Björn Goop tänkvärt
Dd ger 21ggr och raketen 28ggr…
Eller är detta ett inlägg för konsumentmakt?

Haha, kingen 4/6…
Menar du att man spelar DubelGoop bara för att det är han eller?

1-2-3-1-1-1 över hela V6 tävlingen är väl helt okej. har jag inte kollat loppen, men ser att det vart några betrodda hästar han satte och en andrahandare samt en skräll.
gott dagsverk av BG
att vinna med 4.a spetshästar som även är de bästa hästarna i sina respektive lopp, samtidigt som ingen pressar kan vilken idiot som helst göra.
klart att det är bra att vinna 4-a lopp på v65, men nämn en kusk som inte kunnat vinna dem 4.a loppen? fan även Torbjörn näslund hade vunnit med sådana chanser.
annars fick väl goop lite revansch från hans URUSLA styrningar i onsdags när han var ute mot de stora killarna……
Poängen var väl att killen är överspelad. Att man skall planera sina spel likväl som man kollar höga odds på UB.
Att just han vinner flest lopp är inte så konstigt, han kör ju överallt, Årjäng, Åmål, Färjestad osv. Killen kommer ju krokna om han inte lugnazr ner sig…. Strongt att bli Champion på Solvalla men han har fått en hel del gratis också, då Erik kört några av Stickans braklusar samtidigt som Goopen fått en del gratis med kanoner i många lopp…

#3, Såklart han var kass ändå….
Den hästen han kom 3:a med, det är inget att hänga i granen, otroligt att det liket platsar.
Stefan hade väl typ: 1-1-2-4-d-7 det tycker jag är minst lika bra faktist. Stefan är sjukt underskattad.

#4 är väl inte så himla konstigt att han kör mkt lopp på Färjestad, Årjäng och Åmål (ja, t.o.m. på lilla Arvika i somras) när han bor i Kil. Inte så lång resväg då… ;)
Konstigt att folk måste missunnas när det går bra för dom…. Svenska avundsjukan….

#7, Jag måste klippa in detta:
"jag tror fortfarande att björn trivs bättre med sitt liv än vad du gör med ditt… jag tror att du är en sur gammal gubbe som sitter och gnäller på folk hela tiden… helst gnäller du på folk som är jättebra på något eftersom du själv aldrig har varit bra på något… tror du är lite avundjuk… det är vad jag tror men jag kan ju ha fel…
"
Nijo fick lite mothugg på ett annat forum när han sågade Goopen :)
Skrattar sjukt mkt varje gång jag läser det.
men rickard, du är fel person att snacka. Du beteer dig som ett litet barn, precis som den personen "Lindh" gjorde som skrev det och han fick även en hel del skit från andra medlemmar på forumet för sitt sätt att uttrycka sig.
Vad sägs om att växa upp lilla påg????
Och jag kan verkligen inte se vart Goop sågas eller får kritik här, finns ingen som har sagt att han är en dålig kusk eller inte förtjänar segrarna.
sedan är det väl du som är hatobjektet på sidan, men det visste du kanske inte om rickard?
Finns fler än jag som tycker att du är en fruktansvärt löjligt och omogen person tydligen.

#9, Haha det var inte menat som hugg mot dig. Själva innebörden i hans inlägg är grymt… Oavsett vilken person det skulle handla om.
#10, Jo jag vet det FÖR att jag står för mina åsikter kring en site som totalt UTKLASSAR alla på den siten. Det var det dära med avundsjuka igen.
BTW; Skit i detta nu, jag tycker vi kan vara snälla mot varann i jul åtminstone, hehe.

jaha. då var det sandlåda igen.
- "ät svamp skvättar!"

#12, Njae, jag vill ju runda av det där…
Asså den kommentaren: "ät svamp", skulle jag nästan kunna betala för att slippa se dig skriva mer.

kommenterade inte ditt inlägg nummer 11.
men det är ju så fruktansvärt roligt att skriva så, för det är så fruktansvart sant!
Kallar man Björn Goop dålig, överskattad och ja, gud vet vad, tycker jag inte man knappast kan kalla sig travkunnig.
För tycker man att en av landets överlägset bästa kuskar är dålig, bör man försöka köra några lopp själv och se hur lätt det är.

#15, Du det är bättre än så. NIJO ska börja köra häst… hehe.
#14, Vi vet att du tycker det nu.
Oh my god. En tråd som jag startade ang odds och spelvärde har lyckats spåra ur hurvida BG är bra eller dålig…

#17, Hehe jaopp, på grund av att Goopen är travets zenit.
amandah,,,,,bara för att man tycker att en kusk är överskattad=inte bäst i sverige så behöver det inte betyda att man tycker han är dålig. Jag spelar Goop ofta och hade han varit en dålig kusk så hade jag knappast spelat han ofta.
Men det är tur att du är så grym på trav amandah, jag behöver säkert lära mig mycket av dig. Jag tänker dock inte slicka röv på Goop som alla andra bara för att han kör 1 miljon lopp och vinner några av dem.
Han kör en miljon lopp och vinner några av dom!?
Han har 20% i segerprocent, och det är 3% högre än Örjan Kihlström (17%), 4% högre än Lufti Kolgjini (16%) och 3% högre än Erik Adielsson (17%).
Goop kanske kör mer lopp, men han har ändå högre segerprocent.

