Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 769 ggr
Bertil
0

V75-3 Åby 15/12/07

Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Top Ten - Uhrberg T 34105 11,8a
2 Bar Code* - Adielsson E 415k0 13,2a
3 Favorit - Takter J 35031 12,4a
4 Skogans Joker - Untersteiner P 36201 11,6a
5 Conny Nobell - Goop B d0011 09,9a
6 First Wise As - Kihlström Ö 40000 12,4a
7 Acclaim - Eriksson H 30112 11,5a
8 Arras - Söderkvist S 23215 11,2a
9 Lill Adolf - Midtfjeld P O 13231 12,0a
10 Finders Keepers - Svanstedt Å 45132 11,5a

demon_sid
0

2. 4 helgaddat Kusk giganterna.

amandahandersson
0

Självklart håller jag då tummar och tår för min favorit, Conny Nobell!

Nijo
0

conny, upp till bevis mannen! knäckte goop dig eller finns det mer krut kvar?

annars bar code……..men han går det inte att fråga om det finns krut i,,,,,,,,är ju från finland! Får säga till StigH att ge han en flaska vodka inför loppet, då jävlar springer han.

Bertil
0

Årstiden kanske inte är rätt för Conny, men visst ska han räknas liksom Acclaim (vinner man och placerar sig så ofta, är det endast spelar av typen Simon Tvivlaren som avböjer ett streck).

Glöm inte Skogans Joker!!!

mvh
Bertil

Nijo
0

vill man spika så tycker jag inte direkt att acclaim är ett alternativ,,,,men ska man gardera loppet så är han väl aktuell.

ser dock ut som att conny spetsar och får bestämma, känns som att årstiden kvittar då?.

Goop, nu MÖRKAR du för allt du har och säger att conny är totalt chanslös!!!

Nijo
0

haha, trög jag är,,,,när har goop inte mörkat en häst liksom? "conny har kanske en platchans om klaff med löpningen"

electra
0

Egentligen ska väl inte Lill Adolf kunna hävda sig här, men det förvånar mig om Oleg har anmält om han inte tror att han har något att åka med.

Bertil
0

electra, du får prata med Preben…han kan Lill Adolf :-)

mvh
Bertil

electra
0

#8 Jag träffar nog Oleg på onsdag så jag ordnar det den vägen, men tack för tipset!

Nijo
0

han har åkt hit här tidigare med lill adolf utan att ha någon riktig chans……….svårt att se den vinna nu också…..

Rickard07
0

V75-3:
1. Top Ten, gick klart OK till slut senast. Chanslös innan dess. Bra vid segern.
Kan inte öppna så bra. Ska inte räcka till, skrällplatsbud.

2. Bar Code, kan öppna ganska bra, bedrövlig otur senast såg ut att ha lite kvar att
åka med. Måste dock sakna lopp i kroppen för att slå dessa. Främst plats.
Hittar nog en bra position från start dock.

3. Favorit, vann senast mot skralt gäng, piskad att göra också. Avslutade väl OK
innan dess. Nöter på men ska inte räcka till vinst. Pengar.

4. Skogans Joker, rejäl senast! Innan dess chanslös med dåligt löpningsförlopp,
håller bra form. Kan vara intressant med rätt resa.

5. Conny Nobell, ska tydligen vart mycket fin vid senaste segern. Gången innan
dess såg han fin ut likaså. Inger stor respekt och släpps till ledningen?
En normal Conny vinner dett plättlätt. Känns som en bra chans såvida han inte
är helt slut. Men det intrycket har man ju inte fått. Bra spikförslag.

6. First Wise As, Avslutade bra som 4a för fem starter sen. Efter det har det inte
vart mycket att hänga i granen. Pengar är bra. Vinner inte.

7. Acclaim, senast var inte banan den bästa för honom. Troligen är det inte jättefina
förhållande för honom på lördag heller. Då Hockey som ör ganska dålig inte kommer
göra mycket lär han få svårt att röra Conny på slutvarvet, troligen överstreckad.

8. Arras, mötte bra motstånd i Italien. Bra innan dess. Om Stefan med superform
laddar för spets kommer han dit. Sedan släpper han antagligen till Conny Nobell.
Om Conny är dålig växlar Arras ner allt från O.S. Vid defensiv körning från start
så främst platsbud.

9. Lill Adolf, nytändning i Norge men inga superinponerande tider direkt. Får svårt
från detta läget, pengar eller skrällplatsbud.

10. Finders Keepers, okej senast bakom Skogans, långt efter en duo innan dess.
Slog inga monster vid segern, men man kan inte göra mer än att vinna. Från
läget känns han inte speciellt het. Pengar eller skrällplatsbud.

