Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1207 ggr
Bertil
0

V75-7 Bergsåker 8/12/07

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto **2140:
**1 Thunder Scoop - Lindberg L 23111 14,0a
2 Alvena Liston - Adielsson E d5401 14,1a
3 Master Växus - Frick J 01526 12,5a
4 Francoso - Ohlsson U 41231 12,7a
5 Global Mind - Norman P G 12111 13,7a
6 Speedy Gold - Buhlér P 01111 12,4a
7 Bowie Mant - Gustafsson P 306d1 12,1a
8 Target Player - Goop B 2d301 13,2a
9 Matrix Reloaded - Untersteiner J 20224 13,8a
10 M.T.Buffett - Takter J 15002 13,8a
11 Vallee Solide - Kontio J 03314 12,9a
12 Totti Bob - Lennartsson P 20121 12,4a

Nijo
0

alvena liston, master växus, francoso,,,,,stor chans att en av dem tre vinner loppet.

Fördel Master växus som troligen tar ledningen, sedan är det osäkert om Frick svarar spets eller släpper till francoso.

brutalaccent
0

kan vi inte tro lite på Matrix Reloaded denna vecka. skulle vara så skoj om han fick en seger. sitter bra till för en smygare iaf. plats borde han ta och kommer att vara lite spelad.

Nijo
0

sitter i alla fall en bättre kusk upp denna gången, Örjan körde bort hästen fullständigt senast,,,satt fast med allt sparat.

Vallee solide har gått som tåget senaste tiden och blir farlig med lite tur.

M.T Buffett är väldigt bra när det fungerar för honom,,, är lite tveksam nu,,, men har kapacitet att vara långt framme.

brutalaccent
0

om han blir en 35 oddsare igen, då skall jag spela honom. jag lovar!

demon_sid
0

För 5 år eller om det var 6, år sen vann spår 11 detta lopp kommer jag gladeligen ihåg Västerbo Daylight en repris ?

Vi får höra Harrygirl skandera PRA PRA kört jorma !

Rickard07
0

Thunder Scoop lär bli överstreckad, står hårt inne, och inga monster den slagit nyss, nej bort!

M.T Buffett, gick lite bättre senast med kuskplus ala carte, bra kusk nu med, rysarbud?

Matrix Reloaded, länge sedan det var så här "klent" emot, nöter ju på utan att vinna men borde vara dags snart…

Två roliga skrällbud.
Peter G Norman vinner inte brons varje dag dock bra häst osv men kanske lite överstreckad?

Hannna
0

M T Buffet var bra senast i första starten i ny regi senast, gick en rejäl sista 800 i tredjespår men hade ingen chans att fånga in Garland Kronos som var ruggigt bra. Krävs tur härifrån, men det känns som hästen gjort sina bästa lopp bakifrån?

Loppet känns vikt åt Francoso. Tydligen hade Olsson aldrig någon gång haft kvar så mycket kräm i tömmarna vid målgång som i senaste starten med Francoso..

Rickard07
0

#7, Just fan, tränarbyte med på M.T… Ska absolut passas.

Francoso…. Maken till rekordlåga odds hela tiden är svårt att hitta, olönsammaste hästen att alltid lira? Haha.
Inte räckt i V75 på 1 år, har en del att bevisa. Mest mött skit i norr. På 14.8 över kort distans skall man ha mycket kvar om man skall vara tidig i brons. Den ska jag hata bort, men bra spår och kusk så… Hästen är ju inte kass alltså men sjukt överskattad.

Nijo
0

mycket kan man säga om francoso, men överskattad är han inte,,,,han har krossat v75 hästar flera gånger, både på och utanför v75.  Bergh höll hästen mycket högt också,,,,han är spelad hårt av en särskild orsak rickard……….

men det mesta avgörs i starten, får francoso spets så vinner han mycket troligen enkelt,,, svarar frick spets eller om tex Global Mind hinner först och de svarar francoso så får han problem.

