Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 673 ggr
ThomasH
0

V75-7 Solvalla 27/5-06

**V75-7. DD-2. Trio. Tvilling.
**3140 V

1 Technician - Goop O 11120 15,2

2 Go Places - Jansson T 15031 16,0

3 Odd Sen Toft* - Mikkelborg O 11111 18,1

4 Black Deep Sea* - Hautaviita J 55301 16,3

5 Simb Soldier - Berglöf E d3141 15,3

6 Lugdunum* - Lindblom Å 11341 16,3

7 San Soir* - Gundersen G V 11122 15,1

3160:

8 Bat Boy - Nordström P 11202 14,1

9 Top Ten - Uhrberg T 0143d 14,2

10 Andaloux - Söderkvist S d4d21 15,2

11 Ligne Droite - Kontio J 60102 14,3

12 Lassiter* - Lugauer C 12203 14,0

13 Max Flukt - Knutsson K 1111k 13,6

3180:

14 Joel James - Kolgjini L d5111 13,7

15 Spring Ray - Goop B 12311 13,6

Bertil
0

Hårda hästar i bakfållan, speciellt Joel James. Ett högst intressant lopp där den långa distansen inte missgynnar tilläggshästarna alltför mycket. Glöm inte Lugdunum som med hård dragning kan leda länge här. Garnering görs också med val av Max Flukt och Spring Ray.

mvh
Bertil

dollarsallover
0

Står detta mellan någon annan än Spring Ray eller Max flukt blir jag ooootroligt förvånad. Max flukt var osannolikt bra när han vann ifjol, bättre i år ? Han raderade ut danske bastian birkes avslutandes 10 varv, då denna vann harpers, som favoritminne! Spring Ray är ju giv också en fantastisk häst. Har i ärlighetens namn lite svårt för att bestämma mig men som sagt de andra ska inte ha närheten av chans.

Lise-Lotte
0

Upp till bevis här för vissa;

Glöm inte bort att Spring Ray gick 1,13,6 i Harper förra året som tvåa. Då spår 1 för Max Flukt och spår 12 för Spring Ray. Dessutom kan man inte låta bli att undra över om Max Flukt fixar att gå ut nu efter förra loppet på kanontiden. Kan vara för tätt om man tittar till hans tidigare starter. Det finns ju helt klart en anledning till att vi inte får se hästen oftare.

Dessutom har vi två urstarka på startvolten i form av Lugdunum (som jag dock tror mindre på) och så Odd Sen Toft, pass upp där!

Den som skulle kunna komma väldigt fort på upploppet är ju Andaloux.

Tror och hopppas att årets upplaga ger mer spänning och det ser positivt ut Flört

hafor
0

Jag tror detta handlar om ett lopp somnär krutröken har lagt sig kommer att visa att Max Flukt inte bara är en sagohäst, han är oslagbar ;-)

Jag skulle bli oerhört förvånad om någon kan utmana Max Flukt i detta lopp, trots att det finns flertalet kanoner. Visst han gick en strong tid i kvalet, men jag tror inte det var mer än ett lätt träningspass för honom. Snarare en välkommen genomkörare. Sätt en motsåndare utanför och han går 1,11 full väg. Vem gör det i detta gäng. Spring Ray har flera gånger visat att han i sina bästa stunder är en av Sveriges 10 bästa hästar, men Max Flukt lär han inte rå på.

Norrmannen Odd Sen Toft kan gå en 13-tid om han vill (vilket jag betvivlar att han klarar!), det spelar ingen roll, Max Flukt tar ner honom ändå utan problem.

Dessutom handlar det inte om att gå en viss tid. Max Flukt kommer helt enkelt inte tillåta någon annan häst att hamna före sig. Punkt slut!

Lise-Lotte
0

Jaa du Hafor jag har dock problem med att ta till mig en häst som inte kan tävla regelbundet.

Kanonprestationer - visst men skulle man ta någon annan med bra kapacitet och ladda för ett lopp max 1 gång i månaden och 4-5 gånger per år så finns det nog många hästar som kan göra kanontider och rubriceras sagohästar.

En häst som inte klarar mer eller oftare gör mig bekymrad å hästen vägnar och då känns det också fel att haussa Max Flukt. Och jag är förvånad över hur så många sk proffs inte ens tänker i dessa banor. Utan tvekan så dras Max Flukt med stora problem.

hafor
0

LL, visst är det synd att Max Flukt inte har kunnat bevisa mer än han hunnit med hittills, men Kent Knutsson är ju mycket varsam med sin ögonsten och därför vill han inte ta några risker.