RANK - 5-8-4-7-2-10-1-3-9-6.

Nijo
0

klockrent

Rickard07
0

#12, Skämtar du? Då får jag tänka om, hehe.

demon_sid
0

Tom och Jerry ni är för gulliga ibland ;)Kyss

Rickard07
0

#14, Om jag får vara Jerry.

Tilda-T
0

Kors i taket , kan ni var överrens om så mycket!!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

nordinhanover
0

Conny Nobell eller Arras spetsar, men till skillnad från Rickard kan jag inte för mitt liv tro att Söderkvist skulle ge bort täten till värsta konkurrenten. Spets är bättre än rygg ledaren, även med Open Stretch!

Acclaim och Bar Code rankas i min värld före Skogans Joker, som var finfin senast men med Colombian Necktie ur bilden och Groves Ben på fel distans var det ärligt talat inte mycket till motstånd. Värre nu! Fem är heltäckt, även om det känns lite som att slå in en öppen dörr när man säger det.

Rickard07
0

#17, Conny Nobell spetsar aldrig utav egen kraft. Jag tror att Stefan släpper faktist, men är inte säker. Är lite sugen på att köra en dubbling där, bara jag hittar två andra spikar vilket inte är det lättaste dock.

Stefan har ju iofs grym form så kanske svarar bara för det?

Nijo
0

jag tror att conny spetsar av egen kraft, han är mycket mycket snabb ut och borde hålla ut arras.

sedan är det spel mot 1 mål.

Rickard07
0

#19, Arras är den startsnabbaste häst jag någonsin sett tror jag. Sembs Grehory snabb med.

Nijo
0

Tycker att Gift kronos är den startsnabbaste häst jag sett,,,,,kanske victory tilly annars.

minns när arras startade mot gift kronos för några månader sedan,,,arras var inte i närheten av att ta 1 längd, snarare tvärtom att gift kronos var 1 längd förre i starten om jag inte minns fel?

i vilket fall så är mycket troligen conny nobell tillräckligt snabb ut för att hålla ut arras,,,,det kan jag nog sätta en öl på.

nordinhanover
0

Conny Nobell är lurig, han är ojämnt startsnabb. Han höll ut Steinlager i försök till Elitloppet men i vissa andra lopp har han inte varit lika smidig första biten.

Får han spets här så ska det ju vara en mycket bra chans. Svårt se någon trycka upp tempot mot honom.

Bertil
0

Snyggt Rickard!!!!!

mvh
Bertil

Rickard07
0

#23, Tack.

Måste bara säga varför det ser ut som jag hoppar ner en rad helt olägligt ibland. Skriver i "Anteckningar" och vill se all text därför är jag tvungen att hoppa ner olägligt.

ZenoX
0

Stefan kommer aldrig släppa spets med Arras som går bäst i spets SPIK! Första tanken var conny men inte gått så många starter och inte mött sånt här gäng på ett tag. ponny gäng senast.

Nijo
0

hmm,,,undrar dock om det kan bli mycket spel på arras,,,,blir det en 40-50% streck på arras så är det kraftigt överstreckat. Många som kanske är naiva och tror att han ska vinna och spetsa här.

fast sedan finns ju acclaim också som drar på sig mycket streck(som alltid)

Tror nog att man kan få ett mycket bra spelvärde på conny, såvidare alla storspelare inte går in och har han som spik på megasystemen.

Rickard07
0

#26, Japp! 40% är kriminellt, 15 tror och hoppas jag på.

nordinhanover
0

Kan vara värt att tänka på att Goop med mycket stor sannolikhet vill ge Conny Nobell ett så snällt lopp som möjligt. Han är säkert (nästan) lika osäker på var hästen står som vi andra är. Har svårt att se honom ge sig in i en 08-09-öppning mot Arras om nu Söderkvist laddar max. Mer troligt att Goop tar rygg ledaren och hoppas på en "Torvald Palema". Conny brukar vara riktigt vass med smyglopp, åtminstone när han är i form…

Blir intressant att se strecken - Conny 65, Acclaim 40, Bar Code 20, Arras 18, Skogans Joker 12??

Kaitsu
0

Håller med, mkt snyggt Rikard.. Jag vet att det är mkt jobb att sitta och göra som du gjort. Keep up the good work!

mvh

Nijo
0

rickard, vilken sida har du kopierat från???

haha(skoja) :)

Rickard07
0

#30, Tror inte så många sidor sätter sig klockan 20.30 på söndagskvällen iofs… Samt har samma tankar som mig precis.. Sådeså!! :)

Rickard07
0

AB rankade Arras 8a, hjärnsläpp?!

demon_sid
0

32 Var glad aftonbladets rank och expressen styr många jobb system som ej köper ronden och de andra tidningarna ;=)
Plus de med styr harrysarna. Harry är baserat på strecken och ngn rank på atg tror jag…

SÅ var glad de rankar den lågt…OM du tror på den.

