V75-7 Örebro 1/12/07
Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Greve Hamilton - Jakobsson M 66130 12,6a
2 Made in France - Erixon L 40104 12,9a
3 Juvel Neo - Svanstedt Å 10104 11,9a
4 Tap Dance - Olsson D 41222 12,4a
5 Mr Mystic - Kontio J d132d 12,3a
6 Jojo Orly - Lennartsson P 12064 11,8a
7 Maid for Tag* - Mikkelborg O 36011 12,3a
8 Arnie Sensation - Redén D 03006 12,0a
9 Made for Victory - Söderkvist S 01310 12,4a
10 Jewish Banker - Takter J 13d05 12,4a
11 What a Man - Kihlström Ö 50450 11,6a
12 Crowns Diamond - Goop B 31005 11,5a
Greve Hamilton från spets? Tap Dance är ju snabb ut också öppet om spets, Åke med Juvelen måste ju ha bra chans här också. Maid For Tag gjorde ett fint lopp senast måste med vid gardering.
Made in France är väl en bilföljare? Hmm men formen? Släpper till Danne "jag släpper aldrig"….
mhm men ja tror att antingen Greve Hamilton eller Tap Dance sitter i spets lutar åt den förstnämnde.

#1, Finns inte på världskartan att Tap Dance missar spets, Därifrån ska det till en jordbävning för att han ska loosa. Allt under 50% är sjukt nice, antagligen hamnar han på en 30-35%? Äckligt spelvärd då, spiiiiiiiik!
Tap Dance lär flyga förbi Greve hamilton från start,,,spår 1,2 är missgynnade av örebros autostart då bilen släpper ganska tidigt efter kurvan.
I normala fall vinner jewish banker detta plättlätt!
Juvel Neo främsta motbud och Mr Mystic är ett bra rysarbud.
jävlar jah sorry glömde örebro och spår 1 aja TAP DANCE är spetsfavorit här och lär ta spets pläättlätt
#5 är du tillbaka nu igen haha :P

#5, I vanliga fall finns inte från spår 10 på Örebro på kort.
jo, om man är så många klasser bättre än motståndet som J.banker är i detta lopp så. Bara till att avancera till dödens eller svepa till ledningen så ska det vara klart,,,,det skiljer oehört mycket i fartresurser mellan J.banker och övriga i loppet(möjligen inte juvel neo).
MEN sedan om J.banker inte har formen och behöver 2,3,4 lopp för att komma igång så är det en annan 5.a och då körs han väl defensivt och ligger illa till. Får se vad Kari säger i veckan, men Takter kör hästen o därför tror Kari mer på J.banker än made fo victory, alltid något…
wtf, håller jag på att bli helsnurrig??? Blandar ihop Made in France med MAde For Victory???? Eller?

Jewish Banker var inte alls bra i sin comeback, hade i för sig varit borta länge, blivit opererad. Han har säkerligen gått framåt med loppet i kroppen, men kommer absolut inte ha någon toppform. Made For Victory står stenhårt inne i loppet, får smyga med över önskedistansen.
Var inte imopnerad av Juvel Neo senast, men Svanstedt har verkligen snurr på stallet! Maid For Tag var fin senast och norrmannen kommer hit för att vinna.
#9 haha Made For Victory är riktigt snabb ut så kanske du gör ;)

får väll iaf hälsa J.Banker välkommen tillbaks till den stora arenan. saknat den herren…

