V75-5 Åby 15/12/07
**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
****2140:
**1 Princess Runner - Hultman M 05306 15,4
2 Hamras Kavat - Andersson M J 64617 16,5
3 Electra Bac - Takter J 20k20 16,1
4 Kattegatt - Goop O 3d125 17,6
5 Blixtra Tånga - Goop B 00206 16,8
6 Make My Best - Olsson D d5d71 16,5
7 Staro America - Söderkvist S 15203 15,0
8 Kan du Candy - Eriksson H G 40345 16,2
9 Vera Brown - Sjunnesson J 0d167 16,0
10 American Princess - Forsgren L 22623 16,2
11 Betty Broline - Svanstedt Å 23154 15,5
**2160:
**12 What's Going On Ås - Norman P G4300015,8
13 Courir Silvio - Adielsson E 00051 14,8
14 Paula Logoj - Zackrisson T 40260 14,0
15 Superior Dust - Kihlström Ö 01115 14,9

Sto lopp = Gardera.
jo, men jag måste ha någon utgång i loppet.
what's going on ås kan bli en riktigt bra rysare, usel rad, men har gått bra och är ruggigt snabb till slut,
annars courir silvio och superior dust.
ingen feeling eller tillräckligt påläst om någon av dem på framvolten ska kunna stå emot,,,,,kanske staro america eller blixtra tånga då????
Bra, där fick du 5 st troliga utgåmngar i en hast…och veckan har knappt börjat ;-)
mvh
Bertil
Superior Dust måste vara förstahästen, det saknas hästar med stjärnglans på start. Hon gick klart godkänt från kön på sprinterdistans senast men när Cindy Hall avslutade 11 sista 500 20 meter framför henne så fanns det inte mycket att göra… Gynnad av ett halvvarv längre nu! Blixtra Tånga såg kanon ut som fastlåst i ett tufft årgångslopp senast, men femtespår är knappast idealet för henne. Inte så osäker men det var nio månader sen hon startade med volt senast… Tappar från start?
Superiour dust måste ses med bra chans nu denna gång när det är 2140 istället för 1640 spik förslag kanske ?

