V75-2 Örebro 1/12/07
**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****2140:
**1 Deux - Olsson D 1121d 19,0
2 Domino Eson - Söderkvist S 01051 17,5
3 Fairy Dream - Jansson T 6k122 15,1
4 Wakeup Little Jojo - Byström J 31021 17,8
5 Hokus - Sjunnesson J 13402 16,6
6 Conolly - Svanstedt Å 21111 16,5
7 Jeb Frontline - Goop B 13101 15,8
8 Excellent Launcher - Nyström C 04101 16,1
9 Manpower Bank - Andersson M J 21321 16,6
10 Vår Sweep - Takter J 12155 15,5
11 Singha Suay - Kihlström Ö 22521 18,0
12 Tranemo Raketen - Johansson P 31211 16,3

Tranemo Raketens 2a plats på Färjestad i september är det värsta jag någonsin sett. För er med lopparkiv kolla genast för er andra…
Proppen var: 12.000-32.000.
Spetsade enkelt från spår 1, öppnade första 5 på 07. Första 1000 på 10.7 och drar på en galopp i sista sväng, tapapr ju tempot rytmen ALLT och speedar in i mål på en 2a plats… Makalöst, det värsta jag någonsin sett som sagt.
Visar han 70% av sitt kunnande här skall ha ha fullständig lekstuga. Kapacitetsmässigt kanske Brons- Silver.
Några saker talar ju emot men.
Som spåret och kusken samt att han är lite egendomlig.
Förmodligen omgångens absolut mest spelvärda.
Orkar inte kolla på motbud nu när ATG ligger nere, hehe.
Namnet var Tranemo Raketen!

Han är knepig Tranemo Raketen. Har sett honom vid båda Åby-vinsterna där han vunnit enkelt. Sköter han sig så blir han svårslagen.
Tranemo är förstastrecket,,,men du ska nog inte dra för stora växlar av den prestationen han gjorde,,,,,galopperade som sagt och att springa 10.7 på 1000 meter och en sommarbana på färjestad är bra, men inte så imponerade som du verkar få det till rickard.
öppet lopp där många kan vinna,,,, men Tranemo raketen får tipset på det han visat upp.
fairy dream spurtade kanon senast på v75, liksom excellent launcher gjorde på V4 och på v65 för 3 starter sedan.

#3, Jo jag uttrycker mig nästan lite milt. I det loppet med proppen 12k-32k är 14 första varvet bra. Då är ju 10.7 mega sjukt extremt kanon bra.
som sagt, färjestad och sommarbana, sedan galopperade hästen. Många hästar kan pressas till ca: 1.11 över 1000m med de förutsättningarna, problemet är att dem sedan inte tar sig i mål.
Men visst var det fina fartresurser han visade upp, men allt förstördes då hästen galopperade och intrycket blev betydligt sämre.

#5, Jo men september är fan höst :)
Men han startar ju om på 0 och spurtar förbi 4-5 stycken som fått sjukt mkt bättre lopp… Klart kapacitetsetta här.
Enligt mkt säkra källor är spår 12 bäst i just avd 2.
Tranemo Raketens lopp på Färjestad går ju nästan inte att bedöma (såg slagen ut då galoppen kom i sista sväng…fullt förståeligt), men det var bra underhållning i alla fall… :-)
Viktigare är att han sett helt reglerbar ut i de två senaste, särskilt imponerande senast då han avslutade med en 13-repa ute i spåren sista varvet. Väldigt bra i den här låga klassen. Blir intressant att se hur mycket streckad han blir, man bör dock betänka att det var hårt i mål mellan honom och Fairy Dream senast då både hade ungefär samma spår som de har nu. Att det är full distans nu känns väl dock som ett plus i kanten för Tranemo Raketen…

#7, Jo men jag tyckte inte han drev något särskilt på Tranemo Raketen senast.
deux och conolly bör göra upp om detta de har form och är anpassade för årstiden
mvh
Bertil
jeb frontline är ingen dum bubblare
deux form? var usel senast!
rankar: 3,6,8,9,10,12 och som tipsetta är 12 Tranemo raketen.

#10 är med dig Bertil på Job Frontline och Björn kan vara en bra kombination. vann till 8 ggr/degen sist med 3½ längder från 20 meters tiilägg.plus att Gopp har vunnit med Jeb det två senaste gångerna han styrt hästen. men vart hamnar dom??

3 Fairy Dream som är i fin form och stoet kan också öppna från start. Var senast ute i Klass III försök på Jägersro. Gjorde där en fin avslutning utan att vara i närheten av seger. Blev tvåa bakom Uptown Boko. Stämmer allt här kan hon slå till.