V65 Färjestad 3/12/07
spelförslag…
V65, DD, Vinnare/Plats o.s.v.

Registrerat spel
Datum: 2007-12-03
Bana: Färjestad
Spelform: V65, omg. 241
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3 Taylor Made (8, 9)
2 2, 5 (8, 12)
3 1, 8 (9, 6)
4 1, 3 (5, 2)
5 3, 14 (6, 5)
6 1, 2, 3 (4, 5)
48 rader x 1 x 1,00 kr = 48,00 kr
Är ni så spelsugna? Borde jag försöka lägga ut fler listor? Onsdagens Valla är det ingen som ens kommenterat ännu…
mvh
bertil
Lirar en dubbel
1: 3-9
2: 2-3
4x100kr
mvh
Bertil

Cotton Waste i sista kanske? :)

Taylor Made? Taylor Boko!
Dagens man är Åke svanstedt! fyfan asså,,,,sikken förvandling av av Taylor Boko och Florence broline som kommer från Kari/StigH……….
Vet ej fasen om Svanstedt inte är sveriges bästa tränare/kusk…..grymt imponerad av han idag.
Dagens tomte: Björn Goop som körde riktigt dåligt i en del lopp,,,,plockade benen på svanstedts häst i v65:6 av ren ilska??? hoppas han fick dryga böter,,,men goop är goop så han får väl bara en varning och inget mer.

sry Hanna.
men dagens höjdpunkt stod Florence Broline som bara blåste förbi alla andra i loppet. snacka bortrelångsida och sista kurva.
mäktikgt, samt kolla tiden på hans lopp. 14,1 med 20 meter tillägg på en regntung bana.
kommentaren angående varför florence broline var så bra var fin också:) ,,,,,"antar att skillnaden var kusken, hon fick en chans att springa idag då jag tycker hon körts invändigt tidigare och inte fått chansen"

Åke blitt lite medial på slutet…
Inte lika tjurig grinig …
Fasiken han får fart på de mesta hästar …..
Plus han kör som han körde bil på sundsvall vägarna med Enligt rykten…Han och robban berg var en maktfaktor runt sundvall…
Åke brände hem med Polisen efter sig kör järnet på vägen utanför där vi åker in till vår stugan 6 km in i skogen . Slänger sig in pappan tar på sig det var han som körde…..Sen hur det gick vet jag ej men åke slapp böter iaf;)

Ja, Åke är kung!

#6, 15.2 för en silverhäst på medel, vilken extrem förvandling… Herregud.
DOCK Florence Brolines repa var ruskig där snackar vi… Nej det var inget.
Du behöver inte skriva dagens tomte då vi vet att vad Goop än gör så hittar du fel… Han fick INGA böter, INGEN varning eller dylikt. Dagens tomte är du. OBS! Orkar ej bråka igen igen å igen.
Dagens king är Åke och Moberg. Men goopens stryning med Mellby Regent bara småmosade på Åke haha.
bara plockade benen på svanstedts häst(andra hade fått grova böter för det),,,,Sedan har vi Goops styrning i avd 1 där han gick på i 3.e spår, blev hängande och körde ALLT som fanns för att komma ner i dödens. Slutade 3.a sedan med en död häst,,,,,om jag inte minns fel så blev Ludde totalt sågad efter en liknande styrning med Going kronos……….
Sedan var det lopp 3 elr 4.a va? där Goop körde in i svanstedt och hästen galopperade……Blev inte Ludde sågad för en liknande styrning´med going kronos???
Folk är INTE konsekvente när dem dömer kuskar, kvittar vad Ludde gör så suger han enligt många, sedan kan Goop göra PRECIS likadana styrning och inget är fel med det…..
Taylor boko, 15.2 på en tung bana, visst inte något särskilt för en silvhäst. Men han vann enkelt med 2 längder och det är en häst som inte vunnit på 1 år och 20 starter där säkert 10 av loppen varit mot liknande motstånd. SÅ VISST ÄR DET IMPONERANDE!