Rickard07
0

#33, Japp precis. Klart man gillar det. (Älskar Ronden+AB just nu) men ibland undrar man hur dåligt de rankar.

Rickard07
0

#33, Japp precis. Klart man gillar det. (Älskar Ronden+AB just nu) men ibland undrar man hur dåligt de rankar.

Nijo
0

travronden rankar ofta väldigt bra.

aftonbladet är en annan femma, förstår inte hur dem har lyckats vinna pengar på sina system…..

själv rankar jag väl arras som 5.a kanske, känns inte direkt aktuell som segerbud.

Rickard07
0

#36, Travronden är sjukt usla.
Arras är given i topp 3 ranken.

demon_sid
0

Tacka vet jag Wästmanlands Folkpost de är ruskiga….
PÅtrav;)

Bertil
0

Inte hade deras panel alla 7 vinnarna förra helgen ;-)))

mvh
Bertil

Nijo
0

av ALLA travtidningar jag följt genom åren och det är MÅNGA så kan jag med rent samvete säga att travronden rankar absolut bäst av alla. Många tidningar försöker klydda till det med sina "drag" och spelar mycket chans medan travronden har stabila tips och rankar hästar med bra motivering.

Travguiden är i samma klass som travronden, men lite sämre enligt mig på grund av sina chansdrag som sällan går hem.

kvällsposten och aftonbladet är under all kritik…..

Min egen rank i guldloppet:

1: conny nobell

2:Bar code

3:acclaim

4:skogans joker

5: arras

6:Top ten

så, nope, ingen top 3 rank på arras här nä:)

demon_sid
0

JA nijo jag rankar ej loppen , men de 3 översta stämmer .
Joker kan va Jokern

Rickard07
0

#40, Då har du inte höga krav på Ronden. Pappa har lärt mig, de är usla!

Din ranking… Tja… Inget nytt att du alltid vill hata bort Arras typ. Helt sjukt lågt enligt mig iaf.

amandahandersson
0

Jag tycker iaf att det är ett under att Nijo vågar spika Conny Nobell som galningen Björn Goop kör!

demon_sid
0

Jag läser aldrig en tidnings ranking. Kollar mera om de har rysar bud det är det som är intressant för mig iaf.
Sen rankar jag aldrig ett lopp hur sjukt det än låter….

Rickard07
0

#43, Japp det är klart anmärkningsvärt.

Nijo
0

va fan, spikar jag ludde hela tiden så är det klart som fan att jag vågar spika goop, det MINSTA jag är rädd för är att han ska köra som en galning. Mest rädd för att fegisen ska komma fram och han lägger sig invändigt. Tror ni han gör det med Conny?haha, det vore precis som om Ludde skulle lägga sig 3.e inner med Going kronos idag på v65,,,,det vore allt en rolig syn:)

Kan annars gå ut med att jag spikar manhattan till v64, japp, gungeligung Goop kör!

Rickard, min pappa lärde mig att travronden är bra ^_*

Rickard07
0

#46, Haha 3e inv och Open Stretch då? ;)

Men jag tror min pappa är vassare än din, hahaha.

Tilda-T
0

Måste bara få säga "pojkar, pojkar,oj,oj att ni orkar tjafsa om precis allt"Flört

Rickard07
0

#48, Erkänn du är lite sugen att komma med i Tom & Jerrys dagliga match?

demon_sid
0

Tilda tyvärr har lunar ålders gräns max 15 år….

Karpafan
0

Att ni bara orkar!? Lägg energin på annat mer viktigt! F.ö en mycket bra travsida med många bra inlägg! :)

Sov gott! /K

Rickard07
0

#51, Haha denna tråden är väl inte så farlig? :)

Bertil
0

hemmablind….

Tilda-T
0

OK för tom och jerry, själv tycker jag det mer verkar som Piff och Puff och att det skulle vara lagomt att ta dom i varsit öra och sära på dom.Skrattande

#52 Allt är relativt, eller hur?

Rickard07
0

#54, Haha… Men Piff & Puff är väl inte ovänner?

Mjo det är det väl…

Bertil
0

Gråben och Hjulben (Coyote o Roadrunner)

;-)

mvh
Bertil

Tilda-T
0

Skrattande