V75-3 Örebro 1/12/07
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Nine One One L.* - Mikkelborg O54101 12,8a
2 Triton Sund - Kihlström Ö 1205d 11,7a
3 Palermo Mail - Takter J 43241 11,7a
4 Acclaim - Eriksson H 53011 11,5a
5 Good as Dollar - Lennartsson P d0504 13,1a
6 Royal Winner - Goop B 52102 12,0a
7 D.J.Seabrook - Eriksson U d1114 13,3a
8 Flying Herkules - Kontio J 53d23 11,8a
9 Harlans Boogie - Forsgren L 11142 11,4a

Rena elitloppsfältet.
Som vanligt vill jag jobba bort tråkHockey, kanske kan Takter lura dem?
Palermo lär ju spetsa, 2640m, ingen har häst till att göra något i princip. Luktar tempotorsk på **Acclaim?
**
Det ÅRLIGA STALLSKRIKET Royal Winner kommer väl med 99.5% garanti rankas tvåa av allt och alla med motiveringen "Kul skrällbud om det löser sig" et.c. Men det öket är en sopa som aldrig infriar förväntningarna.
Flying Herkules med Jorma den ***** som man inte lycka komma rätt på någon gång? Kanske kan vinna med en ickevinanre från spår 8?!
Nine One One One One L. blir instängd?
Summering: Takter fixar så 90% av alla kuponger åker. Hockey skyller på banan och Royal Winner spurtar frenetiskt till 3e platen och blir för 24:e gången i år "Passa nästa gång".
OBS, det är skrivit med lite glimten i ögat.
spets står tveklöst mellan nine one one L och D.J Seabrook,,,,Palermo Mail är troligen inte i närheten av att spetsa då han är trög ut.
stor chans att du hittar vinnare i en av dessa 2 hästar(911L + DJ)
annars borde man se upp med Triton Sund som har kapacitet, acclaim spåret, flying herkules kan mycket om det klaffar(2 starka lopp i rad nu)
and yesssss, im back!
Tror som du rickard. detta vinner PALERMO MAIL

#2, Välkommen och som välkomstpresent ska du såklart kritiseras. När ska folk fatta att det är i princip OMÖJLIGT att spetsa från spår 1 på Örebro, kolla V65-5 idag, nr 1 är SJUKT snabb ut men var inte i närheten.
Palermo är väl inte seg ut? Inte i mitt minne iaf, vet att han spetsade på Axevalla ifjol från spår 5.
OBS! Ska du inte varna för sopan Royal Winner?
EDIT: Nu kanske vissa får sig en tankeställare… (Blir ju lite tråkigt att diskutera med sig själv eller? Om han nu var Nicklas).
att spetsa från spår 1 är alltid beroende på hur snabb hästen är i relation till övriga och Nine one one L är mycket snabbare ut än de som har spår 2,3,4,5,6 där jag kan lova att ingen kommer att ta spets.
Palermo mail kan ni glömma som spetsfavorit, kan fortfarande vinna loppet om klaff och tur. Men han står hårt inne i detta loppet och får mycket svårt att vinna.
Flying herkules är inte borta ur spetsstriden heller, är den startsnabbaste hästen i loppet.
har dock lite feeling för D.J Seabrook.……

#5, Okej. Valde att skita i och nämna D.J Seabroook för den vinner aldrig när jag pratar om den. Hänt 1 gång… 4 nov förra året. DD till 30 ggr :-)
Acclaim är ju given favorit från drömläge. Men Triton Sund har sett mycket laddad ut i de två senaste och har blivit betydligt startsnabbare med åren. Flying Herkules är knappast intresserad av att köra i ledning över lång distans. Och kanske inte DJ Seabrook heller?
flying Herkules….gäsp….vilket odds får jag denna gång…
att betta mot acclaim verkar omotiverat…och då menar jag betta emot…vilka vågar ta bort acclaim från systemet…
mvh
Bertil
Oj, jag spikar, nu är det Acclaims tid och motstådet synnerligen klent

#8, Om jag skulle spelat hade jag inte tvekat en sekund om jag ville göra ett chanssystem.

Har för mig dem laddade med Palermo Mail en gång förut och då var den snabb ut och tog spets.
Vinner gör nog 1, 2, 4 eller 8.