#8, Men det är inte bara att avancera fram till dödens i snabba 1640m lopp. Som du säger, behöver mer lopp i kroppen också… Nah.
hanna,,, Jojo orly var också urusel senast……
blir nästan till att gardera kraftigt om J.banker inte tränar väldigt starkt i veckan………
Tar förmodligen inte ens med Jewish på systemet. Ett lopp efter låång vila, från bakspår, mot helt okej motstånd. Tycker att hästen är lite överskattad också faktiskt, men det e nog bara jag som tycker det ;)
Dåligt silverlopp. Greve Hamilton och Tapdance gör upp om spets, fördel den sistnämnde med tanke på spåren - innerspår är inget bra på Örebro. Men han fick stryk senast i ett sprinterlopp trots att han fick bestämma i söligt tempo… Och Greven är väl ärligt talat ingen V75-häst, ens på sprinterdistans?
Jewish Banker riktigt dålig i comeback, går inte att tro så mycket på från spår tio. Blev utklassad av Olly Lane, samma Olly Lane stod i 40 gånger i lördagens silverdivision.
Mr Mystic och Maid For Tag känns som starka formkort som bör kunna hävda sig väl i detta halvdana lopp.

#16, Var det 1640 eller 2140 senast på Tap Dance?
F.ö kommer denne spetsa, kan LOVA det, såvida inte han felar et.c.

Hej Nijo Vlcome back)

SYND PÅ SPÅRET PÅ Made For Victory ej många som slår han över korta häcken med framspår…..

Tap Dance är väll den som är mest härdad i hårda motstånd den senase tiden. spets och slut!!
senaste loppet över 1640 vart han slagen av en snygtkörd Harmonic Silvio. får bara Daniel sänka tempot i spets så kommer detta att gå vägen.
mitt spikförslag denna omgång. iaf så här tidigt på veckan - får kla se vad dom säger från stallet.
trodde mycket på tap dance senast, men blev snuvad på miljonerna då harmonic silvio kom på linjen. Men i ärlighetens namn så såg Tap Dance stenslagen ut i sista sväng och verkar vara en riktigt trög häst, absolut ingen att vila sitt system på.
kort distans senast också rickard.
spikar man tap dance så är det troligen en överhängande risk att han bromsar igen och blir 2.a,,,,dock ett kortare uplopp till sin fördel och sämre hästar. Men tung bana?
tror nog mer på Mr Mystic då, kanske made in france kan skrälla? favorit blir Juvel Neo? är beroende av en bra bana med fäste då TVEKSAMT på örebro.

trodde o mkt på honom sist. tror fortfarande mkt på honom.
förhoppningsvis så ändrar dom om lite i utr. på honom. måste ju få han att vilja springa även när han leder. är ju bra på att jaga, det såg vi när han försökte springa ikapp C.C för någon start sedan. -:)

#14 Nej Jojo var inte dålig senast, hästen är inte bättre för dagen. I så fall överskattar du hästens förmåga.
Tycker att Mr Mystic är förstahäst efter en titt i lopparkivet. Mycket bra trea på Solvalla i slutet på september efter tredjespår första 500, och sen dödens i friskt tempo. Vass spurt bakom kanonen Trophy Stand gången efter. Galopp under attack i spåren senast, hade nog fightats om segern med Furio Diamant och Peasant Gallant annars. Stabil på 12-tider hela hösten, hygglig ut och femtespår är perfekt på Örebro…
Maid For Tag är mycket startsnabb och var finfin senast, men stor dödensrisk med Tap Dance invändigt? Made In France är en lopparkivsrysare, stor otur i de två senaste men sett fin ut. Med ryggar fram till upploppet så… 10 procent?
trevligt nordin…tack för dina tips!!!!
mvh
Bertil

Tap dance måste ha bra chans här… spets förhoppningsvis, o kort upplopp - precis vad han behöver!!!
Välkommen tillbaka Nijo!!!!!