Bertil
0

Speedy, Global, francoso och en vilding…Totti Bob tar jag med i nuläget. Hoppar Lasse i detta lopp….sorry…

mvh
Bertil

demon_sid
0

Rickard hoppas du skyller på otur i sista loppet när du losar på franscoso….
Har du sett denne häst springa NGN gång ens ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

En undran bara.
Fattar ej var du får dina uttryck om sjukt överstreckad hela tiden.
Plus vilken mening den har så tidigt i veckan. EN häst är väl ej överstreckad förrens man sett sista strecken på Lördag 13.00 ?
Kollar du nu är det harryboy spelare fram tills fredag morgon.
Fredag morgon slängs en del bolag in på kioskerna. Fredag eftermiddag Jobbsystemen. PÅ Lördag morron alla tidiga panchisar. MELLAN 13.00 och 14.15 Storspelarna och de som hänger med ;)

Nijo
0

klockrent demon_sid…..kunde inte sagt det bättre själv.

Men en gissning är att Francoso blir streckad på ca: 55-65% då han var riktigt fin senast……känns inte som för mycket streck då han är startsnabb, speedig och stark. Framförallt är det ett bra startspår med en bra kusk……

demon_sid
0

MEN JAG OCH uffe BUFFE är ej kompisar på slutet….
SÅ fort man lirar han så kommer man fel på han så jag spikar nog ej men en U Häst kanske…

Rickard07
0

#11, Rätt korkat antagande va? Nästan live, en strykning ifrån hehe.

Skall jag inte göra då jag inte skall spela.
Skyllde inte på otur när Catch The Flax vann i lördags, kände verkligen det på mig att Örjan skulle vinna ett och förmodligen det MEN jag vägrade ha med den, då får man stå sitt kast för det var ingen turlöpning direkt.

#12, Om det svaret var så klockrent trampade du i fällen för du ANTOG att det skulle bli ca 55% vilket jag också tror, kankse 45%, vilket jag tycker är för mycket.
20% lagom men det kan jag ju garantera att den överskrider….

Nijo
0

haha, löjligt,,,,vilken fälla? skärp dig killen!

säger som demon_sid, har du kollat på hästen??? hade Bergh fortfarande varit tränare så hade den säkerligen blivit streckad på 70-75%.

Minst 50% streck drar han på sig och det ska han efter det som hästen visat.

Vem ska annars blir favorit i loppet rickard? vem har en bättre vinstchans?

Rickard07
0

#15, Men seriöst fattar du med foten eller, om jag har sett hästen? VARJE vecka kollar jag V75, han har dryga 10 V75 starter, samt en del V65 starter behöver jag säga mer?

Vilken som har bättre vinstchans?
9+10 håller jag ju högst här, men FORTFARANDE kan Francoso vinna men det är inte en 50/50 chans, många som kan vinna här.

Nijo
0

hur ofta är hästar från spår 9+10 favoriter och mycket streckade på v75? väldigt sällan!

det är inga märkvärdiga hästar heller och dem behöver framförallt tur med tempo, ryggar och positioner för att ha vinstchans. Det är inte fallet med francoso som har bättre spår och är en bättre häst.

Om jag inte minns fel så sade Bergh att denna häst skulle gå rakt upp till guld när han gjorde årsdebut…….det säger ganska mycket om hur bra hästen är.

du borde nog tänka om rickard när du säger att denna häst förtjänar 20% streck och inte mer……

Rickard07
0

#17, Men spår 9 är ju ett bra spår enligt dig. Har aldrig sagt att dem ska vara favoriter.

Matrix har gått i dödens X antal starter i år väl?
M.T Buffett som du annars håller kär, sviker du så du kan vara tvärtemot…

Då cyklade väl Bergh då, 27 dagar kvar, blir tajt.

