V75-3 Bergsåker 8/12/07
**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
**Auto **1640:
**1 King One - Eriksson S 42051 12,2a
2 Rite on Track - Frick J 4k053 12,3a
3 Prime - Takter J 31555 12,0a
4 Robinson Starlight - Goop B 14122 11,7a
5 Regent Royal - Lindqvist O A 01132 12,4a
6 Thrust My Step - Olsson D 35440 12,6a
7 Good as Dollar - Lennartsson P 05045 13,1a
8 Ima Super Crown - Lönn T 30001 12,6a
9 Blue Chip Star* - Adielsson E 21304 11,5a
10 Grove's Ben - Lindberg L 21103 11,2a
Finns ett scenario som jag tror på innan intervjuer och övrig påverkan. Prime bombar till spets och släpper till Robinsn Starlight. Sedan på stället marsch och en dubbel Lähdekorpi på tvillingen…
kan nästan lova att prime bombar till spets och stannar där in till mål,,,,,Takter kör och därför tror jag ganska säkert att kari också tror mest på den hästen.
Robinson starlight har inte presterat den senaste tiden…….
så någon stallkörning tror jag ikke på
Rite on track såg bättre ut senast än på MYCKET länge…… har kapacitet att vinna ett sådant här lopp
#2 Ok har inte sett RS på en tid, men vet att den vunnit från spets (i guld???) efter lustempo förut.
Rite On Track loppet såg jag och Westholm tycker iaf formen är uppåt. Frågan hur offensivt man kör nu när de äntligen fått lite ordning på den????
RS gick i vinnarhålet senast och kunde knappt hänga med mot ett väldigt mediokert motstånd, måste visa bättring. Sedan är Takter förstakusken i stallet och därav kör han den häst som stallet tror har bäst vinstchans skulle jag gissa på.
Frick är inte känd för att köra defensivt så han kanske bara pengar på med rite on track? eller så har westholm gett order om defensiv styrning………. som sagt, äntligen börjat komma igång lite nu.

Prime har bara haft otur på slutet. För tre starter sedan blev det en stentuff öppning mot Scarlets Aino, starten efter det fick han backa sist och spurtade bra, senast fastnade han i en iskall rygg 500 kvar, drogs sist kryssa fram mellan hästar och hade sparat imål. Nu ska han inte bli fast bakom Robinson..
Robinson fick stryk mot en riktigt bra häst senast, så ingenting att säga om. Näst senast fick han en Ludde över sig och fick stumma ben till slut.
Ingen vidare klass på det här loppet..
Blue Chip Star var bra senast!
Hur är förhållandena där uppe? Om skor är ett måste missgynnar det våra barfotahästar mycket. Brodd, ännu värre.
visst är copper beech en bra häst, men det är ingen guldhäst just nu vilket robinson starlight är och 13.5 över kort distans ska inte vara några problem för en guldhäst att klara över kort distans, tyckte att det var dåligt att Robinson starlight inte hängde med bättre från vinnarhålet än han gjorde.
lär ju knappast vara aktuell här med liknande prestation.
Men det blir mycket troligen en spik på Prime, måste ha toppchans.

Sundsvall har då en fin bana förra veckan när det höll V65 tävlngar den 22 Nov. vet ej ifall det kommit någe större mängder snö, isbana skall det iaf inte vara.

Är min bana på hemmaplan alltså och det har regnat dom 2 sista dagarna och sedan säger värdergubbarna att det ska ligga på 0-5 plussgrader fram till helgen
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Pra lopp, verkligen…
#5 Menar du att Prime ska köras i spets?
harrygirl, krävs inget geni för att räkna ut att prime kommer att köras i spets,,,särskilt sedan förstakusken sitter bakom hästen.
sedan står Takter för taktiken, inte Hannah………tror inte hon kan uttala sig om hur takter kommer att köra…..

