Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 689 ggr
Bertil
0

V75-1 Jägersro 22/12/07

Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Afrodite Sund - Untersteiner J 32322 15,7a
2 Simb Sneaker - Uhrberg T 01214 14,0a
3 Dialect af Prinfo - Berntsson C 22145 15,5
4 Derby Clipper - Söderkvist S k1111 14,6a
5 Spike Dimanche - Nilsson J 12024 14,2a
6 Incognito - Takter J k1142 13,2a
7 Go Chip - Svanstedt Å 52d10 14,9a
8 Gentle Giant - Adielsson E 51123 14,8a
9 Pysen Eme - Falsig B 31522 14,7a
10 Super Mack Håleryd - Goop B 06211 13,8a
11 Super Trick - Lövgren J 42271 14,5
12 Money for Zack - Zackrisson T 01103 14,0a

Rickard07
0

Här hittar vi veckans bank. Talangfulle Derby Clipper "bara vinner" vid sunda vätskor.

ina-scot
0

#1 Nä jag tror vi har veckans bank lite senare RICKARD men DERBY CLIPPER har en kanon chans i detta lopp 

låg utdelning denna vecka

Rickard07
0

#2, Ser ut att bli jackpot ja, UNDERBART till finalerna!!

ina-scot
0

#3 ja mest troligen men för ett antal år sedan  på jägers så var värdet 88kr efter 4 lopp men när krut röken hade lagt sej så var där ingen med 7 rätt ( eller en tog allt ) så man vet aldrig för      v75 är världens bästa spel

Rickard07
0

#4, Hehe, kör Goopens klyscha nej FEL, Demonens klyscha - trav är trav samt ston är ston och lite spel är spel också kanske?

Bertil
0

mitt talesätt är att: ston är ston och trav är trav och aldrig mötas de två!

mvh
Bertil

Micce11
0

#1 Benägen att hålla med dig. Derby Clipper har impat på mig rejält. Gillar dessutom att det är en Fransk pappa. Klassklätrare som kommer bli en kanon, det tar jag gift på om inget händer, men som alla vet är trav trav och större talanger har slutat i förtid…

Kullgren
0

Stotrav+spel=fel…

Nicklas
0

nog fasen är derby clipper bästa hästen, men det är en orutinerad 3 åring på v75 och då ska den garderas, han har varit ute mot skithästar och får möta mycket bättre hästar nu.

jag synar denna storfavorit!

kanske super mack lägger den i krysset?

Rickard07
0

#9, Finns ungefär noll vettiga anledningar till varför han skulle garderas. 14.6 från dödens senast på en inte alltför snabb bana. Visade att han är oöm med råge, dessutom inte alls brukad. Visst saknar lite rutin men det fäller honom inte, klar!

Nicklas
0

Men det finns flera i detta loppet som gått 1.14 tider också, glöm ej det.

Gentle giant ska vara god för 1.13 tid över 2140m och super mack håleryd klarar det säkert om rätt löpningsförlopp.

Rickard07
0

#11, Du brukar säga du ej spelar hästar som är starkt beroende av löpningsförlopp… Super Mack har gått 14.4 som bäst. I slutet av april = mycket bättre väderförhållanden. Derby Clipper verkar ju vara helt oöm för positioner med. Nej inget snack om saken Derby Clipper är överlägset bästa hästen kapacitetsmässigt osv finns inte mycket som talar emot (inget enligt mig).

Nicklas
0

jo, att den är 3 år gammal och möter hårdare motstånd än tidigare!

Alla hästar är beroende va löpningsförlopp till viss del, en del mer än andra och jag ser inte super mack håleryd som en häst som måste få allt serverat för att vinna. Han har gjort starka lopp från dödens innan, dock lär han inte vinna från dödens här.

SUper mack sprang 14.4 för ett halvår sedan från dödens(kanske)? tänk då vad han kan springa efter att ha utvecklats ett halvår till och slipper dödens………

Banan kommer att vara mycket fin, det kan jag lova.

att derby clipper har högst kapacitet är väl gansk sannolikt, men trav är trav, han ska lyckas prestera också. Jag tror inte att han kommer att ha så stor segerchans som hans favoritskap kommer att bestå av. Men det är jag det………..

