Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1138 ggr
Bertil
0

V75-4 Åby 15/12/07

**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****2640:
**1 Domino Eson - Adielsson E 10516 17,4
2 Leonas Yeti - Takter J 31611 16,2
3 Kung Fjalar - Svanstedt Å 10013 17,0
4 Quiesolo Gwen - Goop B d4121 15,9
5 Ultra Dream - Andersen N 1d424 16,7
6 Vår Sweep - Kihlström Ö 21553 15,5
7 Lass Inspiration - Kolgjini L 10045 15,2
8 Taxfree Booze - Eriksson H G 1131d 18,5
9 Najo Streamline - Andersson M J 1d633 16,4
10 Easy Lime - Christiansson A 71032 16,8
11 Panter Brodde - Untersteiner P 26061 17,4
12 Gelmir Pil - Uhrberg T 10013 15,2

demon_sid
0

KUL omgång här är veckans Nyckel lopp ;)

Nijo
0

varför är det nyckel lopp? för att det är svårt och att man ska hitta vinnaren här för att fixa miljonerna? hehe 

svårt o öppet lopp tror jag,,,,är goopens bra? känsla av det,,,,,annars lär ludde sända direkt mot ledningen med lass inspiration,,,,bra häst för klassen och han gick bra senast.

Vår sweep är ingen bluff heller, var dock ganska dålig senast på v75……

jag vet ej fasen asså…..tror jag skiter i att köra eget system och går med i ett bolagssystem denna omgång. Luktar stora pengar.

Bertil
0

Helt rätt! Detta är inte nåt tre-hästars lopp…den kloke streckar eller köper stallinfo.

mvh
Bertil

nordinhanover
0

Kan hästarna dåligt här just nu, men Adielsson var lyrisk över hur Domino Eson kändes vid segern näst senast. Bra tillbaka efter galopp i V75-debuten senast. Snabb ut och här har Adielsson möjlighet att lägga upp taktiken lite som han vill. Gelmir Pil har jag sett i de två senaste och han är riktigt bra för klassen.

Rickard07
0

1. Domino Eson, gick riktigt bra vid seger på Halmstad, gick hela vägen in.
Därefter oplacerad MEN den gick mycket bra efter sen lucka dragen sist och spurtade bra.
Kasst läge på Åby och gick väl okej. Fin vid Jägersrosegern, öppnade bra bakom bilen då.
Trots galopp gick han mycket bra senast. Erik lär sända iväg från bricka ett här.
Luktar spets-slut? Står lite hårt inne men småblufflopp på G? Om spets missas så vinanrhål
och O.S? Spikförslag, till smaskiga 45%?

2. Leonas Yeti, helt OK vid segern senast, lite seg till slut. Innan dess på Valla var det
en OK insats helt klart, fick trycka sig till spets för att sedan dämpa kraftigt.
Innan dess lite hårdare motstånd men imponerade knappast. Bra rad men har ingen feeling för
denna. Plats?

3. Kung Fjalar, 43 starter och fortfarande inte ur Klass 3, det säger en del. Gick dock bra i spåren
senast och innan dess vann på ok sätt från ledningen på aktuella distansen med Goopen
men han har inte mött jättehästar direkt. Plats främst.

4. Quiesolo Gwen, jätteblufflopp senast, skydlig att vinna med det löpningsförloppet. Blev
dock ganska hårt till slut, inget imponerande. MEN var första efter vila så kanske inte ska
 väga in det "dåliga" för mycket. Starten innan där tycker jag han är bättre.
15.9 över medel såhär års med den resan ör klart bra, rejäl vid segern innan dess. OBS! Sex
starter men alla på Valla, första gången med resa. Relativt lång med, påverkas? Räknas.

5. Ultra Dream, gick hyfsat senast efter 3e spår sista 700. Innan dess finfin spurt från tråkigt
utgångsläge. Ingen jätte stjärna i sulkyn kanske… Bara segrat en gång också. Ska normalt sett
få det svårt, skrällplatsbud? Främst plats?

6. Vår Sweep, perfekt resa senast, med tanke på det kanske den skulle åtminstone vart 2a? Innan
dess bra spurt, ser nästan vinstfarlig ut ett tag. Från spåret kanske Örjan kan styra till front?
Beror på hur snabb 1an är antagligen. Från spets kanske den inte skall nonchaleras? Kan gå.

7. Lass Inspiration, Ludde letar lucka på upploppet men när han väl får den händer inte speciellt
mycket. Starten innan det är han lite bättre då. Då var det 1640 därför känns det lite som om
distansen kan vara fel? Tror inte Ludde kan ladda allt vad han har. Stor skräll bara.

