V75-5 Bergsåker 8/12/07
**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
****2140:
**1 Locke - Lindberg L 410d2 27,7
**2160:
**2 Bol Anita - Gustafsson P 11011 26,4
3 Faksblixten - Takter J 21111 27,5
4 Vingbo Stjärn - Frick J 31425 27,1
5 Pyroll - Torstemo N dd514 26,9
6 K.A.Ramell - Kontio J 41305 27,2
7 Ljusnetroll - Ohlsson U 25311 26,1
**2180:
**8 Vimseld - Eriksson S 23055 25,2
9 Gideon - Jansson T 32634 25,6
10 Eldmar* - Olsson R N 0k101 25,3
**2200:
**11 Lundås Emelie - Adielsson E 10661 23,8
12 Moe Tor - Olsson D 20224 23,7
13 Pave Sterk - Norberg J d3122 25,1
**2220:
**14 Karlängs Elden - Eriksson U 55535 23,1
15 Nordgubben - Goop B 42112 22,0
Lundås emelie`? såg formstark ut senast, tappade en sko i starten och vann ändå.
Vingbo stjärn och Faksblixten är tidiga också.

en sak är säker: att Locke tar spets felfri. -;)
skall vi ta fram några på varje volt så:
+20 - Ljusnatrollet och Faksblixten och Bol Anita (som jag såg i Boden. en riktig segermaskin) såg slagen ut i sista sväng, men kontrade och vann med liten marginal (gjort bra lopp på isbana samt tunga bana under senaste tiden)
+40 - Bertiiiiil! Hjälp!
+60 - Lundås Emelie var bara finfin i förra starten, förutom fadäsen med galopp så vann hon rätt så lätt åkandes. dessvärre - skall det bli ett sto som vinner detta lopp, vart väl 1994 sist eller skall vi döda den sägnen nu, vekrar ju vara en sägnen i det här laget.
+80 - Björn Goop upp bakom Nordgubben, äntligen tror jag på stor chans för honom till seger…Goop alltså…i ett kallblodslopp.
ska man gå på kuskar så står loppet mellan Frick och Ohlsson, 2 st kallblodsexperter
på 40m tillägg så är nog vimseld förstatipset…….haft lite otur senaste tiden

Antingen ett gå kort lopp och hoppas fru fortuna är med en eller gardera frickt….(friskt) Menade jag….
Bol Anita jagar tredje raka. Hon har inte gått under 1.30 i de tidigare starterna, fast då på lite knepigare banor, men två segrar innan det travade hon 1.26 tider (hon var oplacerad en gång mellan). Per Gustavsson är också duktig kallblodskusk.
Jag tror inte man åker 60 mil mitt i vintern om man inte har någonting att hämta.
Fast Nordgubben blir tuff. Jag tror han vinner.

Varenda lördag Lundås Emelie har varit ute på V-7 har jag sett fram emot att se henne i kallblodsloppet, men jag tror jag aldrig sett henne funka fullt ut. Dags nu!?

#5, Japp lyser form om denne… Skrällduglig kanske kanske…
"Jag tror inte man åker 60 mil mitt i vintern om man inte har någonting att hämta. " Skillnaden mot sommar? ;-)

#7 På vintern i norrland kan det ibland hända att temperaturen sjunker under 0 grader Celcius. Detta kan leda till att eventuellt vatten på vägen fryser till is och det kan bli oerhört halt, något som inte är så roligt då man har en hästfinka med en livs levande häst där bak.
Därför kan en 60 -milaresa kännas lättare att genomföra en sommardag, något som jag tror att många av oss med körkort kan instämma i. Visst var det så att du ännu inte uppnått körkortsåldern, Richard? 

#8, Okej… Tror ju inte det är något som tränare osv skulle stryka/ inte starta en häst för..
F.ö blir det is i södra Sverige med. Jorå, jag övningskör, senast var det halt väglag, skaffa bra däck. :)
skrällduglig? jag tror och hoppas verkligen att lundås emelie blir en av favoriterna i loppet……….
men här kommer det att garderas på en hel del,,,ca: 7 streck

#10, Ingen som sagt det om Lundås?
#7, nej, man åker inte 60 mil i ishalka och snöstorm ;) Om man inte vill ta självmord ^^
Faksblixten har imponerat och det är inte varje dag man får se Takter bakom kallblod
Faksblixten var bra vid segern på v64, det är sällan man ser ett sådant fint kallblod med sådant driv i steget och fin teknik. Lite järvsöfaks känsla, förutom då att han inte springer lika snabbt….

Locke på namnet.
4% på den vite eleganten……….förstår jag verkligen inte, blir ett givet streck på Jim frick och vingbo stjärn. Sänd inte för tidigt Fricken, kan bli jobbigt att gunga hela vägen då.

suttit ner o kollat igenom Faksblixtens senaste lopp. varit hängandes i 3:e spår samt dödens i några lopp och ändå vunnit med god marginal. enda frågetecknen jag har på hästen och hans segerchanser på lördag är huruvida snabbt han klarar av att gå över upploppet som är gode långt (210 m) på Bergsåker samt hur duktig Takter är på att styra kallblod. är ju ett kuskminus att inte Uffe sitter bakom hästen nu när han kör sin egna produkt Ljusnatrollet - och just denna har springspår och verkar vara rätt så snabb ut. kan han komma till spets och kanske få överta…

Hrm, känns ju som värsta ponnyloppet med alla tillägg!
Faksblixten borde ju bara vinna.
Men med tanke på att Lundås Emelie trampade av sig skon i starten sist så gjorde hon det mycket bra. När hon väl funkar blåser hon ju bara förbi dem andra!