#11, Japp jag vet att den har spetsat. Nahj Palermo måste med på 4.
Acclaim ;)
vågar man inte ta bort acclaim? jag gjorde det för 2 veckor sedan och hade med 5 hästar i loppet,,,,,,7 rätt gav ju en 80 000 och jag fick 6 rätt då jag inte hade med acclaim på 5 hästar. THATS LIFE!
I normala fall borde Triton Sund bli favorit och ha en superchans om han är i form och presterar, då är han både 1 och 2 klasser bättre än övriga här. Dålig rad nu vilket lockar till bra spelvärde!
D.J Seabrook körs i spets om den kommer ditt,,, annat kan jag inte tänka mig.
F.H kanske i vinnarhålet? hade vunnit senast om det varit ombytta roller i löpningförlopp med acclaim. Men Jorma är väl Jorma, kör som om han har världens bästa häst i alla lopp.

#14, Triton Sund kan snart klassas som Sveriges mest överskattade häst……..
OK, någon gång kanske du får rätt ang FH…och blir det iiinteee roooligt för mig :-)
mvh
Bertil

Flying herkules verkar ju inte vilja vinna - får smörlopp i rygg o kämpar sig fram… men vill inte vara först!!! Tror Acclaim får sitt lopp han ska ha även här o krossar… gör han inte det så blir det Dj som var bra trots svårt spår sist - Palermo på kusken!!
Triton Sund vann ju decemberfinalerna förra året efter att tidigt ha övertagit spets, slog då Acclaim och ett par andra riktigt bra hästar. Han brukar inte hinna med på sommarhalvåret och sedan har folk glömt bort hur bra han är när det går mot kallare tider igen. Får han ledningen är han ett allvarligt motbud, men spår två är inte bra på Örebro och kanske är det så att varken Nine One One L. eller DJ Seabrook vill släppa.
Acclaim gick en 08-09-avslutning sista 500 i spåren senast, till synes okörd… Är han lika fin igen spelar det kanske ingen roll om någon får bestämma i spets (särskilt inte om det är DJ Seabrook… :-)).

#18, Jo chansen är väl stor att Acclaim bara vinner, men man försöker ju jobba bort den, Hockey är så tråkig.
vore hockey roligare om han slutade 4:a och sämre…eller borde han inte ens finnas….lycka för travsporten med färre tränare alt. att alla är lika klämkäcka som BjörnErik

#20, Hehe ja tänk om alla var som Erik :)
nordinhanover: Vilken guldhäst kan inte gå i 1.09 tempo över 500m i rygg på annan häst???? vänta, vilken silver eller bronshäst kan INTE göra det?
Visst såg acclaim mycket fin ut,,,,men med det loppet hade väldigt många hästar vunnit,,,,,han fick ett absolut drömlopp samtidigt som de värsta motbuden fick helt fel lopp = Super light fast i vinnarhålet, persos yankee i dödens och flying herkules var den hästen som drog fram acclaim
Herregud, snacka om en överreklamerad prestation som acclaim stod för, finns inget att vara imponerad över. En Guldhäst som inte kan vinna med det loppet borde absolut inte vara med på v75, då kan man lika väl skicka upp hästen till norrland för att tävla mot kallblod eller små ponnyhästar.
MEN likaväl är det risk för att acclaim får ett liknande lopp denna gång då han har ett bra spår, risken är dock mycket mindre att det blir överpace första 500 och risken är obefintlig att ledaren viker sig som crown kemp gjorde senast.
I min kristallkula har vi ett jämnt tempo på 1.15-1.16 tempo och sedan har acclaim absolut ingen chans att vinna.
men acclaim kan ju inte vinna mer än var tredje start om han är sååå beroende av rätt lopp…isåfall är ju Fru Fortuna personifierad….och då är det ju bara dumt att inte spela hästen ;-)
mvh
Bertil
Nijo: 08,5-09 sista 500 (med reservation för Rommes konstiga stolpar) är en mycket duglig avslutning i en vintergulddivision. Det finns en hel del fler som kan göra det, men inte så många utan att behöva påminnas det minsta och knappast någon i det här fältet. DJ Seabrook till exempel smög ju med i Acclaims rygg senast men blev rejält frånåkt under full drivning. Jag gillar mer än något annat att försöka fälla "bästa hästen" (ofta med ungefär dina argument, att en spetshäst får bestämma och rinner undan) men här blir det tufft. Triton Sund från spets kanske… DJ Seabrook, nja, kanske i norrländska snabblopp, Nine One One L, nja, kanske i silverdivisionen… Får avvakta strecken och se.
För övrigt anser jag att snacket om att Acclaim måste ha en smygare är lite överdrivet, han har vunnit hyfsat tuffa lopp både från dödens och efter tredjespår-utan-rygg-repor sista 700.