8. Taxfee Booze, Galopp senast. Innan dess seger på Axevalla mot överkomligt motstånd men visade fina
kämpatakter. 3a innan dess i ett lopp som inte höll så hög standard. Innan dess återigen en seger på
Axevalla mot inte alltför hårt motstånd. Form finns men ganska svårt att se den vinna. Skulle vara från
rygg 1an och O.S då. Enbart p.g.a smygläget kan det vara en "baotafidus".

9. Najo Streamline, senast sänkte han sitt rekord med besked så form finns garanterat Gått en del på
distansen tidigare utan att vinna, i dåliga gäng. Åby starten dessförinnan går han ju klart bra och slår
alla utom de två bästa. Men svårt se vinna här. Främst pengar.

10. Easy Lime, gillar distansen. Vinner inte varje dag och har inte mött motstånd av denna kalibern förut.
I förra starten var han ju positiv men ganska svårt se han vinna här. Ingen "V75-kusk" direkt heller.
Pengar.

11. Panter Brodde, vann i litet gäng senast. Spets och slut, skyldig i princip. Starten innan det på Åby
är han väl bra efter sen lucka men inte så mycket mer. Känns inte speciellt het härifrån dock. Pengar?

12. Gelmir Pil, kuskförstärkning. Dock har ej Uhrberg form. Från rygg på Wilford senast får han sen lucka.
Kan inte så mycket då. Starten innan det så går han i dödens och vinner på ett bra sätt. Kanske kanske skräll-
kapabel men ändock ganska svårt se den vinna här ifrån.

RANK - 1-4-6-12-7-8-2-3-5-9-11-10. Men tipsettan känns klar för mig, efter det är det sjukt öppet.

Bertil
0

Vad har hänt Rickard??? Uppsatsskrivning i skolan?!?!?!

;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

tror nog att ludde kommer att bli spelad, är som sagt en bra häst för klassen och spåret tror? jag är bra.

även takters L.Yeti blir nog lite spelad, var varit ganska hårt lirad hela tiden så det är nog en kapable travare med bra spår och kusk.

Quiesolo Gwen verkar vara en bra häst också som säkert har mer att visa, borde bli spelad en del……

Rickard07
0

#6, Hehe, nah. Antagligen skall jag göra ett stort andelssystem till helgen. Självfallet ska jag ner till Åby på plats. Känns som mitt år har vart mycket stolpe ut. Vore väl fint och avrunda året på ett bra sätt? :) Så jag har gett mig fan på att jag åtminstone ska vara bra påläst så jag inte faller på det. Sen kan man ju ha fel ändå, alla vinnare är inte alltid enkla. Gäller att fördela singelstrecken på rätt sätt.

I nuläget lär jag ha 2 sådana och det är just nu Domino Eson och Earl Tilly, men kan ändra mig en del.

MEN ska försöka och inte påverkas av media, hoppas jag lyckas. Systemet skall ju vara uttaget på torsdagen också så man ligger ju "före" medierna på så sätt.

Ger det bra och 7an sitter lovar jag lika bra analyser nästa vecka ;-)

ZenoX
0

Som du säger Demonen Nyckel lopp ? Aja svårt lopp om man har råd ta alla mitt förslag.

Rickard07
0

#9, Därför kör man en fräck spik!

nordinhanover
0

Intressant att ta del av vinnarspelet i det här loppet just nu. Omsatt över 20 000 kronor, att jämföra med bara enstaka hundralappar i de andra loppen. Quiesolo Gwen står i 10 för 10, de övriga i 999. Någon har alltså lagt in 20 papp på Goop, innan vi ens har onsdag i almanackan. Tufft!

Lopparkivet funkar inte nu men QG var ju bara knappt slagen av kanonen Dust All Over (imponerande seger på V64 i onsdags) näst senast, på en fin tid dessutom.

Bertil
0

Bra nordin!!!

Värt att passa och kolla allteftersom start och banförhållanden blir av intresse

mvh
Bertil

Nijo
0

tror den insatsen kom i måndags kväll också…….. väldigt tidigt på veckan som gör det lite småkonstigt.

Karpafan
0

4 stryken nu….

demon_sid
0

Var säkert ngt ombud som visste den skulle strykas som slängde in 20 lax ;)

Rickard07
0

Oj, då ser det ännu enklare ut för Domino Eson, men samtidigt går den ifrån 25% till 40% nu med…

demon_sid
0

Rickard är ej domino ett spel ?

Rickard07
0

#17, Haha. Vad är trav då?

Bertil
0

trav är trav, detta är ju elementa!!!

;-)

mvh
Bertil