I'm back! Detta jäkla lopp tog tid, mycket öppet skulle jag vilja säga.
V75-5:
1. Princess Runner, måste vart dålig senast, kasst gäng. (Ej videobevakat). Starten på Åby, vinnarhål f500 på
snabba 10 men 2140 dryga 17. Kan inte ens följa i speedrycket 600 kvar. Dock efet vila senast, går framåt med
loppet troligen. Står dessutom hårt inne och har aldrig vunnit. Trots det ypperliga läget ska inte det gå. Pengar.
2. Hamras Kavat, fast med allt bakom hästar senast. Vid segern avslutade hon mycket vasst. 11.5/300m klockade
jag men med lite fel marginal då. Innan dess i stenhård konkurrens, bl.a. Vala Boko. Om det blir en bra resa
kan hon vara en superskräll. Viss galopprisk från läget.
3. Electra Bac, tidig galopp senast. 5e inv starten innan ut i 2a spår ca 700 kvar. Avslutar vasst. Mötte kanske
inte världens bästa men gick ändock bra. Står lite hårt inne. Om felfri avgång kan det kanske kanske vara en
jättesusare.
4. Kattegatt, antagligen bortvald av Björn vilket inte är ett plus direkt. Hamnade riktigt illa på det senast.
Backad sist och ner på innern. Ut i banan först i sista kurvan, avslutar helt OK. Innan dess 4:e utv. Drar en rejäl
repa vid 700 kvar. Tredjespår hela svängen, går hela vägen in i mål plus! Finns form men läget samt bortvald?
Inte golvad.
5. Blixtra Tånga, vinnarhål bakom stallkamraten Haver senast. Fast med precis allting, huvan oryckt tror jag.
Hårt gäng innan, ut i 3e spår från 6e ytter 600 kvar, blir störd och tappar rytmen. Får en bromskloss i knät, ut
i 4e spår i kurvan, kraftigt stöd på upploppet igen. Tror Olle slutar köra på henne där. Mycket positiv innan det!
Intressant helt klart. Dock hårt streckad p.g.a Goopen. Vinenr inte ihjäl sig. Idé!
6. Make My Best, vann P22 lopp senast. Går ej se, men inte så övertygande att gå från P22 till V75. Innan dess smög
med till en sjundeplacering. Trots spåret och offensiv spetskusk så NEJ ska inte gå. Gillar dessutom gångarten
galopp lite väl mycket.
7. Starto America, positiv på Åby efter vila. På Jägers blev det dödens vilket är helt fel för henne. I senaste
starten på Örebro så blev det 3e inv. ut i andra spår ca 300 kvar, går väl okej till slut men inte med en massa +
direkt. Dock intressant läge och kusk, svårbedömd startsnabbhet. Men kan inte chanslös.
8. Kan Du Candy, spetsade enkelt senast. 1000m på 15.6. Ser fin ut 500 kvar men ger sig lite väl tidigt. Slagen redan
i början av upploppet och stannar helt tillslut. Innan dess 5e inv. ut i 3e utv varvet kvar. Går väl OK tillslut men
inget som imopnerar. Känns inte så het trots smygläge. Jätteskrällplatsbud?
9. Vera Brown, 4e inv senast. Smyger med till en sjundeplats som är maxutdelning. Starten innan det slår hon ingen
felfri. Står bra inne men ska inte gå att vinna. Pengar.
10. American Princess, bortvald av Åke. Spets senast första 1000 på 17. Tröttnar rejält tillslut. OK men absolut ej mer.
Innan dess förlorar ett dåligt lopp på Färejstad som favorit. Nöter mest på utan att vinna och lär inte göra det nu heller.
Pengar?
11. Betty Broline, hängandes i tredjespår i 350 meter senast. Kommer ner i 2a utv. Ser vråltrött ut 400 kvar men visar
kämpatakter och blir fyra. En OK prestation. Brände innan dess till 1.80 ifrån vinnarhålet. Kan inte alls följa till slut.
Inte imponerande. Innan dess mycket bra repa i spåren som belönades med vinst, men sämre efter det. Känns inte så het.
Platsskräll.
12. Whats Going On Ås, ideligen kassa spår på sistone men övertygar knappast. Juli 05 senaste segern. Smådunkel form och inget
kuskfenomen i jollen. Nöter bara på. 45 starter och 10 på plats… Pengar är framgång, chanslös.
13. Courir Silvio, mycket positiv senast. Ett av de bästa loppen i år. Startgalopp innan dess och tappade mycket mycket mark.
Minst 125 meter. Ansluter till klungan och 4e inv. 700 kvar. Fortstätter inv som blir 3e inv. Fast en lång sträcka men avslutar
sylvasst då luckan kommer. De osar form, bud!
14. Paula Logoj, både kusk och häst har haft sina bästa dagar. Dålig senast och inte bra direkt innan det. Totalt chanslös normalt sett.
15. Superior Dust, trots spåret troligt bud. Svåra förutsättningar senast gick klart snabbast av alla så absolut en OK prestation.
Innan dess övertygande seger och innan dess två enkla segrar. Besitter bra kapacitet och form. Om det blir en del galopper kan fältet
bli överkomligt. Spikar vågar jag inte göra, så klar känns den inte.
RANK - 5-4-15-13-2-7-11, sen är det totalt omöjligt att välja någon framför någon annan.
rankar 12 och 14 högt, top 5 hästar i detta loppet som helt klart är tillräckligt bra för att vinna.
Staro America (stefan i form), Betty Broline och Superior Dust väljer jag först trots att de två sista har ogynnsamma lägen.
mvh
Bertil

#7, Finns NADA som tyder på att de ska göra årets bästa start här typ.
#8, Betty var inte frack senast….
staro america har bra spår och är säkert i bra form,,,,tycker inte om att gå i dödens och därför blev det inget bra senast, bra förklaring.
whats going on ås har sett fin ut en lång tid men haft urusla lägen och mycket otur i loppen.
så jag tycker att det finns mycket som talar för att dem ska kunna segerstrida, farten finns där och formen också hoppas jag. Dumt att anmäla till v75 annars.

#10, Peter G Norman tar inte en dubbel heller.

Har kommit en skräll i dessa lopp som jag kommer ihåg ialla fall från bakspår var ngn häst Unersteiner körde en 1 %are. För ngra år sen som jag jagade så här kan, KOMMER det skrälla eller i nästa sto lopp ordentligt…
SKA man vända upp och ned på STRECKLISTAN göra NYBRINKS tes ?
Ta bort de 6 1a streckade i loppet ?
Han brukar skriva det titt som tätt om ett system. Kommer ej ihåg det på rak arm . Men om någon är intresserad av det kan jag maila han. Han svara på de flesta mail, ganska fort med när jag har skrivit tidigare.