20% är min bedömning… Men jag har inte alltid rätt eller?
Gav 11 avslag i lördags på överstreckade hästar, ingen var nära att vinna…

brutalaccent
0

jag är lite orolig för Uffe som sitter upp bakom Franco. han har varit lite offside den senaste tiden. man…man..förhoppningsvis så vänder det i helg. har 3-4 okej segerchanser.

sedan bertil så håller jag med dig om Totti Bob, dessvärre så sitter ju Lektor Lasse upp bakom Thunder Scoop, så jag vet inte hur Totti Bob skall kunna vinna detta lopp - seriöst!

men jag håller fast vid att Matrix R. borde ha finfina segerchanser i detta lopp bara han inte hanar för långt bak i andra spår, i så fall kan det bli han som får dra packet 600-700 kvar. fast det skall ahn inte behöva göra eftersom han sitter i rygg på en stark häst i Alvena Liston som frhoppningsvis drar packet.

tycker även att Bowie Mant gjorde ett bra lopp i Boden senast då han fick öppna i 11-tempo/500 i andra spår och slutade med att springa i dödens och vinna på övertygnde sätt före självaste Bellini allt på isbana. motståndet är dokc lite vääääl tuft denna gång…eller??

Rickard07
0

#19, Hårdare nu för Bowie Mant ja, men om maxklaff så…
Alvena Liston har gjort mig lite besviken i år… Segerlös med Erik med, bara Goop som har vunnit med henne i år, dessutom x2, riktigt kusk det dära!
Känns inte som man kan helt räkna bort någon i princip.

Nijo
0

spår 9 är bra, men som jag sade innan, hur ofta är hästar från spår 9 och 10 favoriter i ett lopp? spår 1-5 är fortfarande mycket bättre spår. Du sade att du höll 9+10 högst här, då borde dem vara favoriter enligt dig…….

jag sviker inte M.T Buffett på något sätt, han åker kanske med på systemet och jag tycker att det är en bra häst. Men jag fattar även att Francoso har en bättre vinstchans hur man än vrider och vänder på det.

Du gav avslag på 11 överstreckade hästar i lördags, men du trodde även att acclaim var stenklar och han var inte i närheten av att vinna. Det är ganska lätt att hitta överstreckade hästar sedan bara 1 häst kommer att vinna loppet, du har verkligen oddsen på din sida.

Tänker inte diskutera detta längre, men vare sig francoso vinner eller ej så är det löjligt att tycka han blir överstreckad på 50%.

Rickard07
0

#21, Mjo i min värld men då hade dem inte varit så roliga att spela, är du med?

TRODDE JAG ACCLAIM VAR STENKLAR?
Njae, då garderar man nog inte den va?

Såklart jag har oddsen på min sida, men det var ju hästar som du sade bl.a. hade GOD vinstchans.

brutalaccent
0

Nijo, vart är min arm du lovade mig efter sista loppet på V7 i lördags??

Rickard07
0

#23, Den skriver han flitigt med…. Kanske tar ett sorgligt farväl?

Nijo
0

arm? förstår inte vad du pratar om……….Den om att Tap dance inte skulle vinna vilket han inte gjorde????

rickard,,,,du skrev väl säkert 5 inlägg om hur bra vinstchans acclaim hade på forumet…….

Harrygirl
0

Att Tap Dance skulle sitta i spets? :P

Rickard07
0

#25, Japp, trodde jag med, men banan gynnade inte Acclaim vilket man inte kunde veta då… Vill du ha kort på bongen, kan fösöka pussla ihop den.

Sen  sa du att du kunde sätta din hand på att han stannar i sista sväng!!!!!!!!

_"skulle kunna sätta min högra hand på att han stannar i sista sväng igen. "
_
Do you remember?

Nijo
0

Banan missgynnade inte acclaim, han gjorde sitt livs värmning och ett starkt lopp,,,hur kunde du missa det rickard? han vann inte för att han var inte tillräckligt bra, eller för att triton sund fick bestämma i ledningen och var sedan för bra. Finns inga ursäkter för acclaim……

haha, men Tap Dance vann inte loppet och det var vad jag syftade på när jag gjorde mitt uttalande….. sedan hur han förlorar bryr jag mig inte om,,,,de som ryggade mig genom att inte spela tap dance tjänade ju på det…….

ThomasH
0

Trodde detta var förra vecka, vad har det med V75-7 att gör? Jag tror att vi ska passa Glen Normans Global Mind, även om Francoso ska räknas som favorit, står ju dessutom mycket bra inne i klassen

Rickard07
0

#28, Bara för man värmer bra……. 
Och spelade Juvel Neo istället, vilken affär!!!!
I synenerhet om man lirade V/P, Tappen 3a va????