#6 Tiden spelar ju mindre roll, de varvade ju på runt 15 så då blir det inga snabba tider, dessutom nu när det börjar bli lite kallare i luften. Copper Beach slår de flesta hästarna i detta gäng 7 dagar i veckan..Robinson är inte bättre för tillfället, han har varit borta större delen av året pga skada och får starta på och försöka hitta den där riktiga toppformen. Startade väl mest här pga tunt med anmälningar och favoritdistans.

föresten, kan någon förklara för mig varför det körs både V65 och V75 på lördag??
Visserligen är Regent Royal ute på fel distans, men han är utan tvekan bästa hästen i fältet och detta mycket klena guldgäng ska han bara morsa

#13, Fel distans och kommer ej till front?
Istället bubblar jag med Grove's Ben som kan få ett lopp på rulle… Långsökt men ändå.
Känns som en öppen guld om inte Prime bara vinner från spets.
sett regent royal förlora mot sämre hästar, han är en liten acclaim som inte kan göra ett skit i loppen utan lever på att alla andra ska göra jobbet.
men han har kanske bäst fartresurser av alla i loppet.
Så här lät det för ett par veckor sen på Jägersro (Skogans Joker vann loppet):
- Han avslutade sylvasst den sista biten och han måste passas nästa gång.
(Björn Goop om femman i mål, Prime.)
Det är knappast nån kul spik men helt klart den vettigaste i omgången (med reservation för hur strecken ser ut). Skulle förvåna mig om varvet går fortare än 1.14 och då är det en ruggig fördel att sitta i spets.
Garderar man kan man plocka med nästan vad som helst, King One imponerade väldeliga på mig senast i en 10-avslutning ute i fjärdespår sista 500. Motståndet var ungefär som nu, men distans och spår är väl tveksamma faktorer för hans del den här gången.
visst har du rätt nordinhanover i det mesta som du säger,,,,,men jag tycker att ni borde ge Prime lite mer credit för den häst han är. Tycker verkligen att det är en bra Guldhäst när han är i form och han har gjort en del riktigt starka prestationer, SÄRSKILT på tunga banor som det kanske blir på lördag?
tror det blir en plättlätt vinst,,,,värsta motbud är kanske blue chip star som stallet är uppåt på…….

Kom ihåg att Bergsåker är känt för att vara en skrällbana på just V75. Invänta väderinfo in i det sista så inte innerspåret ställer till det.
Normalt borde väl Prime vinna från spets med den form han har. Gopp har dock pressat större namn (Conny Nobell) mot spets och på så sätt kört bort sina chanser. Finns en risk att både Prime och RS torskar på ngt sånt denna gång.
Blue Chip Star tidig vid gardering. Går han först kanske han drar med sig Regent Royal som då får det lopp han behöver. Dålig klass och få hästar så även Grove's Ben kan få chansen om rätt lopp. 5 hästar borde räcka för den som hittar spikar i andra lopp.

#18, Prime nosade ju ut just Conny Nobell till 20 ggr förra året! Conny i ledning spelad 10 för 10 typ.

Vilket hån mot Zoogin detta startfält är!
Håller med Nijo ang Prime…bra läge och en kunnig körsven. Formen är väl inte topp, men han är bra igång.
Singlar just nu!
mvh
Bertil

JAPPS , visst är prime en bra spik. MEN ngt jag ej gillar är att den kommer bli omgångens största….Har rusat på strecken idag . I En svårlöst omgång är nog den endå den böästa spiken ELLER vad säger du HANNA ?
kan tänka mig att de flesta riktigt stora systemen kommer att använda Prime som spik, så visst lär han blir stor. (70%?)
Men vinner han så vinner han :)

Japps en spik är en spik!
Såg Kari vann 4 lopp på bergsåker förra pret i februari. Han har tagit minst en seger ibland 2 st på JUST bergsåker sen 2003…
Korpen Flyger…och speciellt denna årstid…oavsett Örjans "en-dum-en-kommentar" senast
mvh
Bertil

Spets och slut för 3 Prime