V75-4 Bergsåker 8/12/07
**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****2140:
**1 Simb Karen - Lindberg L 41344 16,2
2 Zenta Palema - Takter J 61443 16,5
3 M.T.Beloved Sofie - Adielsson E 04523 16,1
4 Perle d'Inverne - Eriksson S 21k12 16,9
5 Supersemlan - Ohlsson U d2110 15,8
6 Imse Vims E. - Östman J 1d050 17,1
7 Another Step - Nygren P 16250 16,6
8 Victoria Fame - Melander G 20110 16,7
9 Lady Blackcurrant - Jansson T 01046 18,1
10 Putney - Norman P G 34250 16,8
11 Afrodite Sund - Untersteiner J 13232 16,7
12 Zippy Chilly - Eriksson U 031d2 17,1
Perle d'inverne finns det höga förväntnintgar på och massor av kapacitet i,,,,bra segerchans!

jag säger bara ojojoj. vilken dålig klass på detta lopp. kan med handen på hjärtat att jag endast hört talas om Zenta Palema och Lady Blackcurrant (som jag såg på Bodentravet för 2 veckor sedan, var dålig då på isbana) och Putney har jag kommit över någonstands. resten av hästarna tillhör det så kallade svarta hållet… huuug! lutar mkt påläsning eller stor gardering p.g.a. lathet. huug!
samt Supersemlan som vart betrod i några starter nu Svante Båth häst som verkar vara duktig.
nah, det räcker mycket troligen med 1 häst och det är perle d'inverne,,,,,,borde stå i en klass för sig själv här.
men visst, supersemlan är också en ganska bra häst som kan vinna.

Perle D iNverne som skrynklade ihop sig i ett lunch lopp sist ?
Hoppas den blir stor stor favorit LOPP 2 & 4 Är det mest skräll betonade loppen inom v 75 så spika här du….
skrynkla ihopp sig tycker jag är fel ordval,,,,han körde långsamt i ledningen och sedan kom en häst snabbt bakifrån samtidigt som perle d'inverne inte hann växla om tempo eller speeda tillräckligt snabbt.
Inte det som inträffade????det är bästa hästen, men samtidigt är den orutinerad och fortfarande i låg klass, mycket kan hända.
Jo e nog ett streck iaf, kollade bara snabbt på hans senaste i lopparkivet, men blir nog till att måla på lite här.

Men den borde ju vunnit loppet , sen är det ett sto i lägsta klassen…Klart man ej tar bort den men spika är tämligen hårt göra…Kusken har en del med i spelst att göra erik eller goop hade aldrig losat detta lopp ….Sörens statistik på v7 skrämmer ej ihjäl mig iaf…..
säg inte det, sett goop, erik, örjan förlora flera lopp då dem kört för sakta i ledningen och sedan förlorat mot en speedigare häst.
Visst är det ett sto och i lägsta klassen, ingen stjärnkusk heller.
Men saken är den att väldigt få stora/bolags system kommer att spika en sådan här häst i denna klassen med denna kusken och därav hittar man spelvärde i att ta en chans.
får se hur det ser ut på fredag/lördag,,,men ska man ha 3 spikar så är detta ett tidigt alternativ för mig personligen.
Bakom är det vidöppet och kräver många streck skulle jag tro….

kollade in det senaste loppen med Supersemlan och Pearl d´Ivernet.
Supersemlan kommer förmodligen att hamna bättre till kanske till och med at köras fram till ledningen. kommer hon dit viker hon förmodligen inte ner sig. för två starter sedan vann hon ärligt från ledningen efter en bit körd och senast satt hon fast med mkt sparat och körandes.
Pearl d´I vann ett lunchlopp näst senast. startade då riktigt söligt och det är frågan om vart hon hamnar i detta lopp. kommer att få göra mkt själv. och klarar hon då att plocka ner Supersemlan (i spets då)??
nja,,,tror nog att m.t beloved sofie tar spets,,,,erik kanske kör där då,, är en helt ok häst.
Sedan är det nog Zenta palema som trycker i dödens i vilket fall,,, är en stark häst som också är bra för klassen.
Men perle d'inverne borde kunna öppna hyfsat och komma före supersemlan i starten.

kollade starten nästsens Pearl d´I vann, då vart hon sist ut ur startgroparna och hamnade sist trotts 10:e spår. det gick alltså inte snabbt frågan är ju då hur hon klarar av att snabbstarta i ett 4:e spår. naa, icke snabb ut - inte då, inte nu! sorry!
däremot missade jag Erik lite, vart bara svårt att hitta hästens startsnabbhet någonstands. iaf detta år. men den vart hyfsat iväg för 3 starter sedan. kan ju spetsa me skickige Erik i vagnen. men nog släpper han väl till Supersemlan. är en bra rygg att gå i om Erik vill ha pengar till stallet.
Som sagt, Semlan är bra på att hålla farten uppe, kommer att ge en bra rygg.
luras inte av Zentas fina tider, sprungit som snabbast på supersnabba Gävleovalen.