#22, Då kan jag ta ner dig på Tellus igen då. Med det loppet är det sjukt många hästar som inte skulle vinna guld som Acclaim fick… Ex)
King Cobra
Dustin Diamant
Top Ten
Couch Doctor
Monsiuer Gagnant
Jademack Ås
King One
First Wise As
Flying Herkules (vägrar vinna)
Present
Triton Sund
Thurst My Step
Scarlets Aino
**ROYAL WINNER
**Tunk Nafets
Arnie Somolli
Favorit
Order By Fax (han kan, men inte visat de senast 50 starterna)
Lass Drop
Zoccer Wadd
Yorktown Gunner (går bara i spets?)
Regent Royal
Jetstile
Kipketer Zon
Ideo du Cadran
Icy Glimmer As
Vamos
Harlans Boogie
Sundance Clover
Wiss Night Hawk
In Cap N'Gown
Alla dessa har startat i guld under hösten och MAX 5% av dessa skulle klara av att vinna med den resan.
Anser du att merparten av dessa hästar klarar det visar det ju din okunnighet.
F.Ö är det väl samma veva i år igen då… Acclaim dominerar guld under vintern, tyvärr. För övrigt är ju det konstigt eftersom i princip ALLA guldhästar vinner med sånt löp. förlopp som Acclaim…Och den som sitter i rygg på Acclaim sista varvet får ju bra draghälp iaf, men när senast spurtade den förbi?
Nordinhannover, du har så rätt… Enligt säker källa:
"Acclaim har gått i dödens EN gång då mosa han sönder ledarn och vann på 12 tid en vinterdag…synd han är så jävla feg"
rickard, listan du presenterade,,,,,samtliga hästar där kan springa 1.09 i rygg på annan häst över 500m, de kan och de har gjort.
men sedan kan vi ställa frågan, vilka av de hästarna är aktuella för gulddivisionen på v75?
Visst har sedan acclaim vunnit 1 gång från dödens, 1 gång, 1 gång och 1 gång…………….men vad jag vill minnas så var det mot ganska usla hästar.
För att vara ärlig har jag nog aldrig sett en häst ha så mycket tur med löpningsförlopp som Acclaim har haft under 2007, vid nästan alla segrar har han fått MYCKET bra lopp serverade och vid samtliga förluster har han fått svårare lopp där han blivit tempotorsk i spåren. Mot sämre hästar än detta bland annat.
Att acclaim besitter väldigt bra fartresurser är självklart, han har en ruggig speed, men samtidigt så klarar han inte att göra mycket själv i spåren och är därmed väldigt enkel att få bort i loppen.

Hur många hästar har 5 raka i guld? Kan inte bara vara tillfälligheter du vet. Observera att jag inte är något fan av Acclaim men så du cyklar måste man ju lägga fram lite fakta…
Det jag frågade var om de hade vunnit det loppet? Kan säker visa 10 lopp där sådana hära hästar/bättre fått ett MINST lika bra löpningsförlopp som Acclaim men Acclaim vunnet. Fråga Stenby om King One är elitloppsaktuell nästa år… inte?
Testa med Kipketer Zon eller Monsiuer Gagnant istället då.
Tveksamt högst tveksamt om dem skulle kvalificera sig till en final i Klass 1,2,3.
Jag gick till SVT och Plus med detta. Sverker har kollat 6 av Acclaims vinster i vintras, 4/6 av dessa fick han dra allt själv i spåren, en gång fick han rygg……. Han drog exempelvis fram självaste världsrekordhållaren, Prima Stella, eller nej där blev det fel… Giant Diablo menden sopan på svensk mark kunde inte gå förbi, hur förklarar du det? Sverkar slängde ditt resonemang i den röda plåttunnan, jag är benägen att hålla med ;-).
Men men… han är en sopa.
Acclaim är en fantastisk höst/vinterhäst,men visst försök jobba bort den på era system…. Hoppas i så fall att sexan ger bra betalt.
Tur med löpningsförlopp?? Ja då har väl kusken gett sin häst bra resor och det är väl en styrka hos kusken då, ytterligare plus alltså.
Bästa hästen vinner inte alltid, löpningsförloppet är mycket avgörande. Med en bra kusk så hade tex Going Kronos vunnit allt i sommras….
Sverker…en man och hans soptunna!!
kul, haha!
mvh
Bertil
skandal att ens jämföra ludde med hockey,,,,dem tävlar inte på samma nivå, ludde bevisade mer än tillräckligt i lördags.
som jag sade innan så har jag inte sett någon får så bra lopp som acclaim får hela tiden, men samtidigt finns det 1 gemensam nämnare för varje förlust han fått och det är att han hamnat för långt bak och blivit tempotorsk.
med rätt resor och mot rätt motstånd så kan många hästar vinna många raka lopp, commander crowe är 1 exempel på det som matchats mot skithästar och fått bra löpningar varje gång han varit ute mot just bra hästar.
Det är ofta löpningsförloppet som avgör, men riktigt bra hästar kan avgöra på egen hand, kom ihåg det! jag har då bara sett acclaim avgöra på egen hand 1 gång. Att sedan ha gått själv i 3.e spår för att vinna är väl inga problem om de har kört som idioter där framme?
Jag håller med om att acclaim har en ruggig speed, men likaväl är dte en överskattad häst och dålig favorit i de flesta sammanhangen.
Sista jag skriver angående acclaim i denna tråd.
förlåt, glömde att ge er vinnare i loppet, den stavas 911L
MVH Nicklas
känns bara dumdristigt att försöka hitta anledningar till att gardera acclaim här..den är klar…t.o.m STENKLAR.