Skit i tjafset nu, alla vet att Goop är duktig och att Nijo tycker han är överskattad, punkt där?
vill du vet aorsaken också amandah? samma orsak är anledningen till varför örjan och erik kör in så fan mycket mer pengar/lopp då dem får köra de BÄSTA hästarna vilket goop inte får.
Det är som så att Erik och Örjan är förstakuskar för stig/walmann och kör därför deras hästar vilket innebär att de har många chanslösa uppsittningar, men sedan får de också köra de bästa hästarna i stallet och vinna de stora loppen med de stora pengarna.
GOOP! han har 3,4 hästar att välja på i loppen då han kan välja bort sitt eget stalls hästar om andra har bättre hästar till start…….konstigt att man vinner 20% av loppen då? men problemet är att killen kör 500-700 lopp mer än erik och örjan, ändå kör han inte in mer pengar.
Bergh har 22% i segrar? är han bättre än Goop då?
sedan har ludde 17% i segrar vilket är grymt bra med tanke på att han bara kör sitt eget stalls hästar, undr avad goop hade haft då? 15% kanske?
#22, Bergh kör väl också mest sina egna hästar? Han kör åt andra ibland, men för det mesta sina egna. Jag har inget ont att säja om Bergh, jag tycker han är väldigt bra som både tränare och kusk.
Ja du ser ju själv… Erik och Örjan är första kuskar åt riktigt bra tränare och kör mer i de stora loppen, men Goop kör inte dom bästa hästarna men vinner ändå mycket. Örjan tillhör en av mina favoriter, han är en extremt duktig kusk, landets bästa enligt min åsikt faktiskt.
Som sagt, testa köra lite häst själv innan du börjar kalla kuskar överskattade hit och dit…. ALLA kuskar och tränare som är på toppen är duktiga, ingen dålig kusk får köra mycket och ingen dålig kusk vinner mycket lopp.
oh, herregud, snälla! tänk efter vad du skriver amandah, haha!
"Ja du ser ju själv… Erik och Örjan är första kuskar åt riktigt bra tränare och kör mer i de stora loppen, men Goop kör inte dom bästa hästarna men vinner ändå mycket"
Goop kör ofta några av de bästa hästarna i alla loppen upp till guld, sedan har hans eget stall inte tillräckligt bra hästar och ingen annan stortränare vill sätta upp han på sina hästar då dem har en förstakusk som tex erik o örjan……..
Saken är den att Goop kan välja bort sitt eget stalls skithästar som ej har vinstchans medan erik och örjan INTE kan göra det då dem inte kör för sin pappa som Björn gör.
Om jag själv kan köra häst eller ej kan jag verkligen inte förstå hur det ska spela roll? Som sagt innan, Goop är en bra kusk, men absolut inte sveriges bästa.
Sedan ska jag börja köra 2008,,,,ska hjälpa till med att träna hästar hos en amatörtränare som har en 10 hästar i stallet. Får se om jag ändrar min syn på Goop då….kan dock inte förstå hur

Haha… Ni skulle bli ett bra par.

Nicklas har faktiskt rätt här. Goop är så populär att han väljer ju vilken häst han vill köra, han har så stor kundkrets. Så ska han vinna många lopp någon gång i sitt liv är det nu! Förutsättningarna kan knappast vara bättre i alla fall.
Sedan kan han ju välja bort stallets hästar i och med att det inte är någon risk att han blir "petad" som förstakusk av tränaren. :P

blod är tjockare än vatten eller???
annars så hade Björn ingen stor travdag på Jägers. Takter tog hem hela prispotten 479lax med en rad på 6-1-0-1-2-1-6-1-0-3
kan inte låta bli att imponeras.
haha, jo,,trots det är jag sur på hans efter styrningen med zenta palema,,,,,4.e inner? vad tänker killen med? men Ludde som tränare och Takter som kusk skulle nog kunna vinna tränarligen och kuskligan tillsammans…..

där sa du något. sätt upp Takter bakom det flesta favoriterna och han kommer garanterat att ha en segerprocent över 25% skulle jag tro. det roliga med honom är att han verkligen kan leverera med 2-5 handare osså. riktigt imponerad av honom på slutet.
Nicklas - Takter kan göra en sämre syrning. hört talas om: "en gång är ingen gång - två gånger är en vana"
Men jag har sett Takter göra många dåliga styrningar, alla kuskar kör dåligt ibland. Men just styrningen med zenta palema var mycket konstig då han fick MÅNGA chanser att gå ut i 2.a spåret, det var 2.a favoriten i loppet som har gjort superlopp från dödens tidigare. Även om den inte vunnit från dödens så hade det kanske blivit en 2.a plats.
Alla kuskar gör fel titt som tätt. Man får lära sig av sina misstag.
Men som Johan Untersteiner sa i intervjun i Travrondens vinterspecial;
Man får fler chanser.
#31 Ja de struntar i spelvärdet får vi hoppas :S
Så länge hästar har ett eget hjärta, egen hjärna, och är allmänt levande varelser så är det inte alltid så himla lätt…
jaha, vad har det med saken att göra om en kusk gör en dålig respektive bra styrningen??????
sätter man sig 4.e inner men en av loppets bästa häst så gör man det, sedan förstår jag inte vad dte har att göra med hästen.
Kan bara komma på 1 orsak och det är om zenta palema värmde mycket dåligt? jag såg ingen värmning så………
#34, självklart gör kuskar dåliga styrningar med, helt klart.