Elitloppet 2022
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Efter två år utan åskådare på grund av pandemin är det nu dags för svensk travsports stora publikevenemang nästa söndag, och försöksheaten är lottade som följer. De fyra första i respektive heat går till finalen.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-22 18:31 av Cojimar
Elitloppet, försök 1:
- Önas Prince – Per Nordström
- Brother Bill – Jorma Kontio (Timo Nurmos)
- Cokstile – Christoffer Eriksson (Erik Bondo)
- Perfetto – Dagfin Henriksen
- Click Bait – Ulf Ohlsson (Stefan Melander)
- Vernissage Grif – Alessandro Gocciadoro
- Etonnant – Anthony Barrier (Richard Westerink)
- Don Fanucci Zet – Örjan Kihlström (Daniel Redén)
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-22 18:09 av Cojimar
Elitloppet, försök 2:
- Snowstorm Hanover – Magnus A Djuse (Daniel Redén)
- Admiral As – Per Lennartsson (Reijo Liljendahl)
- Who’s Who – Åke Svanstedt (Pasi Aikio)
- Hail Mary – Erik Adielsson (Daniel Redén)
- Night Brodde – Conrad Lugauer
- Mister F.Daag – Robin Bakker (Paul J Haagort)
- Vivid Wise As – Matthieu Abrivard (Alessandro Gocciadoro)
- Extreme – Björn Goop (Steen Juul)
- Redigerat 2022-05-22 18:08 av Cojimar
Mina finalkandidater (utan ordningsföljd):
Heat 1: Önas Prince, Cokstile, Etonnant och Don Fanucci Set.
Heat 2: Admiral As, Who´s Who, Hail Mary och Vivid Wise As.
Finalen i ordningsföljd: Vivid Wise As-Cokstile- Etonnant.
- Redigerat 2022-05-23 14:30 av Cojimar
Väderprognosen för Elitloppet blev en kalldusch.
#2 Extreme struken p.g.a. hälta.
Tränaren Daniel Redén och kusken Örjan Kihlström lotsade ifjol Don Fanucci Zet till seger i det mäktiga Elitloppet på Solvalla. I år hör hästen åter till favoriterna – men Redén har också fått med två andra hästar i de två försöksheaten på söndagen.
Lyssna här:
https://sverigesradio.se/artikel/stjarntranaren-med-tre-hastari-elitloppet-mest-angest-just-nu
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Finalfältet:
- Don Fanucci Zet – Örjan Kihlström
- Mister F Daag – Robin Bakker
- Click Bait – Ulf Ohlsson
- Hail Mary – Erik Adielsson
- Önas Prince – Per Nordström
- Vivid Wise As – Matthieu Abrivard
- Etonnant – Anthony Barrier
- Night Brodde – Conrad Lugauer
Elitloppet 2022 blev en riktig holmgång, och när krutröken skingrades var det franske Etonnant med Anthony Barrier i sulkyn, trots en kort galopp 800 kvar. Tvåa Hail Mary och trea Mister F Daag – Robin Bakker. Önas Price galopperade i sista sväng, och körande Per Nordström trodde efteråt att segern eller en andraplats rök där.
En riktig tabbe i TV-sändningen när man under prisutdelningen ägnade sig åt snack om- handboll…
- Redigerat 2022-05-29 18:16 av Cojimar
#8 Favoriten Don Fanucci Zet galopperade direkt i starten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finalen 2022.
- Redigerat 2022-05-30 07:55 av Cojimar