#30, Sanlöst hur ni orkar…. Om han får så sjukt bra löpningsförlopp beror väl det på sugkusken (som är bra då iaf)? Som Nordinhanover sa…….
När jag sa att Arras skulle med, så var det ett hårt krav… Men detta då? 911L. vinne rinte ens alltid i silver……
är inte detta ett silverlopp? detta är sämre än många av de silverlopp som 911L har vunnit. Han har sprungit 1.14 över distansen tidigare och gör han liknande prestation här så är han stenklar.
inte mycket att diskutera, kan inte göra mer än att ge er vinnaren i loppet, sedan får dem som vill tro att acclaim vinner.

#34, Acclaim var med i Elitloppet, vilken silverhäst fick inbjudan till det?

JAG gillar ACCLAIM myclet väl, men KAN nästan lämna ett avslag här….
Inte tror jag Örjan är så dum så han bjuder sin värsta konkurrent på ryggen under 2 varv…
Någon som vet eller tror var Triron Hamnar….
För frågan är om ngn vill gå upp och trycka på 911…..
MVH Fredda
En triton sund i toppform kan trycka 911L i dödens och segerstrida, ingen annan häst har KNAPPAST förmågan att göra det och sedan komma i mål.
Men är triton sund i toppform? känns verkligen inte som det, han lär väl hamna 3.e utvändigt skulle jag tippa, steget förre acclaim? och inte fan tänker Örjan köra bort loppet som Jorma gjorde senast genom att dra fram acclaim i spåren.
911L var 2.a i NM över denna distansen på 14.0, där vann Jetstile som fick sin älsklingsposition, spets. Nu ser dte ut som att 911L spetsar och får bestämma i egen fart, sedan är det spel mot 1 mål när han sticker undan till slut och alla kollar på varandra och tänker "Var är Acclaim?"
En rolig grej med trovärdighet Nijo, är att den försvinner mer och mer ju fler gånger man har fel ;)

#37, Finns ett mycket starkt argument till varför han skall missa spets.
991L är en B häst i sammanhanget, så länge Acclaim är med. Ingen kan väl ha missat formen ifjol vinter samt dem senaste starterna? Acclaim förlorar INTE detta, oavsett om det blir spets, ryggar eller dödens sista varvet. Acclaim har vunnit från dödens tidigare och lär säkert göra det igen.
ok,,,du kan lämna dina insatser till mig brovve,,, tar gärna mot dem,,,,ska vi säga 3ggr pengarna på acclaim? finns väl ingen som kan matcha det skulle jag tro??????

#41, Tror jag inte du gör, skulle du ta ett bet på 10k, med din ekonomi?
nä, men satsar brovve 10k? inte en chans. vad jag sett så spelar han för max 2000kr vinnare och det kan jag matcha utan problem.

#43, Det vet du inte innan så var försiktig med sånt.

