Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 664 ggr
Bertil
0

V75-7 Åby 15/12/07

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto **1640:
**1 Stanford Hornline - Söderkvist S 16320 12,8a
2 Sembs Gregory - Goop B 021d2 13,1a
3 Elton Silvio - Untersteiner P 22530 13,2a
4 Adrian du Nord - Adielsson E 22130 14,0a
5 Coolman Crown - Heiskanen V 31365 12,1a
6 Real Complex* - Svensson C 01245 15,0a
7 Egola Boy - Kihlström Ö 15331 13,0a
8 Sassa D. - Svanstedt Å 00111 13,5a
9 Jodas Julia - Redén D 41341 14,7a
10 Bilbo A.U. - Forsgren L 26622 12,9a
11 Garland Kronos* - Kolgjini L 11121 12,2a
12 Foolex - Takter J 11121 14,0a

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av 2 på veijo i lopp 6 & 7 på en utgång ???

Hoppas polaren får tag på veijo denna vecka;)

Då skall vi göra som jag gjorde för ett år sen på korten;)

ThomasH
0

Om Adrian du Nord står på 4 friska ben så väljer jag inte bort honom

Nijo
0

jobbigt lopp,,,,många om budet tror jag.

kan bli en helgardering, haha.

lägger dock en 5.a på elton silvio som kan få loppet och spurta grymt.

Hannna
0

Garland Kronos har varit ruskigt fin på slutet! Verkar ha stabiliserat sig något också, med lite klaff så.

nordinhanover
0

Sembs Gregory har jag alltid varit skeptisk till, men han har faktiskt visat oanade kvaliteer i de två senaste loppen. Svettigt slutvarv senast bakom smygkörde Rutger Raket. Här står han till för ledningen (tog en längd på Stanford Hornline med motsvarande spår senast de möttes) och eftersom stallkompisar saknas så släpper han nog inte. ;-) Trivs i spets över kort distans, hinner Coolman Crown verkligen med honom?

ZenoX
0

Sembs Greogory Spets och slut, tror ingen har chans mot denna om den är som den brukar för dagen och går i spets. Men ingen spets så kan det vara ett hot.

Rickard07
0

Kommer analys här med så småningom troligen ikväll men nu tar jag en paus. Den som väntar på nåt gott………..

……….väntar alltid för länge.

Rickard07
0

Och för sista öppna avdelnigen!

V75-7:
Jag har fått en känsla över att det skrällt/brons lite i silver det senaste på Åby… (Juvel Neo x2 ex) Men kanske bara är en slutsats som inte stämmer men jag
spinner nog vidare på den lite.

1. Stanford Hornline, blev ett väldigt skrik senast, helt utan motivering enligt mig själv. Var inte direkt bra heller, underkänt. Innan det var han väl bra
med en 07 öppning f500. Smygare på V75 innan det men det var nog max placering då. Nu är det en gåta hur det blir från start. Stanford är mycket snabb ut men
Sembs Gregory är klart snabbare men klarar han av att snuva S.H på spetsen? Jag är lite tveksam men tror nog Goop lyckas. Då blir det vinnarhål vilket är bättre
än ledningen för Stanford vad jag tror. Bara en stor skräll.

2. Sembs Gregory, gick bra bakom stallkamraten R.R över fel distans senast. Värdig vinnare där. Det var han även gången innan då han felar med segern klar. Han är
antagligen Sveriges startsnabbaste häst och tar TROLIGEN spets och är såklart tidig då MEN som sagt har jag fått för mig att det skräller från bakspår en del. Eller
i alla fall favoritfall i silver/brons på Åby på sistone. Men såklart ett mycket tidigt bud, men riskerar att bli hårt spelad tillsammans med 5 Coolman Crown? Om
spets skulle missas är inte loppet kört, går ju på rulle med, bara han undviker dödens. Inte spelvärd över 50%.