#29, Sant…OnT nu. Jo klart den ska, toppform.

Nijo
0

jag har inte spelat juvel neo………det gick jag ifrån redan på lördag morgon när svanstedt sade att han inte skulle vinna loppet, sedan så var det för dålig bana vilket jag även nämnde i forumet att han inte fungerar på. Han har ömtåliga ben och kräver mycket fäste,,,,,,,därav var det inte lönt att spela.

Värmningar betyder ganska mycket rickard, särskilt om man vill se hur bra hästen fungerar på banan. Hockey skyllde inte på något, inte ens banan.

Till detta loppet då: Global Mind, han hade väl mest tur när han vann på v75 senast då han fick lucka från vinnarhålet, resterande vinster är mot skithästar och från ledningen och mediokert tempo.

Visst kan han vinna, självklart. Men är inte i närheten av mitt system……….får se om man är rätt eller fel ute då

demon_sid
0

Färg

Kön

Ras

Härstamning
Far: SUPERGILL (US)
Mor: LOTTA PZAZZ (US)
Morfar: CROWNING POINT (US)
Mormor: BLYTHE GESTURE (US)
Mormors far: NOBLE GESTURE (US)
Ägare: Sundsvalls Rörteknik AB, m fl
Uppfödare: Vestin Kent & Skoglund Håkan
Avelsindex: 117 0,76

Rekord
Livs  14,9M 15,4L 12,7aK 14,1aM 
2007 14,9M 14,2aM  
2006 15,4M 12,7aK  
2005 17,1M 15,1aM  
2004 18,8M  

brun

valack

varmblodig travare

Född

Regnr

2001-04-14

01-4239

Starter/Placeringar

Startsumma 

Livs

32

16-2-3

868 000 kr 

2007

10

4-1-1

203 500 kr 

2006

12

6-0-0

477 000 kr 

2005

8

6-0-1

169 000 kr 

2004

2

0-1-1

18 500 kr 

2003

0

0-0-0

0 kr 

DAGENS FRÅGA VILKEN HÄST ?

EN sak kalla en notorisk häst som Tap Dance en icke vinnare, med D OLSSON i sulkyn………D Olsson vinner väldigt väldigt sällan med streckfavoriter…

Rickard07
0

#32, Francoso, hur många av de 16 segrarna har han fått brukas för fullt i hård gäng? En?

demon_sid
0

Rickard har du sett dennes lopp ?
Jag fattar ej hur du kan ha en bild av en häst om du ej sett dennes alla lopp….
Jag kommer ihåg flera grova insatser , men jag kan " ha " fel…

Han har juh ej vunnit på v 75 mer än en gng…
ELitlopps finalen från spår 8 bland annat , Du kommer ihåg det loppet va ?

Nijo
0

vad har det med saken att göra om han brukats för fullt? du har ju haft samma resonemang kring commander crowe varje gång du spelat han, att han aldrig brukats för fullt………

Francoso har imponerat stort i många lopp, ta fram 1 annan häst i detta lopp som har bättre resultat eller gjort starkare prestationer än francoso.

demon_sid
0

Trav är trav som agt allt kan hända i loppet. MEN kalla franscoso det du gör är det enda jag funderar över vad du får alla uttryck ifrån. Du är 17 år och du spelar ej v 75 varje vecka och har sådana uttryck det får mig iaf att ifrågasätta din flitiga penna.

Sen har ej summa ngn roll om du lirar för 10 eller 10 tusen ngn roll utan din erfarenhet av allt runt om kring. Säger ej att man ej får ha åsikter , men din trovärdighet är ej stor när du säger samma sak vecka efter vecka. ATT EN HÄST är ÖVERSTRECKAD. På en måndag innan ens strecken kommit….
Jag fattar ÄRLIGT ej rickard vad det är för mening….

Rickard07
0

#34,35,36, Oj det var en svag punkt man trampade på.
Självklart har jag inte sett ALLA hans starter, men det har du?
Har även sett att han varit mycket bra ibland, men likaså underpresterat en del gånger.