#12, Enda är att heltäcka isåfall…. Av hästarna: 1.6.8.9.10.12.14 kan man knappast välja någon före den andra… Alla inom intervallet 1-7%? Kan inte jag i alla fall och har inte råd med helgardering men 2 Hamras Kavat 10%? Kanske kan vara en rolig skräll.
går det knappast? det håller jag absolut inte med om. Klart att det går att välja någon av dem förre varandra.
häst 8,12,14 är BRA hästar som ska räknas lika väl som de flesta andra i loppet. Sedan luktar det väl trubbel för kan du candy pga det är ett stängt spår med rygg på dålig häst, men kunde victoria fame i lördags så kan säkert kan du candy också.
paula logoj är inte alls en dålig häst heller, får tuffa resor i dödens ofta,,,med en resa i draget här så blir hon livsfarlig.
Vet inte vad tränaren ska göra för att få igång vera brown, men i grunden är det tveklöst en av loppets bästa hästar. Var mycket lovande förr och har gjort en del toppprestationer, bland annat för en 6,7 starter sedan då hon vann piss enkelt åkandes på 15.3 över medel.

#14, Det får stå för dig. Vera var ju GRYM senast med, nat.

P Logoj är en upp och ned häst. Sprinter, hur skall denna komma till här ? Superior Dust springer ju 8 ttor runt denna. Men för den sakens skull tror jag ej Superior vinner heller.
ledsen, men håller inte med angående paulo logoj,,,,besitter fin styrka också, går precis lika bra på medel som kort.
Vad gäller vera brown så ska du inte döma en häst på 1 prestation rickard,,,banan var inget bra och det kan ha varit orsaken, kan finnas 100 anledningar. Är fortfarande en bra häst.
lika väl får det står för dig rickard att det inte går att ranka någon förre varandra av de hästar du nämnde.

#17, Men inte fan kan det vara en fördel att göra ett dåligt lopp?
MEN spika den du!!
varför måste det vara en fördel? räcker väl med en orsak/förklaring till en sämre prestation och varför ska jag spika?

18 Behöver ej alltid vara en nackdel heller….
Besitter eh häst bra kapacitet. Kan den blixtra till i nästa lopp…
Kolla Lass Ferarri på lunchen idag ville lira den 5.75 plats. MEN kollade upp dennes sista starter. SPELA ej då KLART den vann…DU vet viklen fras jag pratar om TRAV e TRAV.
Vad är de 3 första bokstäverna i detta lopp INTE är det hin lopp ialla fall….
MVH Fredda

#19, För den är ju så grym enligt dig.
nä, det tycker jag inte rickard,, vart står det att jag tycker hästen är "grym" ???
värsta lukstuga nu, har du mens rickard?

#20, Du lever på "trav är trav" och "ston är ston" men det är överskattat att det alltid skräller i stoloppen.
#22, Nä men jag ändrar inte åsikt, Vera vinner inte om inte sjuk tur med resa å allt.

23 # Har ej alltid sagt det skräller i sto lopp eller hur. Men det är ingen slump heller att genom alla tider är låg procentarna de som har vunnit mest i dessa lopp ialla fall…..
Men men jag måtte levt på stenåldern;)
http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20070428&bankod=U&action=loppresultat&betType=V75&race=5
21 393
1
633
Just a Joke 1 %
http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20070609&bankod=%D6s&betType=VP&race=8
Evita Pil 4 %
Jobie Ana 4 % Halmstad 14 / 4
http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20070113&bankod=B&betType=VP&race=5
2
35 079
3
325

De 3 jag har i minne i år men finns säkert mera men nu har jag ej tid med att motbevisa dig mera . Har annat som tar min tid än leta MERA argument för motbevisa dig>
PS skall ej ha sista ordet men jag vet en hel del om trav genom tiderna. Typ 15 år tillbaka av trav!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SEN undrar man varför atg la in 2 stolopp i v 75 förut och på lärlingar och sto lopp…. KANSKE för folk tröttnade på tråkiga utdelningar för några år sedan.
PS jag fattar ej varför du har så svårt lyssna på saker ibland.
Jag är säkert ej ensam om att tycka det heller på fokus.

#22, Nä men jag ändrar inte åsikt, Vera vinner inte om inte sjuk tur med resa å allt. MIN åskit är att trav är trav här. Finns inte många omgångar som går som man vill då KAN du lika bra köpa en harry….
- I stolopp vinner en strreckfavorit mellan 72-88% 53% av loppen.
- Har favoriten 38-61% så vinner den endast 20% av loppen det är normalfallet så statistiken som följer är i det fallet.
- 20% Streckfavvis
- 17% Andrahandaren
- 15%
- 15%
- 7%
- 9%
- 4%
- 2%
- 3%
- 2%
- 1%
Spridda skurar och skrällchansen är 33%.
Statistik är statistik, Stolopp och Klass II loppen är statistiskt sett rövarloppen, men den sunda spelaren blandar in både färsk kunskap och kryddar med statistik för att öka möjlighten till en välbetald sjua.
mvh micce