Haussning av MF görs av spelarna och jag tycker det är befogat. Däremot är jag bara tacksam att många anser att det finns flera som bör spelas. Då får vi bättre odds och utdelning ;-)

ThomasH
0

Max Flukt vinner, tyvärr. För jag anser att en så enormt bra häst ska visa upp sig mera. Varsamheten har nästan gått till överdrift. Häst har man väl för att vinna pengar inte bara snacka om hur bra han är. Jag ska bara därför gardera med Spring Ray, Technician och Joel James

dollarsallover
0

Vi är alla olika individer och det är även hästarna, Tror nog att herr knutsson har full koll på vad han sysslar med. Inget snack om att Max är skör, gick ut på Kalmar förra året efter harpers och var då ungefär lika bra som innan. Sedan gick det dock neråt, klarade bara att hålla något sånär form i 2 starter till. Det är väl lite så han fungerar och då får man väl som tränare anpassa matchning efter det eller !? I årets upplaga tror jag knutsson kommer köra frammåt direkt och blir med största säkerhet släppt t spets om nu inte den galne linblom toksvarar. I vilket fall tror jag maxen bara kör rakt över denne… väl i spets finns det små chanser för någon annan att vinna detta lopp. 14 - 14 - 13 kanske, sluttid 13,5 -13,8 ?! Vid trafikproblem kanske Spring Ray kan bli aktuell men glöm inte att maxen fick trafikproblem vart tvingad till 2st tempoväxlingar i loppet i fjol, den insatsen var som sagt heroisk !!!

ThomasH
0

Håller helt med om att han är skör, men två lopp om året tycker jag är en överdrift i försiktighet och man kan inte förvänta sig att han ska vara lika bra varje gång. Nu står han inte lika bra inne som senast och både spring Ray och Joel James älskar distansen. Jag räknar heller inte bort startfålans Technician, vi ska ju också få lite pengar, en utdelning på 700 kronor är jag inte intresserad av.

hafor
0

#9 Men Thomas, du har ju själv påpekat att även när Järvsöfaks vinner har det blivit miljonutdelning ibland ;-) Dessutom tror jag inte Max Flukt kommer att vara streckad på mer än 65-70% och det är väl inte så mycket för att kunna ge utdelning?

Joel James har gjort mycket bra insatser de senaste loppen, men trivs bäst på hemmaplan och blir osäkrare när han reser. Har tidigare haft svårt att hålla sig i styr på Valla.

Det finns ju många mycket bra hästar i loppet och om man trots allt ska gardera finns det många att välja på. Flera är osäkra och det kan uppstå trafikproblem.

Alla lopp ska som vanligt köras och när någon blir storfavorit är det alltid intressant att försöka hitta svagheter som gör det möjligt att fälla favoriten för att få bättre utdelning. I just detta lopp ser jag dock ingen anledning att slösa fler kryss än att spika Max Flukt eftersom jag är övertygad om att han bara vinner. Om jag har fel, so be it. Man måste ta stälnning för att få ihop ett system. Jag har i alla fall mycket svårt att hitta en bättre spik denna V75-omgång.

Lise-Lotte
0

Härligt "grabbar" Kyss den här typen av diskussioner saknar i alla fall jag.

ThomasH
0

Men, hafor jag håller med dig. Det bara det att jag inte gillar Max Flukt. Att starta en häst två gånger om året och då mena att det är en av Sveriges bästa hästar köper inte jag. Tycker att det finns får många bra spikar i omgången och därför vill inte jag spika Max Flukt. Spring Ray är i grunden en bättre häst.

ThomasH
0

Joel James ska springa barfota för första gången på mycket länge, kan vara intressant om man garderar loppet

Lise-Lotte
0

Thomas nu blir jag lite konfunderad - du skrev ju tidigare att Flukten är en av Sveriges bästa hästar och platsar i Elitloppet Flört

Lise-Lotte
0

Avseende Joel James och barfota så är jag skeptisk han har galopperat i alla fall i Sverige de gånger skor åkt av och Solvallas bana under Elitloppshelgen brukar vara preparerad för att vara så snabb som möjligt och det brukar då innebära att den är hård.

Bertil
0

Härligt LL!! Jag kommer dock att strecka gamle fine JJ :-)

mvh
Bertil

ThomasH
0

LL, visst är Max flukt en ev Sveriges bästa hästar, men jag tycker inte att han kan vara helt övertygande då han bara startar några gånger om året och Spring Ray står bättre inne denna gång och jag kommer att strecka barfota Joel James. Vidare tänker jag gardera med Lugdunum

hafor
0

Jaha, vad säger man …………..nytt världsrekord och helt ohotad med mycket krafter kvar Cool

Ingen annan hade en skugga av en chans. Vinner man med 7 längder tyder det på en viss överlägsenhet om man säger Räcka ut tungan

Jag fick rysningar i kroppen av att se Max Flukt flyga fram över Vallas travoval. Jag kan förstå att Kent Knutsson känner mycket för sin ögonsten. Det är nästan (bara nästan) som man tar till ord som en ny Legolas.

Jag längtar redan till nästa års Elitlopp. Hoppas Jaggen kommer tillbaka och möter Sveriges för närvarande bästa häst, Kungen Max Flukt!