När det är sto lopp ringer det iallafall en klocka hos mig som säger gardera så långt du har råd. MEN lätt för mig att säga med stora system. Så hur jag löser denna sjua vet jag ej riktigt. Men spiken sitter ej i detta lopp ialla fall….
tror att du är elt ute och cyklar brutalen.
1: Zentas tider har inte kollat på ens, men det är en bra häst som krossat bra hästar från dödens, därav är hon tidig och inget annat. Sällsynt egenskap hos ston att kunna vandra i dödens.
2. Hur kan du bedöma en häst startsnabbhet från spår 10? första gången jag hört att man kan göra, tror dock inte det är till någon hjälp för dig. Får se hur snabb ut perle d'invrne är, ingen bra koll själv, men nog borde hon komma iväg bra.
3. Tror nog att erik mycket väl kan vinna om han svarar spets mot supersemlan, M.T Beloved sofie är en bra häst som kanske tänder till extra med en ny och bättre kusk nu, framförallt så väger han betydligt mindre än tommy hanné.
Strykningsvarning på perlan… Ska testas i jobb imorgon, om den inte är ok = stryk…
står d i Vi pippa
herregud,,,,bara att det är varning för är tillräkligt för att man inte ska spika hästen. Något är ju fel då…….
får väl se till och gardera en del i loppet då.
häst: 2,3,4,5,11 är aktuella bud.

*harkel* du verkar bara komma med en massa antaganden Nijo. ta en titt i arkivet eller lite på det jag säger.
har inget arkiv att kolla i,,,,,men jag vet att man inte kan bedöma en hästs startsnabbhet från spår 10,,,,,särskilt inte när den sedan ska ut i voltstart.
får se hur det går……..
och vad för antagande syftar du på?

var med din pukt två. där du antar att hon borde komma iväg bra. visst kan man anta saker, det gör man hela tiden. men hey! spår 4 i volten så kommer hon förmodligen att bli hängande. och det där med att bedöma en hästs startsnabbhet från bakspår, varför skulle inte det vara relevant. många startsnabba hästar som klarar av att gå i rygg på en startsnabb häst framför. det var inte fallet i hennes start från spår 10 då hon har den sölig häst framför och ändå vart ännu söligare ut. jaja. du får göra dina egna antaganden om det fallet, men jag tycker det ser så givet ut att hon inte är snabb ut, skall kolla in fler starter emd henne, kommer med fler bevis på det senare ikväll. låter det bra?!
som sagt: kommer bli hängande om hon inte har tur med en gång och kan krypa ner i 3-4-5 ytter. -;)
men du gör också antagande,,,,att hon inte är startsnabb beroende på att hon hamnade sist från spår 10(i auto) vilket inträffar även med startsnabba hästar om de har en dålig rygg. Sedan får du lägga in en annan faktor i form av kusken, hur mycket försökte han öppna snabbt? kanske tog upp hästen direkt för att komma ner i 2.a spår och inte riskera att bli hängande i 3.e spår,,,,,händer OFTA.
sedan är ditt antagande baserat på autostart,,,,det är volt nu och helt andra förutsättningar.
så du antar att hon är dålig ut i volt.

"visst kan man anta saker, det gör man hela tiden" skriver ju att jag gör det hela tiden. men jag har en teoretisk möjlighet att backa upp den iaf, jag gissar bara inte. läs: jag har kollat loppen!
javisst, mitt antagande om att hon blir över framförallt p.g.a. att hon har spår 4:a och vad gäller kusken så är det inte bland det vassaste vi har i Sverige. dock inte dålig. skall skilja påäpplen och päron.

Semlan är ett fint namn på en häst den hoppas jag på och äter en temla i februari

Erik skräller ?
Kusk för en gngs skull på Mtbeloved.
en kusk som väger hälften så mycket också *_*
blir nog lite lättare att springa

Tkater behöver ju dessutom inte ha med sig Bandyportföljen…
mvh
Bertil
haha,. förklara bertil?