Demonen ta det lugnt. Bara för att inte jag delar din åsikt innebär inte det att jag har svårt och lyssna om inte du förstår det. Men om fler tycker så kan jag sluta med analyser och allt då?
Den tog 5h och göra, 27000 tecken så jag om någon lägger ner tid för detta forum.
Juvel Neo, Pherpherique, Heaven Of Fortune, Garros, Lovely Counch är alla skrällar i andra klasser som poppade upp direkt. Inte i år alla men…

Rickard VAKNA NU har jag ifråga suttit din analys ????????
läs _Texten vad det står ?
DU svarade PÅ ATT JAG ALLTID SKRIVER trav är trav och i sto lopp skräller det. DET SVARADE JAG PÅ::::::
Du kan väl se till de äldre ibland att de har mera erfarenhet inom vissa saker eller ?
T.e.x att få en tjej i orgasm är ej det lättaste heller…
Man lär sig av erfarenhet det mesta…_
_
Sen om du gör det som tar 5 timmar är upp till dig. Jag har mina egna analyser av loppen ….
PS utan att ge mig in i ngn tuppfäktning så det jag skriver på fredagen är mera än 5 timmars jobb;)
Oavsett jag skriver en analys av varje häst eller rysare och spik förslag!
Sen vet du mycket väl vad jag berömde dig för i mailet jag skickade.
Tycker det är kul att du gör som du gör eller läste du ej det ?
Jag skrev inget om att din analys på ngt sätt var fel. Jag kommenterade ej ens vad du skrev. BARA det du skrev om trav är trav SOM är MIN tes jämt. JAG om ngn vet hur det är vinna mycket och förlora mycket;=)
SÅ därför HAR jag myntat trav är trav. OLLE GOOP myntade det först om du ej visste det….Kanske därför han är så lägmäld utåt. IStället för vara SOM kalle Kråka ÅKE Lindblom Hultman . DE har alltid bästa hästarna i loppet N*R de är halvmediokra…
_
haha, blanda inte inte orgasm, tjejer och erfarenhet i diskussionen :) ,,,,rickard kanske är en naturtalang och inte behöver erfarenhet? ^_*
skrällarna i stolopp har också mycket att göra med vilka klass stona är i,,,i stoeliten är det sällan skrällar tycker jag, medan det är mycket skrällar i stolopp för lägre klasser och SÄRSKILT i lopp med 20m tillägg för de bättre.

Japps, i stoeliten räcker det i allmänhet med de 3 mest streckade-. Är det en stark favorit så kan man spika den med bra spår 90 av 100 ggr.
När stona kommit upp fått en viss hårdhet så stämmer ej min TES där.

#28, Mm det är ju inte helt klart om du tror det, analysen alltså.
Jag ser inte upp till äldre och lyssnar mer på dem just för deras ålder. Jag lyssnar när de har något bra att säga.

31 # Det du säger går ju hand i hand…
Jo men , dit jag vill komma är att jag som 16 åring . Ej hade den livserfarenhet jag har just nu. Vissa har mera livserfarenhet vissa mindre. Men de flesta har levt gjort saker gått på mera minor.
Jag vill ej låta som NGN JVLA farsa. Men ibland blir det bara SÅ tyvärr;=)
Jag kommer ihåg en gång när jag var 22. En kille satt bredvid sa FREDRIK vet du en sak. Alla åldrar har sin tjusning. När jag var 22 var allt är skit coolt det är det nu med., MEN jag är hellre 30 än 22. å menade han mest erfarenhets mässigt.
.

#32, Men jag behöver knappast någon lektion i livserfarenhet för att ta ut ett system, hehe.

32 Jag tror ej du fattar vad jag menar lägger ned denna diskussion om du ej vill fatta vad jag menar. Orkar ej lägga mera energi. FÖRSÖKER skriva en sak, men det är som att skriva för döda öron ibland.
Respekt Nijo!!!
Jag missade Paula Logoj…men hur dum får man bli…jag kan ju inte missa alla dina tre inlägg innehållande skarp varning för PL…Joooo, tänk att jag klarade av det!!!
Det är bara att gratulera dig och skämmas för egen del!!!
mvh
Bertil
tackar bertil, men jag hade inget vinnarspel och fick bara 4.a rätt på v75.
men det är bara till att gratulera dem som ryggade, ibland lyckas även en blind höna hitta rätt.

#36, Man ryggar knappast en varning sådär bara om man ej tror på den lite själv, då skulle man vart fattig av att följa TiF ;-)