V75-1 Bergsåker 8/12/07
**Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
****2140:
**1 Cadeau K. - Takter J 31104 13,5
2 Boytoy - Lennartsson P 42301 16,5
3 Dude Kemp - Frick J 2132d 15,8
4 Shella Gold - Linderoth P 13535 16,5
5 Simb Raindance - Goop B 10000 14,8
6 Bordeaux Price - Lindberg L 11110 15,8
7 Rubberman - Jansson T 2214d 15,3
8 Drabant C.D. - Lindberg K 14001 16,2
9 Dunder Kap - Ohlsson U 43200 15,0
10 Also Bo - Kontio J 151d0 16,6
11 O'Brian Index - Östman J 10210 15,8
12 Kastanjett - Adielsson E 25034 15,9
cadeau K är förstatipset om han kan hålla spets, räknas mycket tidigt i varje fall och Rubberman är också mycket tidig på systemet.
Boytoy var GRYM senast, må vara i ett V4 lopp mot smådåligt motstånd, men han gick i 3.e spår halva loppet för atts edan komma till ledningen och vinna enkelt.
B.Price var usel senast, måste visa bättring för att ha chans här, samma för dude kemp, men orsaken där är mycket troligen den dåliga banan.

OM Cadde kan nå spetsen är mycket vunnet…
Kari brukar ha minst 1 seger i bagaget hem från Bergsåker.
Rubberman , har svikit för mycket på slutet för man skall ta den till sitt hjärta….

Simb Raindance, det var den som var klas enligt stallet en gång på V75 i år va? 0000 med den starten och efteråt, mordvinnare!
Nej ser väl bra ut för Cadeau K. som jag iofs tyckte var lite blek senast.

Cadeau är ingen blixt ut. Innespåret en fälla? Fick ett ganska tungt lopp senast med tanke på att han hade blivit återgärdad efter loppet på valla. Så han bör ha gått framåt med det loppet.
nja, tänkt till nu och rubberman är solklar förstahäst och möjlig spik.
cadeau K fick ett hårt lopp senast och får 7 dagars vila nu?? det loppet sitter garanterat i benen, sedan är han inte direkt snabb ut och kan bli fast. Enligt Richter så har Rubberman en bra chans vad jag hört…….spets o slut!
Boy Toy och Lasse Lindberg kan vara trevliga kryddor för den som garnerar.
mvh
Bertil
Väldigt stor risk att Cadeau K. blir fast från innern. Rubberman och Bordeaux Price har inte många voltstartslopp med framspår att ståta med i lopparkivet, men åtminstone den sistnämnde har visat mycket stor startsnabbhet bakom bilen. Lindberg är ju inte dålig på att pricka från springspår på Bergsåker heller. Bra chans, även om han faktiskt var trevande första biten från springspår på Skellefteå-V75:an i somras.

Bordeaux Price kommer förmodligen att köra mot ledningen om man skall tro dennes chanser i detta lopp - kommer han dit kommer Lektor Lasse att köra där. då kan ni räkna med ett bra tempo på loppet. hästen är tyvärr inte så tvärspeedig som många andra i fältet. B.P diggar iaf Begsåker då han tagit 9/10 segra där i år. får vi 30% på strecken där…första andra trejde!

Observera att det står fel i startlistan (iaf på atg.se) gällande Cadeau K.s startspår 071028. Hade spår 2 då och inte 1 som det står i startlistan.

Jag tror B Price är klar!
Sticker ut hakan!
tycker inte om Goop,,,men märkt att simb raindance har smygform och har suttit fast några gånger på slutet. Har en fruktad speed som kan plocka ner allt på uploppet.
Skulle gissa på att Torbjörn laddar och kör tills han har spets,,, får kosta vad det vill. Kostar det inte för mycket så måste det vara en bra segerchans.

Snygg jonny in the leadin from start to goal.

#9 Han hade nummerbricka 2, men spår 1 hade han. 1:an var struken..

7 Rubberman som är i fortsatt toppform. Fyraåringen från Romme ser här ut att ha en mycket passande uppgift. Jag tror på spets och slut. Blir mycket svårslagen från ledningen. Har gått mycket strakt en längre tid nu.
Dude är mitt förnamn och Kemp är mitt efternamn, du kan träffa mig i vinnarcirklen efter loppet för att få autografer.
kanske spets, kanske slut eller kanske spets för att sedan få vinnarhålet och SEDAN slut.
Tycker han har gått bra en längre tid nu(förutom senaste loppet då banan inte passade) och har nog toppform, riktigt elegant häst och en ganska elegant kusk.

#15, Haha.