Lovat 240 raders
men det ser på papret besvärligt ut så det får bli något större 360 raders denna gången. Örebro brukar ge bra utdelning.
Avd 1) 3,4,11 oftast brukar första avd inte kräva så många streck men nu öppnar man med 1640 och därmed troligen tempo och därmed försvann favoriten bland mina streck. Loke P är nämligen mitt spetsbud här
men fler laddar. Håller inte Loke hela vägen så hoppas jag att Palermo M eller Herkules Laser tar tag i sakerna och avgör.
Avd 2; Många fina hästar här och jag tror inte att det är så enkelt att favoriten "bara" vinner med dessutom minst erfarenhet och en av två ston i loppet. 1,2,5,8,12
Avd 3; Gazza är bra men han har inte varit stensäker i år, än - så därför garderas han. Spets lär han ta och visst kanske att han får maska bort i täten men Harlans B är värd en vinst och nu är det något enklare. Generalen är åtgärdad och Rado har skallen. 4,5,7,10 alltså.
Avd 4; Usch här kan väl egentligen vem som helst vinna och måla kan man inte göra för 180 kronor. Favoriten tja borde väl ha vunnit när hon mött enklare tidigare vilket hon inte gjort. Sharp C kan ta spets här även om Frick lär huka sig men den vinner i alla fall inte. Björboflickan med Takter är mycket intressant och slutligen Chakaranda D som Bergh förhoppningsvis kör lite mer optimalt med.
Avd 5; Ytterligare ett lopp som kan sluta hur som men spetsbuden kan också rinna undan 2,7 således med tyngdpunkt på den sistnämnda
Avd 6; löser jag med en riktig chansspik - en med form, bra hemmakusk som brukar kunna ta en seger och nu med Athos Tilly
Avd 7; Svettigt med spik i sista också och dessutom ingen favorit - en åtgärdad Don Silvio. Favoriten är då verkligen inte jämn i sina prestationer.
Systemet alltså;
3,4,11
1,2,5,8,12
4,5,7,10
4,5,11
2,7
10 Athos Tilly
6 Don Silvio
Ger 360 rader och 180 pengar.

Trevligt med ett färdigt system att planka man tackar
mvh/bjorsa

Hoppas att du kryddat upp systmet det lite
tråkomgång tyvärr och favoriterna som höll var verligen bra.
Får hoppas på bättre utdelning nästa helg.

Nä kryddade inget men hade ett till system med en kompis men de gav heller inget dessutom var ju utdelningen dålig denna gången ,men nästa vecka de e då de händer :-)))
mvh/bjorsa