3. Elton Silvio, är snabb ut och hittar en bra position troligen. Galopperade direkt senast och det är bara att glömma. Innan dess vek han ner sig lite väl enkelt
från spets i V75 finalen, MEN jag tror han liksom Massimo Fling funkar bäst med lopp på rulle. Galopperade även starten innan det. Men på Färjestad gick han felfritt
och var då nos ifrån CC, dock var det inte så nära som det låter men han slog flera bra hästar. Vallastarten innan det  avslutar han sylvasst  tillslut och är inte
långt ifrån segern. Jag klockan honom på 09 sista 300 med felmarginal såklart men ändå en bra avslutning mot ledandes Foolex som jag klockar på 12.0. Vid rätt resa
är han hyperfarlig här. Lite hårt inne i klassen. Ser ut att kunna bli ganska bortglömd? 15%? Allt under 20% är på tok för lite, chansidé!!

4. Adrian Du Nord,  slog inte många senast i Lördags. 6e utvändigt och slinker fram i andra spår du framförvarande häst går ut ett spår. Letar lucka tillslut och går
 då helt okej. Godkänd men inte så mycket mer. Debuten efter vila gör han bra. Får gå i 3e spår hela svängen fram till dödens. Håller klart bra. Bör gå framåt med
dessa lopp i kroppen. Inte så snabb ut, hamnar? Känns inte så het här, inte golvad men kräver klaff. Erik kan inte vinna alla heller. Rysare, men främst plats.

5. Coolman Crown, satt längst bak hela vägen senast i ett dretgäng. Var det med flit ganska tamt kört? Småpreparé? Vrider ut på bortre långsidan. Går väl helt OK imål
men ingen imponerande start, verkligen inte. Innan det på V75 skulle han ha "90%" form och så var det nog. Visserligen dödens men inte alltför tufft tempo och var
kanske inte som bäst då. Starten innan dess var han riktigt bra på Åby. Om det var preparé senast som det troligen var lite så är han klart intressant, MEN fel distans
nu. Visst gick 12.1 på Jägers i september men då var banan vrålsnabb och han bara hängde med och slog inga av värde. Normal ut från start… Avanceras framåt?
Tycker också att han kan bli lite väl hårt streckad, mer än 30% vill jag inte ha men det är nog önsketänkande. Bud.

6. Real Complex, finsk häst som senast gjorde en bra prestation på valla senast. Får tåga fram till dödens och senare avlöst men håller ändå bra. Men han är långt ifrån
vinnande Turnaround som slog Coolman lätt senast och Coolman blir ju hårt betrodd här. Njae, främst ett chansplatsbud. Bara en jättefidus.

7. Egola Boy, heroisk näst senast. Oerhört grym då. Senast blev det visserligen seger men såg lite seg ut sista biten. Kan öppna men chanslös på spets och riskerat att
bli hängandes eller få ta den krävande positionen dödens, därifrån tror jag inte det blir vinst. Men kommer han ner i banan och hittar slagläge blir han mycket farlig
men det är ju just det, hur hamnar han på det?! 20% är väl troligt. 20% från dödens är för mycket men 20% från 3e utv är för lite, alltså svårt och avgöra spelvärdet.
Men klart vinstkapabel.

8. Sassa D, helt OK ut senast, spetsar inte direkt av egen kraft men kör sig dit. Öppnar första 500 på 13.4 och varvet på  måttligga 14.3. Rinner sedan undan enkelt. Fin!
Innan det så körs hon mot spets efter 500 meter och övertar enkelt. Öppnar f500 på 11.5 men utan att vart med i körningen från start. Första 1000 på 14.4. Vinner överlägset.
Fullproppad med form det råder det inget tvivel om men hamnar illa? Kan ändå inte ses som helt chanslös. Om det klaffar så fidus.

9. Jodas Julia, mycket bra senast! Galopp men bra återhämtningen i starten innan det mot hårt motstånd (BC-final). Som sagt rejäl senast och här kan det bli en smygare?
OM Stanford mot förmodan håller spets blir det vinnarhål? Eller rygg på Semben och 3e utv? Massor av form. Senaste stoet som skrällde i brons var Lovely Counch från bakspår på Åby.
Tycker inte man ska nonchalera henne, inte chanslös men får såkalrt svårt.