Styrningen i vagnen av Goop var klantig såklart…
Men sitter Goop kvar i avd 1 klagar du för det, när han avancerade klagade du på det, stackars Goop ;-)
Tomten är ju utan tvekan Johan Wiman som svarar dödens, sist i mål… Ja herregud.
Sista V65an, så farligt var det knappast.
Ludde hade uppe en häst, travade i 100m sen galopp galopp galopp haha. Pappa bara "Varför ta man med en sån, man vet ju att det är 90% galopprisk", haha kingfarsa.
Enligt ATG var banan lätt, men du var där och kunde avgöra det bättre än ATG?! Mäkta imponerande för du har ju 50mil dit.
Vad mötte han av värde? Sirius som senast tog pengar i Sverige i juni ifjol, shiet vilka monster.

Jämfört med sommarbana på Färjestad så var väl inte banan helt lätt kanske men jag hörde ingen som gnällde på den så jag antar att måldomarnämnden gjorde rätt som benämnde den "lätt". Och tiderna var ju överlag helt ok.

#14, Självfallet inte, klart den var lite långsammare men Nijo skrev TUNG bana, det tar timmar att leta upp ett tillfälle då ATg kallar en bana för TUNG… (Dustin Diamant vann silver på 20.1 tror jag det var en gång på enligt ATG tung bana, då är den nog ganska tung om silver vinns på 20.1). Enda jag vet på rak arm.
var inte fransmannen sist i mål som svarade ludde från dödens också???? jo visst var han det.
90% galopprisk för ludde, imponerande att vinna 17% av sina lopp då……..mer än johan untersteiner(nominerad till årets kusk) som bara vinner 14% av sina lopp och ulf ohlsson(14%). Spelar man ett system så är det väl skitsamma om en häst galopperar eller är 2.a i mål……
Taylor Boko: 17 lopp utan vinst i år, har varit ute i V4 lopp osv,,,,,,kommer till svanstedt och vinner åkandes med 2 längder på V65 mot hästar som counts dream,global fortunem beseiged krik m.j, eiffel tower som är några av de hästar han fått stryk av tidigare under året.
så sluta prata skit rickard
Rickard, enligt ATG så var banan "lätt" i lördags också,,,tycker du att det stämmer??? då är du nog ensam om det,,,,det regnade som fan och banarbetare fick skyffla undan "gegga" från innerspåret ibland,,,,precis innanför stolparna så kunde man se att folk sjönk 20cm rakt ner.
Banan höll ganska bra kvalité med tanke på omständigheterna, men den var knappast lätt.

#16, Han kanske skämtade lite om du inte fattade det, illa i sådana fall. Johan Untersteiner dominerar ju i vilket fall Kolgjini på allt snart, då han tar över hela Walmanns rörelse om ett par år!
"Dålig dag" kanske han hade då, eller så gick han inte i spets?!
#17, Jag vet, ibland kan man undra MEN banan är OERHÖRT mycket närmare "lätt bana" än "tung bana".

"Spelar man ett system så är det väl skitsamma om en häst galopperar eller är 2.a i mål……"
visst, i slutändan är det ju samma sak. men seriöst, nog är det roligare att se en häst vara med hela loppet och fortfarande ha chansen än att slänga bongen i vägen efter 20m när hästen kastar sig i galopp. gjorde det senast när Colombian Necktie galopperade. och de var pissigt tråkigt. då får han helle torska på målfoto enligt mig.

#19, Visst är det så.
men väljer man mellan en sämre häst som i normalt fall inte kan vinna loppet såvidare han inte har enorm tur och en häst som har kapacitet att vinna om den fungerar för dagen och inte galopperar så väljer man självklart hästen som kan galoppera, men lika väl vinna loppet felfri.
det är väl Ludde i ett nötskal……..innocent face har alltid varit mycket humörsbetonad och galoppbenägen, tycker att din farsa får skylla sig själv om han trodde för mycket på hästen. Hon är trots allt bara 2 år…….

man det är inte så ofta man inte tror på sin spik. "ähh! jag tar den här hästen för hans snygga namn typ!" -;)

#22 Varför ni aldrig ska lyssna till mina spelförslag
(ingen har fler sympatispel än jag)

#21, Det gör han med. Såklart var Mobergs veckans bank hos dig? Du som absolut aldrig gillat Ludde, haha.