V75-5 Jägersro 22/12/07
Lopp 8. **V75-5. V3-3. Tvilling.
****2140:
**1 Mingla - Näslund T 32011 17,8
2 Music la Marc - Uhrberg T 11311 16,0
3 Warlord Boko - Svanstedt Å 31621 17,8
4 Tasso - Juul S 15020 16,4
5 Otto Gene - Nilsson S 14122 17,0
6 Jeb Frontline - Takter J 3101d 15,8
7 Kokett Hammering - Robertsson P 16201 16,3
8 Manhattan - Goop B 12d21 16,3
9 Vår Sweep - Eriksson K 1553d 15,5
10 Kalle K.K. - Untersteiner P 56613 17,4
11 Rydens Dante - Persson F 13302 15,6
12 Moon Man - Svensson J 30531 16,2
En felfri MUSIC LA MARC lär vinna detta lätt T.U har mycket höga tankar om denna travare

#1, Du tror mycket på Uhrberg denna vecka ;-)
#2 Japp han tar ut det bästa han har i stallet + bra spår ,han vinner minst 2 v75 lopp
Håller med om Music la Marc, en mycket kapabel travare som Uhrberg tror mycket om

#3, Mycket möjligt.
säkerligen bästa hästen, men säger det igen. En 3 åring på v75 som möter äldre spikas ej,,,,spår 2 i volt är klart oroväckande också för music la marc. Men visst, bästa hästen kanske.
Manhattan är riktigt bra också, men fick ett skitläge och hamnar till 99% sist från start då det är rygg på Torbjörn näslund(sveriges sämsta kusk?) och mingla är inte snabb ut heller.
Men Mingla och Manhattan är riktigt bra och lär utmana om lite tur.
Vår sweep? för 111.e gången? haha

Kokett Hammering går som skolhäst på mitt gymnasium. Hon är en enorm spurtare och får hon en smygresa så blir hon farlig. Däremot tror jag att kusken är ett minus (min travlärare). Hade velat haft lärlingen Danielle Olsson i sulkyn, menmen..

japp! Jeb Fronline skall med tycker jag. är vekligen en varannan lopps häst som kan vinna detta lopp. varit ut mot tuffa tidigare…
Helgardera och gå vidare….

Mingla (halvbror med Gift to Europe avd.7 - dock inte samma kapacitet som häst) har n
iaf tagit det två senaste segrarna i spets, samt att det varit skoryck-runt om på denna dam. kanske något att se upp för när det gäller lite skrällar. gick en riktigt bra tid i spets senast. får jag under 10% - 1.2.3-såld
problemet med Mingla är att den hamnar sist om den ens går felfritt, kapacitet finns annars.
Manhattan är också tidig rent kapacitetmässigt.
Men i normala fall så vinner music la marc detta pissenkelt med dessa förutsättningarna då värsta motbuden i form av manhattan och mingla har skitspår och kommer vara sist från start.
Music la marc ska vara den största talangen som uhberg någonsin haft……….kom ihåg det när han korsar mållinjen 20m förre dem andra joggandes. Det som talar mot är orutin och spår 2 i voltstart……
Men i jämförelse med derby clipper så kommer man få ett mycket bättre spelvärde då dem troligen inte alls blir spelade lika hårt.

Pratat med Paul Robertsson, kusk till Kokett Hammering, hästen har springspår och hon är snabb ut, tar ledningen släpper då och försöker ha rygg ledaren och smyga med, hoppas då på lucka på upploppet och Kokett Hammering sätter då in sin slutspurt. Går allt så som han vill så blir hon farlig!
#11 tror nog att spelvärdet är lika stort på D:C som M.L.M
tippar på att derby clipper blir streckad på ca: 80-85% och Music la marc 65-70%
enligt mig så har dem sedan lika stor segerchans.
så då ligger spelvärdet hos music la marc om man tänker som mig^^
får se hur det blir sen………

strukna hästar här har vi i 2 Music La Marc och 2 Otto Gene.

vilket gör detta lopp mkt roligare.
är inne lite på samma sak som många här på forumet gällande en del av det hästar vi pratat om.
Mingla kommer att tappa från start. söligare häst utfår man nästa leta efter, men kommer hon bort från sitt innerspår så kan hon mkt väll vinna detta lopp. hennes två senaste prestationer har varit mkt fina.
Kokett Hammering gick mkt fint sist och man skall nog se upp för denna super-lilla hästen. fan, jag trodde det var en ponny som var ute mot stor-braka-motståndare senast. men vart ärlig och gick i spåren sista biten. härlig fighter! sedan vet jag inte om det är ett plus att tränaren kör henne själv, borde ju veta vad hon är duktig på, men kanske överskattar sin häst kraftigt och kör bort henne p.g.a. det. men 6% på strecken lockar iaf lite.
Warlord Boko avgjorde finfint i ett lärlingtslopp senast. satt längst bak i fältet och vann övertygande trotts att det var riktigt lus-tempo på tillställningen.
Manhattan hamnar vart då i fältet?? rygg på framvoltens söligaste häst (Mingla) och sedan är det upplagt för invändig körning för Björn. om han inte har tur som vanligt och hittar ut. men hur skall han då kunna plocka ner hästar som fått bättre löpningar. Kokett H i spets, Warlord B och Jeb F som sitter i utvändiga positioner??
Vår Sweep som ändock varit ute i V7 det senaste 4 gångerna. dags nu som Rickard sa. 6% i dagsläget. för mig ett garderingslopp där favoriten sitter väldigt illa till.
björn kommer vara sist ut, men han lär styra på ganska tidigt till dödens. Manhattan är en betydligt bättre häst än de flesta i detta loppet och borde ha bra chans oavsett löpning.
Mingla har kapacitet, men sveriges sämsta kusk på köpet…..
warlord boko är mycket intressant annats.

