Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 262 ggr
Bertil
0

V75-2 Jägersro 22/12/07

**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****1640:
**1 Ninotchka - Goop B 10421 15,0
2 Beastar - Lorentzen J 02014 15,4
3 Smashing Dame - Ingves P 26102 14,9
4 Lea - Söderkvist S 06011 13,5
5 Staro America - Heiskanen V 52033 15,0
6 Aleva Käll - Svanstedt Å 02432 15,0
7 Just Face It - Adielsson E 43310 16,2
8 Tango Hornline - Forsgren L 33221 13,9
9 Night Queen Indika - Sjunnesson J20150 18,0
10 Wiramiss - Takter J 04011 17,3
11 Rydens Cremona - Uhrberg T 350d1 16,1
12 Cindy Hall - Untersteiner P 15310 15,2

nordinhanover
0

Mycket handlar om spetsstriden mellan Ninotchka och Aleva Käll. Tycker att den sistnämnda höll emot mycket starkt i lördags, jag håller henne som knapp spetsfavorit och därmed förstahäst. Beastar är en väldigt fin häst som inte är avsågad från ett bra läge, har dålig koll på dagsformen dock. Tango Hornline är också tidig men behöver en hel del flyt från det här läget. Staro America var moralisk vinnare i lördags, men inte heller hennes läge är kul. Bara två galopper i karriären men aldrig startat från snäva spår i volt förut… Säkerligen inget spetsbud oavsett.

Nicklas
0

klockrent^^

värt att nämna att ninotchka var snabb ut från spår 4 i volt senast och har spår 1 nu. Men svanstedt kanske är sur och kör ijhäl goopen?

Ninotchka travade smådåligt i loppet senast också, ett varningens finger då värmningen var usel.

Rickard07
0

#1,2, Som ni säger Ninotchka var faktist riktig snabb ut senast. Har liten känsla av att Goopen kan försvara spets, vinner då.

Kullgren
0

Cindy Hall ute på favorit-distansen. Läget är kasst men med lite tur så…

brutalaccent
0

helt klart ett garneringslopp enligt mig då det finns bra hästar bakom det två stora favoriterna.

en av dessa är Lea tycker jag som i och för sig vunnit sin 2 senaste från spets och det blir nog mkt svårt att komma dit denna gång. men Mikael Selin har verkligen snurr på denna märr och märk väl att Stefan Söderkvist väljer Lea före Staro America som ändå gick mkt bra på Åby förra helgen som knappt slagen efter att ha tröttnat kraftigt sista biten in på upploppet.

om det blir körning i detta lopp vilket jag tror att det kan bli första biten så kommer detta att gynna 2st kapabla bakspårshästar. Wiramiss och Cindy Hall. Wiramiss har gjort det bra i ny regi hos Lädret. Takter ger henne en bra resa och så smäller det till över upploppet, samma gäller Peter bakom Cindy som även hon kommer i draget över upploppet.

nej, det kommer att garneras i detta lopp. 6-7 st är inte omöjligt… som sagt: Ston är Ston och resten kan ni räkna ut själv.

rankar: 1,8,6,4,10,12,5 vilket även kommer att hamna på lappen min med största sannorlikhet.

Kaitsu
0

#5 Vid så pass stor gardering, så ta en extra titt på 3 Smashing Dame. Uhrberg vurmat för den tidigare. Han ansåg och gör det troligen fortfarande att hästen är i klass med Colombian Necktie vilket säger en del. Peter Ingves känner hästen bra och nu från ett bra spår. Måste med…

brutalaccent
0

låter bra, kan inte förstå hur jag missade den så grovt. *brutalen, när du gör så här - skämes ta mig fan!*

Nicklas
0

det tror jag inte 1 sekund på,,,,att uhrberg har sagt att smashing dame är lika bra som colombian necktie.

om det funnita någon sanning i det så hade smashing dame gjorts till superfavorit i detta loppet kan jag lova.

Sedan är det klart att Puro har sagt att smashing dame är en fin häst som kan komma att klättra lite högre i klasserna.  

Sätter annars ett varningens finger för Just face it som kanske kan spetsa med erik i sulkyn,,,,vann på ett bra sätt från just ledningen för 2 starter sedan om jag inte minns fel? satt fast senast med allt sparat.

brutalaccent
0

förmodligen så säger han bara att hästen ha kapacitet att bli lika bra. men det är ju i princip omöjligt att säga - den enda som får säga så är väl StigH och Ludde och då tror man lite att det kan vara sant! -;)

Kaitsu
0

#8 Nej kanske inte ordagrant att hästen är lika bra, men som Brutalen säger så kanske det var att han tyckte den hade kapaciteten. Tror jag läste det på hans hemsida.. ska försöka ta reda på mer fakta om detta påstående under veckan.

Nicklas
0

vet att uhrberg spikade smashing dame på sin hemsida med motivering att det är en häst med bra kapacitet som kan klättra lite i klasserna. I samma omgång spikade han även colombian necktie som då är den bästa hästen Uhrberg någonsin kört om jag inte minns fel?

Rickard07
0

#11, Rankar han Colombian Necktie före Hot Shot Knick (3a i Elitloppet bl.a.) det är han nog ganska ensam om på jorden isf.

Kaitsu
0

#11 Hmm.. kanske var det så. Jag kan ha fått det om bakfoten. Nåja, hur som helst så tycker jag att Smashing Dame ska passas här. =)

Nicklas
0

nä rickard, det är nog 2 om det då.

Jag tror nog att colombian necktie kommer att visa sig bli en bättre häst än hot shot knick var, om han inte redan är det rent kapacitetmässigt.

Walmann har väl sagt att det är den bästa häst han någonsin haft? och Uhrberg uttalade sig efter loppet då han besegrade digger crown från dödens,,,,finns inte många hästar som klarar av att göra ett sådant lopp. Inte ens hot shot knick som gjorde sina bästa lopp från ledningen…… 

Colombian necktie kommer att bli en stor stjärna, det tror jag helhjärtat på. Besitter man de egenskaper han har så vore det sorgligt om han inte fick vinna något riktigt stort lopp.

Rickard07
0

#14, Men Walmann har inte haft Hot Shot Knick heller.
Visst C.N har gjort ett enda jättebra lopp. Men om han har så stor kapacitet så undrar jag om Walmann är en usel tränare:
54620 är raden… Ojoj.

Jaggen är väl världens bästa häst enligt dig? Den har Hoten 2-0 på.

Men nog om detta nu.

Travel
0

Måste säga trots att det inte har med V75 att göra, att jag tror Colombian Necktie är bättre än Hot Shot Knick

Hannna
0

Inte förrens Colombian Necktie gått 10.5 och 10.4 i två raka kan jag hålla med om att han är bättre. Flört

Att plocka ner Digger från dödens är en starkare merit än att plocka ner Victory Tilly från dödens.