10. Bilbo A.U., gick utvändigt om stallkamraten Sassa D. senast och gör ett bra lopp. Inte riktigt nära att vinna men tyngre löpningsförlopp och slår alla andra relativt lätt.
Innan dess gick hon i rygg på Superior Dust, och kan väl inte riktigt gå i närkamp men fullt godkänd insats. Han nöter på bra och står lite på tur för att få vinna, besitter
fina fartresurser (se Halmstadstaren 5 juli) om allt klaffar. Såklart svårt härifrån men letar man superskrällar kan denna vara en sådan. 3%? Främst pengar dock.

11. Garland Kronos, jag spinnaer vidare på mitt kanske rent av pajaskoncept (?) och tror på bakspåren lite etxra trots distansen och klassen. Garland Kronor var allt annat än dålig
 senast, riktigt läcker! Får han hjälp på vägen vill inte jag leda loppet. Klart vinstkapabel! Rysare.

12. Foolex, vann visserligen från bakspår senast men mot liiite kenare gäng. Samt att det var ett tag sedan sist. Behöver lopp i kroppen kanske? Har ingen feeling för honom denna
gång men totalt chanslös är han inte. Men störr chans han slutar oplacerd än 4a.

I hela denna omgång gäller det att ha rätt fingertoppskänsla för vad som blir bra.
Men absolut mest av allt i detta lopp. Lite på magkänslan här, för mig är detta lopp mycket öppet.
Jag rankar Sembs Gregory ETTA men jag är inte intresserad av att spika den p.g.a många roliga motbud emot samt blir överstreckad?

RANK - 2-3-11-9-5-7-10-8-1-4-6-12.
Ingen är helt chanslös. Bara för min rank betyder det inte att jag nödvändigtvis tar de 4 främst i den, jag går lite på känsla.
Svårrankat lopp!

Hoppas man kan ha lite flyt med sig när man lagt ner 5-6 timmar redan.

Rickard07
0

Sassa D. rankas först i travronden, mycket märkligt.

Jan Hellstedt signalerar spetsorder. Det luktar alltså enorm körning om ingen ger sig. Första 500 på 07? Min teori kring bakspårshästarna kan stämma in.

Coolman ska köras offensivt.

demon_sid
0
Nijo
0

6 av  8 hästarna kommer säkerligen att laddas offensivt.

kan bjuda in bakhästarna då…..garland kronos och jodas julia bland annat.

demon_sid
0

JA, kul faktiskt det ofta är ett sådant kanon lopp PÅ i många aspekter som sista ofta. Roligare iaf än spets släpp. Skit svårt lopp analysera….
Finns ju en del hästar man spelat under året i detta lopp….
SÅ hoppas man kan skräddarsy systemet så man kan ha minst 7 här.

Antingen går man på feelin i slutet på veckan och IDIOT SPIKAR här.
För ranka 1 2 3 4 5 7 8 9 11 12 är ej lätt ialla fall för mig.

Rickard07
0

#11, Stämmer bra.
#12, Inte bra att lämna två stycken.

demon_sid
0

Nej ett kardinal fel …
Men som sagt raden är ej ens påbörjad:)
Så mycket kan hända….
Bara Tisdag nu.

Rickard07
0

#14, Jaopp det är sant… Men som jag skrev, gäller att gå på rätt feeling i sista ;-)

Hannna
0

Grymt jämt lopp måste jag säga.

Rickard07
0

#16, Japp mycket ovisst. Därför får man dra en rövare!

notnowjohn
0

Visserligen bara torsdag idag, men kan ändå inte förstå att Jodas Julia endast är streckad på 8%. Bakspåret måste väl ses som det bästa av bakspår med två så startsnabba att välja rygg på. Rygg ledaren på Åby är ju inte direkt fel.

Kanske att hon var preppad för just förra loppet då, men tycker ändå att hon är understreckad i nuläget. Given på min kupong iaf.

notnowjohn
0

Har svårt att se ett annat scenario än att Sembs Gregory tar ledningen och Coolman Crown får gå utv. om denne. Eftersom CC är mer stark än snabb lär han trycka upp farten och då borde det öppna sig för ngn bakifrån, därför tar jag ej med varken SG eller CC. Tror det kommer att stå mellan 3, 7, (10) och 11.