Nijo har du aldrig varit på bandy ?
Kallt och jvligt…
Hehehe, nääee lite inlindat får det förbli…det är ju ändå en officiell sajt…och pikarna bör då förbli en aning fördunklade…även om denna kanske inte blev så inlindad som den borde beroende på andra skribenters accossiationsförmåga ;-)
mvh
Bertil
jag bor i skåne,,, går bara på innebandy och där är det absolut inte kallt och jävligt ^^
Näää, ni har det alldeles för bra…vilket också betyder att ni tvingas skärpa era sinnen :-)

Vem , vet Tommy kanske syns smygandes med portföljen på Lördag på B Åker. Sen Sitter han och Fricken längst bak i bussen och berättar old memories typ 30 år tbx när de var på topp. Insmygandes utan deras vetenskap kommer i Gvle Erik Svensson in som bartender….Stannar bussen i tönnebro….
hehe Tönnebro…ett sånt skräp-hak…TÖNTEBRO…meeeen, var ska sleven vara om inte i grytan…
mvh
Bertil

Dett skitsnack är precis den anledningen till att jag varit borta från sajten i ett halvår. Trodde grundidén var att skapa ett fungerande forum där det diskuteras trav…?!

34 ?????
Har du ingen humor alls ?
Så länge man ej gnabbar är det väl bara lite kul , men du väljer…
Sen vet de flesta som spelar på trav om VISSA SAKER med….
Jag kan räkna upp massor med saker om du vill höra SANNA stories..
MEN de har jag ej tatt upp ens…
Men ingen rök utan eld…
Helt rätt NotNowJohn…och jag är den förste att göra avbön om du finner att jag trampat över…
mvh
Bertil

36 # jag tycker ej vi gnabbar och tjabbar det här är bara lite socialt. Men passar det ej är det konstigt….
Kanske trampa ngn på tårna , men på forum kan man ej tänka på att alla känner ngn här och ngn där….
Det är ju fakta med tyvärr vissa saker. Var på Strömsholm GRAND NATIONAL Erik svensson fullast PÅ GRAND national gick med en ÖL i handen (vin glandes).,..,,.,.PÅ GRAND NATIONAL han om ngn borde väl tänka sig för….Som ej har så mycket hästar..EN sådan dag solsken… Gick rakt över galopp banan APRAK.
Jo, verkligheten har ibland verkligen visat allt annat än vackra nunor och med än sämre förklaringar i efterhand om hur ett lopp körts utan att tala om att det var en uppgjord strategi redan innan start för spelarna och andra körsvenner.
mvh
Bertil

ok beertil vi får säga åt thomas eller dig fixa en "blaj tråd" när vi märker de spårar ur så kan vi surra lite annat där…
Som komplement.
Så kan vi surra trav och när man märker trådarna tappar fattningen lyfts de över i en annan tråd.

4 Perle D´Inverne struken
hade tänkt spika innan jag såg det………thats life.
får strecka på med en 4 hästar elr liknande nu, pass upp för afrodite sund som kan gå snabbt till slut och har klart bra fartresurser för sin klass.
tråkiga är att afrodite sund var förstareserv och får därför på sig en massa streck nu efter strykningen på perl'd inverne.

jag tror inte att hon kommer att hamna så lngt upp på strecken Nijo. så det är lung…kollar nu att hon ligger på 22% så det är lungt. -;)
22% med spår 11 är VÄLDIGT mycket, särskilt för ett sto…….

#43, Skulle vara svårt att vara 22%ig som hingst här.
ja? men jag syftade på att det är i regel svårare för ett sto att vinna från spår 11 än en hingst då ston i är mer veka av sig och inte klarar av att göra särskilt mycket i loppen på egen hand.
givetvist finns undantag…..men det tror jag knappast att afrodite sund är

#45, Jo kan så vara. Men tror knappast det skiljer så mycket på hingstar/ston i vinster från bakspår… Walmanns hästa är speediga som tusan i regel, kan vara en fördel att få lopp på rulle då.

ja, men jag snackar om att hon blev inte kraftigt överspelad iaf. dock är ju statistiken dyster från läget av 176 lopp med samma förutsättningar så vinner spår 11 endast i 5% av loppen. på det sättet är det mkt med 22% i strecken. men med tanke på hästens kapacitet så är det väl okej eller lite väl lite. spåret är ju dock ett stort frågetecken.
njaaaaaaaaaa,,,vi får se. Walmann var i alla fall optimistisk

det skall man se upp för, han har inte varit det med såå många hästar den senaste tiden.