F.Ö rankar AB Francoso etta, dem brukar inte ranka 20%are som etta, med tanke på att folk där tar efter deras tips till en viss grad.

Det med trovärdigheten får stå för dig, om man ens fattar ditt budskap är man värd en eloge. Vad har trovärdighet med tidiga tankar?!!?!?!?

Du om någon borde ha feeling för vilka som blir favoriter.

Om inte annat kan jag väcka dig:
*Norrland och Ulf Ohlsson
*Bra spår, 4 i auto.
*Seger i senaste starten och mkt fin enligt Uffe.
*Välkänd häst.
*Fin rad.
*Bra häst.

Det är ganska starka argument till varför just Francoso kommer bli hårt betrodd.

demon_sid
0

Rickard "the " one and only "

Over and out..

DU kan aldrig ge dig va eller lägga ned ?

JAG om ngn borde ha feeling för vilka som blir favoriter..

JA har jag ej sagt han ska bli favorit ?
Hur gammal är du ?
Kan du ej läsa inanntill ?
Skall jag köpa dig LÄSGLSÖGON MED

**OM DU EJ FATTAT VARFÖR JAG DISKUTERAR MED DIG I DENNA SLINGA FATTAR DU EJ MYCKET !

DET ENDA JAG MENAR ÄR DITT JVLA SÄTT UTTRYCKA DIG OM ÖVERSTRECKADE HÄSTAR!!!

JAG FATTAR EJ VAD DET HAR MED SAKEN GÖRA!
VÅLLAR BARA MASSA JVLA TJAFS SOM DU ÄR EN EXPERT PÅ SÖKA  ÖVERALLT PÅ DETTA I FOKUS.**

SISTA ORDET I DENNA SLINGA!

PS JAG SKAPA EN NY TRÅD MED V 75 7 .

MEN  för den saken har jag ej sagt den är en spik på ngt sätt.

Rickard07
0

#38, Du är ingen Sajtvärd och bestämmer inte när trådar skall låsas.

Om det är någon som söker konflikt är det inte jag, vill verkligen inte bråka, har inte det framgått? Det är inte jag som sitter å skriker och gormar, jag lägger bara fram mina synpunkter med argument. Köper ni inte dem så fine, men varför detta jävla tjafs hela tiden? Otroligt.

Sen om du det skall vara sista ordet i en tråd brukar man inte avsluta med X antal frågor, goddag yxskaft.

DU kan aldrig ge dig va eller lägga ned ?
Det är snarare DU som inte kan det, måste ha sista ordet då du vill låsa en tråd efter du sagt ditt.

_JA har jag ej sagt han ska bli favorit ?
_Har jag sagt att du sagt det, nej.

Hur gammal är du ?
Fortafarande 16, fyller inte varje vecka, gör du det?

Kan du ej läsa inanntill ?
Japp.

Skall jag köpa dig LÄSGLSÖGON MED
Med? Vad mer ska du köpa till mig? Läsglasögon behöver jag lyckligtvis inte ännu.

demon_sid
0

PS Jag har ej bett ngn tråd skall låsa.
BARA att de som inte vill se allt jvla skräp i denna tråd behöver blanda travtips med våran smörja.

SÅ SÅ ERE!

PS vill ej hellre bli ngn sajt värd….

demon_sid
0

Kollade upp hästen i lopp arkivet nyss VI kan ju alltid hoppas den blir favorit i loppet  *Blink*.

Men det svåra med denna kuse är att det är svårt göra en bedömning av denne. Rickard du KANSKE menar en SVAG favorit ? Säg det istället för över streckad förstår jag dig eller är det,  det ordet du söker ? Svag favorit asså…
Så förstår jag vad du menar….
Men överstreckad är den ju ej förrens på Lördag.

**Peace =?

MVH Fredda Kyss**

ThomasH
0

Men jag är site värd och denna tråd är, som jag tidigare skrivit förstörd, vi diskuterar ju V75-7 och inget gamalt tjafs som gör att ingen orkar läsa tråden längre

Rickard07
0

#41, Svag då om det passar bättre.