Tyfon
0

tror Pysen Eme vinner :P

Rickard07
0

#13, Ja men han har ju visat ett stort register. Hurry Tilly vann som 2 åring på V75 ifjol väl?

Sluta överdriv så när du ska säga något, Super Mack Håleryd gick INTE i dödens när han gick 14.4, för det gjorde Timetoosaygoodbye.

ockenen
0

Okej för att man kan hissa varningens finger för treåringar på vårkanten, men om en vecka är Derby Clipper fyra år och hade loppet gått i mitten av januari hade knappast någon reagerat över hästens ålder.

Nicklas
0

därav kommentaren (kanske)? men det är tydligen för svårt för dig att förstå rickard? jag minns inte vilket löpningsfölopp han hade, vet dock att han gjort bra ifrån sig med dödens resor.

Hurry tilly vann, men mot vad? absolut inte mot hästar av denna kalibern, vi såg hur det gick sedan,,,,,inga fler v75 vinster.

Är det svårt att låta andra att ha en annan åsikt än dig rickard? jag tror inte att att derby clipper är "stenklar" och jag tänker inte ändra mig bara för att du tycker det.

slutdiskuterat!

Nicklas
0

ockanen: derby clipper har fortfarande bara gjort 4.a starter, räcker mer än väl för att gardera en trolig storfavorit enligt mitt tycke.

ockenen
0

Nicklas, det är ju en helt annan femma! Jag kan tänka mig att gardera alla hästar som bara gjort fyra starter oavsett ålder, men jag ser inte en åldern som ett problem på en treårig häst när vi är i slutet av december.

Det är f.ö. två andra treåringar med i samma lopp, och de två har gjort flera starter i år än så gott som alla sina äldre konkurrenter. Skall jag då ta bort dem p.g.a. åldern eller ta med dem p.g.a. deras rutin?

(Vet f.ö. i nuläget inte om jag skall spika Derby Clipper eller ej.)

Nicklas
0

Främst går jag personligen efter antalet starter, men åldern vägs också in då en del 3 åringar har en förmåga att vara omogna av sig.

Oftast får dessa 2 saker ihopp…………

Rickard07
0

Ockenen: Kul att du dyker upp i sådana hära diskussioner med  :)

ockenen
0

Tack Rickard! Även jag har speldjävulen nafsande i hovskägget ibland…

nordinhanover
0

Värt att betänka att Spike Dimanche såg mycket förbättrad ut senast, det såg ut som att han nästan skulle svepa till spets med halvvarvet kvar men så blev han utsvarad i stället och tappade fullt förståeligt ett par placeringar över upploppet. Kraftigt gynnad av framspår nu!

Rickard07
0

#22, Hehe.
#23, Bra iakttagelse, OM det mot förmodan ska hända Derby något, ex bryter tre ben i starten så kan Spiken vara en fidus.

nordinhanover
0

Har kollat in både Gentle Giants och Derby Clippers senaste tre-fyra lopp noga, och det måste sägas vara kraftfull fördel den sistnämnde, inte minst i kraft av läget. GG var ju ruggig vid den där lunchvinsten på Åby men sen har jag inte imponerats lika mycket. Och DC ger ett otroligt bra intryck, det var inget skräplopp han lekte hem senast även om motståndet är tuffare här. Intressant med strecken, men det lutar väl åt att DC blir 80-procentare, minst?

Rickard07
0

#25, Allt under 80% på den är ju miserabelt betyg till spelarkåren.

Nicklas
0

världsmästaren har talat, han som står för hela spelarkåren och bedömer om vi har spelat fel eller ej.

Om Derby clipper mot all förmodan förlorar så kommer du att stå med böjserna nere unge påg.

