Kari mörkar grovt?
I synnerhet misstänksam blir man ju på den sista notisen kring Simon Starlight.
Men som han skriver, travsporten är nog jäkligt smutsig, fick se höromveckan någon som sa sig ha mycket väsentlig info som skulle få medierna galna typ….
Snart kan man bara lita på Prima Stella.
F.ö tycker jag inte illa om Kari…. Snarare tvärtom, kul att han kommer vinna tränarligan…. Men när man ser sånt här börjar man ju fundera…

ja han var riktigt galen den där insändaren. men man kan ju fatta vad han menar.
men nog är det lite tufft att vara travtränare om man varje gång trodde på vinstchans sa det. tror inte det har så mkt med vidskeplighet att göra, bara det att man inte kan lova något. lova något, det kan man bara göra när Faksen ör i farten - nästan. eller hur var det nu…

#1, Mjo men förståeligt…
Jo men för tusan….
Stalldubbel dessutom i 5e.. Samt 2 skräll segrar. Klart man blir fundersam.
I synnerhet när argumentet kring Simon Starlight inte verkar helt rumsrent.
journalisternas fel…vem vågar sticka ut hakan utan att vinsten är garanterad…-"Du sa ju att du skulle vinna…"…därför får vi en massa baiisanden typ jag hoppas på en matpengx12…
mvh
Bertil

#3, Finns mellanting…
glad att du inte anser journalister vara mellanting, de är snarare bottennapp…det ser vi nästan hela tiden… få orkar vara sakliga samt att ha alla kontroller på plats
mvh
Bertil

#5, Jo…

idag var det 15 hästar till start, ingen seger. Det är väl bara slumpen att just igår var det 3 hästar som gick bra som lyckades vinna och idag inga, trots att chanserna idag var mycket bättre på förhand.
Kan säga att jag skulle aldrig i mitt liv skulle spelat Best On Line igår. Han var riktigt dålig senast, blivit behandlad efter det, haft problem med ett bakben en längre tid efter en smäll i hagen, kändes inte bra i sista jobbet. Jag vet inte om oddset skulle varit lägre om man visste det?:P

KAN bara säga så här MIN erfarenhet inom TRAVET är att STALLINFO är som en piss i missisppi….OM man ej har hästen själv.
DET ENDA stallinfo jag FÅTT GENOM tiderna som stämmer är VEIJOS brev.
JAG fråga hanna igår på MSN om deras chanser HON sa inget roligt. SÅ varför skulle detta vara en mörkning. SOM vi alla vet ligger kari ofta LÅGT på sina hästar ?
EN travtränare kan ej LÄSA ett travlopp som VI SPELAR KAN….
En kompis till MIG den enda jag lyssnar på inom travet. HANS pappa haft många hästar , han som känner VEIJO. SA till mig för 2 -3 veckor sen FREDDA FÖR FAN kör ditt RACE lyssna ej på stallsnack…DE tippar sämre än dig ÄNDÅ Lyssnar du…..
EN sak om en TRÄNARE säger spela denne , den gick ruskigt sist och det ej är hans häst….
Inte ofta HANNA tycker till om hästar som ej är ifrån deras STALL, men när hon gör det vinner de väldigt väldigt OFTA!
MVH FREDDA
#7 Tack Hanna, ett mycket bra svar! Nej går man på info spelar man inte sådana hästar iaf…
#8 Freddan, instämmer, förut var det ett jäkla gnäll på Svanen av samma anledning, men som sagt han är ingen spelare utan TRÄNARE.