Rickard VAD HAR du med folks ekonomi och göra ?
Snälla du är så näsvis så det finns ej.
Låt folk sköta sitt och bry dig ej om hur nijo gör med sin ekonomi!
NI 2 kommer göra denna site till VAD den var förut så ingen skriver märker ni ej det ?????????
Sen att HANS prestige grej med brovve är en annan sak…
Om folk nu ej tror som du och jag om ACCLAIM nijo låt dem göra det det är ett öppet forum….
SNÄLLA varför denna pittmätning direkt…
OM ni ej slutar upp slutar upp..
KOMMER Det bara vara du OCH Rickard som skriver till slut!
Ni väljer hur ni vill ha det!
Ingen vågar komma med andra synpunkter så länge ni är som TOM & JERRY
**_Det tog 1 dag innan det började som vanligt !
HOPPAS ni är nöjda!_**

Rätt bra liknelse faktist - Tom & Jerry.
Nah, men menade att så är ju farligt att säga, OM Brovve satsar 30k ex… Så har inte Nijo nåra 90k att betala ut.
Men men skit i det nu.
MEN jag kan inte låte bli att svara på vissa inlägg så som #22. Men vill för det inte vara elak mot någon på nått vis.
DU ÄR SÅ JÄVLA LÖJLIG RICKARD, FYFAN!
blir så trött på dig, varför ska jag akta mig? vill brovve satsa så får han satsa under den maxgräns jag hade haft om det blivit aktuellt. Men det var troligen bara DU som tog det seriöst och jag kan garantera att det inte kommer att bli något spel på acclaim hos mig.
det är fan vad du ska lägga dig i saker som du inte har att göra med annars!

#37, Ajdå käkat taggtråd idag igen.
Skulle va härligt om det gick att hålla sig till travsnacket faktiskt.
Nijo, är du allvarlig när du ger mig 3ggr på acclaim? eller var det bara ngt du slängde ur dig?
sätt 5000:-
mvh
Bertil

#49, Visst skulle det.
#50, Haha nej, han säger ju att det inte blir något spel hos honom längre, fegade ur.
#51, 50 000:-
kan tänka på det, men i så fall ligger maxbet på 2000kr om det skulle vara aktuellt.
fast du kan ju alltid satsa 50 000kr, men då garanterar jag att du får tillbaka 56 000kr vid vinst eller 48 000kr vid förlust.
Rickard, inte ens en storspelare slänger in 50 000kr på en häst trots att dem har pengarna och ett bra spelvärde, sluta leka idiot.
Vi kan höras på MSN senare i veckan Brovve,,,,inget som vi ska ta på forumet då.

#53, Här är en oddsjämförelse på Unibets odds.
Vinnare
Plats (1- 3)
2640a
1
Nine One One L.
2
Triton Sund
3
Palermo Mail
4
Acclaim
5
Good As Dollar
6
Royal Winner
7
D.J.Seabrook
8
Flying Herkules
9
Harlans Boogie
Kanske inte 50 000 men 20.

#53 Är det Nicklas eller Nijo som Brovve ska slå vad med?
Vi sa ju att de va samma person ;)

Det har blivit dementerat vid ett flertal tillfällen, men jag tror att det är samma person jag med!

#55, Hahaha såg inte först att det var de.t
#56, Japp, nu är det ju i alla fall han, men från första början vill jag ha print på IP adresser för att tro på det….men orka, så ni kan få rätt.
Iom att de känner varandra så kanske vissa inlägg från Nicklas är skrivna av Nicklas, men jag tror att merparten är Nijo som sitter hemma hos Nicklas eller något liknande. Märker ingen som helst skillnad på hur de beter sig/skriver iaf.
haha, visst finns det en nicklas som är kompis till mig och skriver här ifrån ibland, men det är inte ofta och jag har använt mig av hans konto vid något/några tillfällen.
Denna gången blev det dock fel eftersom killen hade glömt att ta bort auto-login och jag trodde jag själv var inloggad.
thats life.
Rickard och zenox, ni trodde väl att Palermo mail skulle vinna…. bra att lira till 20ggr pengarna då.

#59, Nej man blir ju som man umgås.
#60, Fixar du in cash åt mig så kan jag nog spela det.
MEN feg som fan är man och behöver en spik till, blir nog Acclaim… Chansar i de andra loppen istället.

4 Acclaim som åter har hittat toppformen. Har en mycket stark avslutning och jag räknar självklart med att han sänker detta mycket lämpliga sällskap under lördagen. Det ser ut som toppchans och jag spikar !