Inom parentes pga kusken…

notnowjohn
0

Och 9 så klart…

Rickard07
0

#19, Din jäkel!! Nästan likvärdig med min analys och system…. Blev tillsut 2.3.7.9.11 och 10 som första reserv på systemet.

Visst är Jodas understreckad. 20% vore rimligt.

TexasTour
0

#8 Tycker du har fel om Stanford Hornline på ett par punkter:

1. Hästen har varit mycket bra på slutet och höll i mina ögon riktigt bra senast över fel distans (han är kortloppare). Hästen har blivit överfallen i stort sett varje gång han tagit ledningen och är ursäktad att han inte vunnit.

2. Hästen går absolut bäst i spets, där är han som en tiger. Därmed inte sagt att han inte klarar av att gå bakifrån. Jag är dock inte hundra på att han klarar av att svara Sembs Gregory från början så det kan bli vinnarhålet på lördag.

Tycker även att Svanen har valt fel häst, Bilbo A.U. har riktig smygform och kan få loppet här (klistrad i rygg på Elton Silvio till upploppet)…STORMVARNING!!!

Mina streck i dagsläget: 2,11,1,10

Mvh TT

Rickard07
0

#22, När tränaren säger att han ska gå i ett jämnt 14 tempo hela vägen och "bara" går 15.5 och inte ens pengar då är man INTE BRA.

Må vara att han är ute över lämpligare distans men å andra sidan är det hårdare emot nu. Visserligen en formkuskosv men tror han får svårt.

För övrigt så är det bara roligt att ni har åsikter kring mina analyser. Det skapar en debatt.

TexasTour
0

#23 Du kan väl inte påstå att öppningen var i ett jämt 14-tempo :-)

Motståndet är likvärdigt med senast, distansen är varvet kortare, open stretch mm. Jag ser många faktorer som talar till Stanford Hornlines fördel, säger inte att han är klar på något sätt men jag tycker han skall räknas ganska tidigt.

Mvh TT…som uppskattar dina analyser även om jag inte alltid håller med dig :-)

Rickard07
0

#24, Nej? Men han skulle kunna gå i ett jämnt 14 tempo hela vägen vilket han var ljusår ifrån.

Motståndet måste ses som lite vassare nu.
Rankad 8a av mig där uppe, vilket jag nog står fast vid.
Dock tycker jag Egola ska räknas lite mer iom strykningen nu. Därav med på systemet före Bilbo A.U.

Hehe, det kanske är tur det med  -:)

TexasTour
0

Han fick ju aldrig chansen att gå i ett jämt 14-tempo i och med att han fick öppna i 11-tempo första 500. Om han hade fått öppna första 500 på 14 så hade han gått en 14-tid och hållt emot ännu längre. Förstår inte hur du tänker här? Du tycker alltså att han skulle klarat av att landa på en 14-tid trots den snabba öppningen? Hästar fungerar inte så, snabba öppningar sätter sig ofta i benen, framför allt över lång distans! Nog om detta, om hästen har vinstchans eller ej blir vi varse om på lördag!

Mvh TT

brutalaccent
0

rankar några mer än övriga fältet eftersom detta lopp kommer att få en finfina sluttid. kommer att gå undan i början och kommer att gå ännu snabbare sista 500m. Sembs G kommer inte att orka i spets. Utanför honom kommer alltidingen Coolman C eller Sassa D att sitta och lägga upp tempot och det kommer att gynna Egola som kommer att få backas ner i fältet men även Judas Julia och Garland K kommer att få ett fint lopp i de bakre leden när det nalkas upploppsdags. på bred front kommer dom och skulle inte bli förvånad om det blir målfoto med 3 st på redan förhand utpeckade segerkandidater.

jag kommer iaf att ha med dessa 3: Judas, Egola och Garland.

End of Line

ThomasH
0

Med tanke på att det inte var några duvungar som Judas Julia slog senast i 4-åringsloppet för ston så är hon lite väl lite streckad, men hon möter ju nu äldre hingstar

Rickard07
0

#27, Kan mycket väl stämma!
#28, Jodas Julia är nu 10 %, sakta men säkert uppåt. Blir 15-20 %?