Sen finns det tränare TYP Hultman som alltid har bästa HÄSTEN skall man GNÄLLA på han med för han LJUGER i förhands tipsen ????
Åke LIndblom HAR alltid toppchans innan loppen.
OSV kan göra en riktigt lång lista på tränare som fel citerar Citeras till höger och vänster…
DET Som stod om mig PÅ trav 365 var sanning men, de skrev ej som jag ville det skulle skrivas osv…..
SÅ lätt bli fel citerad i media ….
Ibland kan de prata med ngn som inte ens vet ett smack om hästarna , men publicerar det ändå i tidningar . Om de ej får tag i den som de skall få tag i osv. Hur många intervjuver i Expressen PÅ fredagarna är från den som är ansvarig och Aftonbladet. Läser du VI TIPPA RONDEN GUIDEN AFTONBLADET EXPRESSEN ser du ej samma namn som skriver intervjuverna…
MVH Fredda
Japp, sen är ju de flesta sk, journalister i travblaskor spelare vilket inte förbättrar saken… Vet inte hur mycket det mörkas därifrån, men jag vet att det spelas på info iaf, att det lastas jäkligt hårt från dessa håll….

JA micce du känner ju lite folk med som jobbar inom media grejer…
MVH fredda

Klart det är slump osv men…. ändå på nått vis.
Sen är det väl kanske lite elakt att peka ut Kari enskilt…. Åke Svanstedt är expert på mökningar inom media, Åke Lindblom tvärtom osv.
Kan dock inte släppa SS riktigt.

Rickard tycker ditt inlägg var rätt komiskt faktiskt. MED tanke på vissa saker.!
Vann du eller förlora ngt på SS ?
#12 Sen kan man ju diskutera hästägarna, sett från egna ögon, det är jäkligt dyrt med häst (därför jag inte har någon i dagsläget) jag skulle som kund till tränaren inte låta honom skrika ut min häst i media hur mycket som helst, lite ordning får det vara, eftersom det är dyrt med häst bör man få lite petalat genom spelet kanske? Annars kanske hästen flyttas plötsligt och det är ju aldrig roligt….
micce funderaren…

#14, Jag varken vann eller förlorade på SS.
all information som är av intresse från tränarna är hur hästens form är, hur den har tränat och vad spekulationen om taktik ska vara, preparé eller offensivt.
Sedan är det som freddan sade, att vi tippar så fan mycket bättre än många tränare då dem har dålig koll på motståndet.
exempel: Turnaround i lördags där ludde sade att hästen hade tränat enormt fint i veckan och att han aldrig kännts så här fin. Det skulle vara MINST en rysare/outsider enligt ludde, sedan var hästen nästan överlägsen när han vann väldigt enkelt efter luckan.

Japps likväl som ibland är toppchans så körs den för offensivt..
Hur ofta händer ej det…..
LÄS vad untersteiner sa när han vann från spår 8 i en final..
Jag gissade de betrodda skulle köra som idioter så jag kröp ned….8 Smash Express…
Som nijo med säger Luddes hade jag ej tyvärr med på 7 häst trodde den skulle galoppera.
Finns inga klara mer eller mindre….
Skall ej skriva mitt favorit uttryck men det stämmer bra…
SÅ många klaringar man fått ifrån stall som sviker, så har jag slutat lyssna på alla det har kostat 2 much….
Bättre lyssna om R BERG rycker skorna för första ggn.
Då kan man dra örona åt sig eller rycker 1a ggn på länge då ere iordningställt. Likväl Åke…De enda jag kommer på Nijo kanske kan lägga till några mer ….
haha, jo, när StigH tror på vinstchans, då måste man spela. Men det händer bara någon gång per år. Även svanstedts ord väger tungt när han tror på vinstchans.
men dessa 2 herrarna yttrar bara sig om bra vinstchans när hästarna har bra spår(1-5).

#7 kasta inte skit på min häst hanna, bara för han har fått sig en spark på hasen och var dålig på axevalla xD
men sånt kan ju inte spelare veta. han kan om han vill och matti var helnöjd med honom på halmstad senast när han vann :)
best on line
------------->
(detta var bara en parantes i detta inlägg, men jag säger HEJJA PAPPA! :D)

#20, Jasså det var därför du var i TV :)

#21 haha jaa :P pappa var hemma när de ringe honom för att han skulle varamed på tv. så pappa sa att prata med maija istället, så kan hon ha sin häst i bakrunden för att den vann. haha :)

Hehe härligt :)

nu råkade jag avbryta denna tråden ^^

#24, Näärå!

#25 haha för det e ju inte så många som har skrivit efter jag skrev här ;P