#26, Det finns inget förhoppningsvis…… Tap Dance bara ska spetsa.

spets blir det för Tap Dance, när har ni sett Daniel O inte köra för spets när han har tillfälle??
endasom kan fälla Tap Dance är en galopp - när han springer in i bilen framför. -;)

Lite motstånds skillnader…
2a bakeom CC och Dig For Dollars samt Going Kronos… Fint resultat!

jupp! förmodligen kommer han att spikas, detta var min första känsla och den sitter kvar - förmodligen hela veckan ut denna gång. bara att ånga på.
haha, sån jävla jämförelse. När han har varit 2.a bakom dessa hästar så har han inte ens varit bra, i alla fall inte bakom CC då det gick i långsamt tempo.
Tap dance får nog se till att vara betydligt bättre än senast för att ens ha en chans att vinna.Tap In hästar är knepiga av sig och jag tror inte den dåliga banan kommer att hjälpa på lördag.
skulle kunna sätta min högra hand på att han stannar i sista sväng igen.

jag hoppas att det inte blir som min jakt på Real Ås förra året. då han slutade 2:a i jag vet inte hur många år. men vi får hoppas att det ändras med Tap Dance.
Nijo, kära vän. nu är du där igen där du lovar en massa saker. lovar du att du skickar din hand till mig ifall detta inträffar?? börjar bli lite less på allt lovande… -:P

#31, Haha du slår bara nya rekord i hur korkad du framstås som.
I ena stunden får CC enkla lopp mot bra motstånd och hästar han mött är minst lika bra men förlorar endast p.g.a annat löpningsförlopp.
Alltså måste ju Tap Dance vara grymt bra som slog bl.a.
Corleone, Rutger Raket, Dig For Dollars, Bowling Inferno näst senast?!?!?! För dessa hästar vinner ju loppet med samma resa som CC eller??
Han slog även Dig For Dollars i E3 på Färjestad.
Dig For Dollars tillhör guld med råge.
Simb Luke har han lekt med….3a i Europaderbyt och hästar som är det har ju kapacitet för guld har du sagt.
Han har också gjort en del dåliga starter, men då kör vi din klassiker - alla kan ha en dålig dag.
Jewish Banker som du tror på, fick i senaste sverigestarten (debuten efter vila räknas ej) stryk av ex) Magnifik Girl, (spelad till 1.60) tror du hon slår Dig For Dollars? Osv osv.
Det råder INGET tvivel över att Tappen har mött betydligt bättre motstånd och kunnar prestera bra där.
Det innebär dock inte att han vinner detta, men en bra chans.
Blir banan tung, frågan är hur det gynnar Tap Dance eller ej… En sak är i alla fall säker, en start på tung bana har resulterat i en seger.
Hoppas på kommentaren, "Han var ju jätte jätte jätte jätte bra idag", av en viss kortväxt man.
Rickard, sluta yra……vet du ens vad du pratar om?
"I ena stunden"? i alla stunder! har jag sagt så om CC och det står jag fast vid. Att sedan Tap Dance lyckades besegra hästarna du nämnde i 1 lopp har till 110% att göra med att han fick bästa loppet i vinnarhålet´samtidigt som Dig for dollars satt fast? Corleone var sjuk?Rutger raket galopperade?
lyssna nu lillpojken: CC har fått bra lopp då han varit ute mot bra hästar, tex Derbyt, hur förknippar du detta faktum till att Tap dance ska vinna detta? Att vara 2.a bakom bra hästar behöver inte betyda ett skit, i så fall ska acclaim vinna sitt lopp med 50meter då han var 2.a i olympiatravet.
Tap Dance är en medhängarhäst och inget annat, han har knappast varit bra i de hårdare sällskapen han varit ute mot. ATt spinga i vinnarhålet/3.e inner och få med sig lite prispengar imponerar inte på mig.

#34, Jag har ju klättrat i stegen?
Jo men antagligen vinner ju Acclaim med det också?
Men nyss fick ju CC bästa loppet… Ja herregud.
Det kanske inte imponerar på dig MEN faktum kvarstår din kära Travrond spikade denna, dessa om några borde vara pålästa?