#16, Det var nog Nijo som sa att det var dags för Vår Sweep, jag ligger lågt denna omgång, hehe.
Men jag hoppas och tror att Manhattan vinner här. Mot jackpot!

kan ju bara hoppas på att han blir kvar med Manhattan invändigt. för skall han vandra i 3:e spår och sedan sitta i dödens då är han illa ute, eftersom det finns dom som kan avsluta i detta gäng. tänker då gietvis på Warlord Boko och Kalle K.K som gick finfint med Peter näst senast. Bättre spår nu! *harkel* gjorde även ett bra lopp senast när det var dags för lärlingarna att styra upp, fick då dödens och höll okej i ett lopp som gick väldigt sakta. 21/1k
tänk även på att Manhattan har tagit sina 3 segrar från ledningen. kommer inte att få det i detta lopp. varit ut mot sämre (enligt mig) hästar vid det loppen.
hey! man vill ju knäcka favoriten!

#19, Man vill knäcka favoriten när man själv spelar (alltså annandagen) då vill man gärna ha jackpot med :-)

#16 Kokett Hammering är skolhäst på mitt gymnasium, och visst fan är hon liten. Men de verkar inte besvära henne. Snabb som attans och om hon ligger och lurar så ska man passa henne. Paul Robertsson (min travlärare) är nog ett minus.
Vi på skolan kallar henne liten och ättrig. När man kör klunga med henne så ligger hon och laddar och sedan när luckan kommer så riktigt exploderar hon, och då är de svårt att hålla henne.
Hur står det till med formen då förutom det man läst i "travpressen" ?

#21 Formen är på topp, var den iaf i tisdags när jag var i stallet senast och Paul som körde henne var jätte nöjd. Gick nog ett lugnt ubildningslopp i onsdags. De gjorde hon även innan förra starten, då hon var ruskigt bra och vann efter ett halvvarv i tredjespår.
Hon är igång fint nu, och som sagt, formen är på topp!
Tackar så mycket! Hyvens!

Tjoho. lustempo och Takter kör som en gud idag. Manhattan en riktig besvikelse. Björn har ingen stor dag. kört galopp på det 3 första hästarna han startade idag sedan en 2:a som bäst.

#25, Men Goopen kör ju som en klocka, sen att inte hästarna går är ju en annan femma.

Så stolt man blir över den lilla damen Kokett Hammering som fixade en tredjeplats i sin och skolans V75 debut!

bästa prestationen som Björn gjort hittils idag var bakom Go On Pale. sedan har hans prestationer varit okej, hästarna har dock svikit.
läser man statistiken till detta så är det inte så konstigt att Björn ej vunnit ännu idag, haft för dåliga utgångslägen med sina hästar om man jämför med vinnarna.
Härligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mvh
Bertil

#27, Grattis. Det var ett BEDRÖVLIGT V75-lopp. Kändes som ett "lopp 9 på hagmyren en regnig oktober-kväll".

#7 Danielle får inte köra på V-75 än, så jag tyckte det var kul att Palle körde själv, istället för att sätta upp någon catchdriver.

#31, Tänkte sig det att får en sådan kusk verkligen ge sig ut i hettan så tidigt… Men var inte säker så, hehe.

#31 Nä, jag vet att Danielle inte får köra, men man kunde ju alltid ha önskat de.
Fast jag har ju mina åsikter åxå, och jag förstår att Palle ville köra..

#33 Jovisst kan man önska, men regler är regler. Klart hon skulle klara av det rent körmässigt, inga problem, hon är skitduktig.

#34 Danielle är typ min förebild, otroligt trevlig människa som alltid är glad när man pratar med henne! Duktig är hon åxå…

#35 jo jag känner också Danielle. Men hon har inte hunnit köra sina 50 lopp (eller vad det nu är) ännu så hon får köra på V-75. Därför tyckte jag det var roligare att Palle själv körde, när det var skolans häst och han är lärare på skolan.

100 lopp är det väl man måste ha gjort innan man få gå ut i V7!!

#36 Jo jag vet de åxå, och visst är de kul för Palle att köra rikstoto nu, som han inte gjort på fyra år eller var de nu va. Och de gick ju faktiskt bättre än vad vi hade trott…