Gärna!

notnowjohn
0

Ulf Ohlsson sa efter senaste segern med Francoso att han aldrig vunnit med en häst som haft så mkt kratfer kvar i mål.

För mig ger det ett tidigt spikalternativ. Matrix Reloaded spikade jag senast och det var nästan så tårarna rann när Örjan satt kvar och blev fast. Johan upp denna gång = offensivare upplägg.

Borde stå mellan dessa till slut, men då Francoso förmodligen får spets så spikar jag nog den till slut…

Rickard07
0

#44, NOTNOWJOHN! Jag besökte din sida nyligen och undrade vart du tagit vägen, verkligen kul att du är tillbaka!

gronafingrar
0

Erik Adielsson finns det någon som heter va ?
Han borde ha bra chans i detta lopp.

Nijo
0

hmmmm, gick in och kollade strecken i loppet och fick en mindre chock när jag upptäckte att Master växus bara var streckad på 7%.

Detta leder en vit elegant kusk från start till mål om banan inte blir helt för tung………

Det kommer att bli en historisk v75 omgång när Jim Frick tar 2 v75 segrar och ger mig miljonen!

Fredagarna är till för den naive att drömma om miljonerna och lördagarna är till för att se fram mot nästa fredag så att man kan drömma igen om sin miljon.

Kullgren
0

#47. Haha Klockren analys om lördagar och fredagar

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

NIJO!!!

Mer av den sida du visat denna vecka=)
Du kan va rolig med…

Måste ge dig en ELOGE för din omvändning KÄNNER ej igen dig…

KUL du behövs på FORUMET så det blir lite surr!! Hoppas nu detta värmer du vet jag jagat dig ,, MEN är ej sen ge beröm heller ;)

Nijo
0

haha, tack. men master växus kommer ej till start längre :(

fricken blev kanske lite nervös när någon äntligen trodde på han?

Rickard07
0

Haha vi har en ny favorit hos Nijo, Jiiiiim Friiiiick!

brutalaccent
0

#51 vad är det för odds på den??

brutalaccent
0

jaha. då borde väl vara raka vägen till spets med Francoso.

gick med skor runt om och brodd förra starten, kommer säkert bli krav på samma balans för att få ordentligt med fäste på Bergsåkers bana imon.. skall tydligen vara fin i jobben osså.

Nijo
0

typ,, hur ska francoso kunna förlora nu??? spets o dunderslut.

men M.T Buffett har troligen förmågan att plocka ner francoso om han får liteeee press på sig.

brutalaccent
0

det är ju just det. M.T Buffett vinner om andra gör sitt jobb. eller hans jobb genom att sätta press på ledaren vilket i detta fall kommer att vara Francoso. men vem vill frivilligt kliva fram o sätta press. det kommer inte att gå snabbt i tät om Franco kommer ditt. Global Mind har gått upp 2 klasser, är och kommer att vara mkt överspelad vad jag tror. finns många om i detta lopp, som kan vinna, jag kommer nog att garnera med Matrix R. vill inte så vid sidan om när han vinner. under 20% imon skulle jag tro. han går även bra med skor, så det skall inte vara någe bekymmer.

Rickard07
0

Går det väldigt långsamt och dödens är relativt "ledigt" kommer Örjan sätta sig med stor sannolikhet. Troligen sätter han sig bara där. 500m från mål kan man svara på om han slagit ledaren…. Som troligtvis är Francoso.

Nijo
0

örjan??????????du menar Johan untersteiner hoppas jag, haha.

matrix reloaded kanske tänder till med ny kusk nu, får se.

Rickard07
0

#57, My misstake. Hmm då är jag inte lika säker…

Rickard07
0

Jaaaaaaaaa. Första gången man tror på den i år så vinner den lätt, man har feeling för det. Men lirade ej tyvärr.

Men superspiken satt ju fint i spikmästaren.

brutalaccent
0

men vad var det du inte var lika säker på när du skrev #58???

Rickard07
0

#60, Att dödenspositionen skulle intas.