SNÄLLA GRABBAR låt oss ej komma med samma soppa som förut.
Tycker NIJO visat upp en sida på slutet som ej gör klimatet som förr så VA nu VUXNA…
DETTA inlägg är som uppviglande till en onödig diskussion…
NIJO GÅ EJ I FÄLLAN SNÄLLA !
Du vet vi hade en dust men nu kör vi om från noll..
#31, Haha du slår bara nya rekord i hur korkad du framstås som.
**NU gräver vi ned strids yxan alla om det skall bli kul skriva här i fortsättningen!
**

#36, Låter som en bra idé!
rickard, jag har absolut inte klagat på att folk spikar tap dance,,,,,men resonemanget du drog in med CC var bara för mycket. Troligen kan alla hästarna i detta loppet hänga med i ryggar på en tid omkring 1.14.5 över medel, det var/är precis vad tap dance har gjort i hårdare gäng. Det är en helt annan sak att vinna loppen, som jag faktiskt får ge credit till Acclaim för eftersom det bevisar att han inte är en "medhängare" i guld på vintertiden.
"Nyss fick CC bästa loppet", ja det fick han! men sedan är inte tap dance i närheten av att vara lika bra som commander crowe.
Travronden får spika vem dem vill, inga spikar är dåliga förren efter loppen är körda.
slutdiskuterat!
Jewish Banker, i skrivande stund 12%. Såg väl inget vidare ut senast men behövde nog loppet efter vilan. Om inner-spåren blir kladdiga kan det bita bra i fjärde över upploppet. Kapaciteten finns….

Jewish Banker har inte gjort ett bra lopp sedan maj, 2006!! Har haft mycket problem senaste året. Har tränat bättre inför denna start. Jag har svårt att tro på honom innan han visar lite av sitt gamla jag.
Bra start sen maj,2006???? Beror ju helt på hur man ser det, ha ju vunnit i år…. Överdriver du inte nu???
Kanske en mörkning från stallet?
Obs! Ironi

#42, Hehe precis, dem ligger ju rätt i tiden nu ;-)
Tror Lädret kammar noll imorgon tyvärr, det är väl i såfall i den sjätte avdelningen det kan vara intressant, men tydligen skall alla hans kusar missgynnas av dålig bana….

3 Juvel Neo Hade sämre dag senast. Kapacitet som mer än väl räcker här. Givet streck.
4 Tap Dance Bra från spets senast. Leder runt om.
7 Maid for Tag Kommer i full form. Är med där framme på nytt. Outsider.

#44, Sämre dag är milt uttryckt. Men vad talar för att han skall vara bättre nu över fel distans dessutom.
Juvel neo hade halsproblem och en infektion i kroppen,,,,,väldigt bra orsak till den sämre prestationen. Han springer 8.or runt dessa hästarna om banan inte ställer till problem imorg.

#46, Gör han dårakt inte på 1640m.

#45 han har bäst kapacitet i det här gänget, har han en bra dag vinner detta

#48, Japp det håller jag med om. Men tror ändåså inte på honom idag (har att göra med att jag trott på honom hela årets tills han vann till 33ggr typ, hehe)

#41 Ja, sist han var Jewish Banker, den riktiga Jewish Banker, var maj 2006, var 2:a i guld efter Digger crown efter att ha dragit fram denne i spåren sista 700m. Sedan att han vunnit på axevalla på underkant 1.16 iår, tja, det räcker nog inte så långt här.
Han kommer ju vara bättre än han var sist, såvida han är frisk, men svårt att säga hur han kommer prestera.

#50, Vad gör du uppe nu, du ska övningsköra hästbussen till Örebro imorgon, lägg dig! ;-)

Juvelen fortfarande inte riktigt helt okej. Jewish börjar väll komma in i sina forna kläder, gjorde en finfin insats och slutade på 3:e plats. blev dock utkontrad av en mkt fin Maid for Tag.
J.Neo måste varit sjuk? Roligt man spikade den! Tur man redan åkt,annars hade man blivit rätt sur!

Trav e trav nya lopp imorrn=)

#53, Jap alltid lika tråkigt när ens hästar är sjuka…
Dock är man inte förvånad att dne ej vann.

#31 - är du höger eller vänsterhänt??
mig spelar det ingen roll, jag tar någon av dom. -;)