Hästen har trots allt gjort bara 4.a starter och går ut på v75 för första gången, jag har sett mycket starkare favoriter förlora. Bara för att hästen är bäst eller till och med överlägsen kapacitetmässigt kanske så betyder det inte att hästen vinner eller ska vara streckad på 80%

Micce11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 Överskatta ej kollektivet. Det enda du behöver i längden är att vara bättre än dito för att komma åt degenPenga mun

Rickard07
0

#27, Tack för den utmärkelsen.

Klart jag inte stärker mina aktier om den förlorar. Men hur trist är det inte att säga "bra häst, bra chans". Man måste våga sticka ut lite. Han ska bara vinna.

Du har sagt Going vart stenklar många gånger i sommar……..

#28, Haha mjo.

brutalaccent
0

säga vad man vill, men en bank denna vecka måste ju onekligen Derby Clipper vara. har faktist blivit riktigt impad av denna unga hingst.

hans senaste lopp vann ha lekande lätt på nytt banrekord på Åby 1.14,6 /2140m och tangerade därför en nyligen slaget rekord av Västerbo Paradice. lägg därtill att det var något tungt före den dagen. svårt att se han förlora detta lopp efter den presationen då han knappt hade puls eller vart trött i mål.

Tuffaste motståndaren har fått spår 8 och våran kära Erik är inte i någon större storform för dagen.

därför slår jag ett slag för en skräll i Simb Sneaker som kan vara en rolig kantboll tillsammans med D.C. vill Erik så kan han kliva fram o lägga press med Gentle Giant  och det kan öppna för Simb S.

Nicklas
0

Goop kör super mack håleryd förre gentle giant, säger sig själv att super mack troligen har den bästa segerchansen av dem 2 då.

brutalaccent
0

rätt kul det där egentligen - Björn väljer före Erik!! men nu är det ju så att Pappa Olle tränar Super Mack H. så sanningen är nog en bit från mitt uttalande. -:)

Nicklas
0

björn väljer inte före? förstår inte vad du menar.

Goop har kört Gentle giant tidigare, men väljer bort den då han tycker att stallet har en bättre segerchans.

Precis som Erik gör när hans farsa(hans adielsson) har en bättre häst till start.

skillnaden ligger väl i att Björn har ett mycket större stall i sin rygg…….

brutalaccent
0

na. men det kan man tro när man ser på hästens starter. enda gången Erik körde den så valde Björn en annan häst (Giddes Dream)

gissa vilken som vann och vilken man kan klassa som bättre häst? (Åby tisdag 9 oktober 2007)

Björn får nog se det som att han i förstahand kör sin pappas hästar, eller hur??

Nicklas
0

nä, brutalen, Har någon annan en bättre häst till start och vill ha Goop som kusk så väljer han alltid bort stallets egna.

visst är han äcklig?

Rickard07
0

Men tro fan Super Mack Håleryd rankas högre än Gentle Giant med tanke på spåren.
Annars är Super Mack Håleryd en av Europas mest ojämna hästar, så två ettor i rad bådar inte gott OM det inte är så att de fått i ordning på honom.

Men likväl, Derby Clipper blir bara klarare och klarare för varje dag som går.

ThomasH
0

Villa bara varna för att både Go Chip och Incognito står mycket bra inne i loppet

notnowjohn
0

AFRODITE SUND!!

honken65
0

Derby clipper punkt slutGlad

Nicklas
0

Nu står du allt med böjserna nere rickard,,,,,Derby clipper var väl stenklar och kunde inte förlora?

Trav är trav, kom ihåg det!

bara till att gratulera dem som garderade och hade med vinnaren…….BRA TIPPAT!

Rickard07
0

#41, **JAPP!
**Det var han också, olycksfall i arbetet.
Skäms inte för att jag ropade ut honom som klar heller.

brutalaccent
0

hohoo. jag är bitter över den förlusten. var min systembärare.

ronamic
0

För att använda lite poker- och allmän spelretorik/teori så behöver ju inte spelet sitta 100% av gångerna för att det ska ha varit rätt spelat.

Derby Clipper strulade med aktionen, hade vunnit lätt annars. Har inget att göra med att han är 3(3.99) år gammal som du vill få det till Nijo. Motståndet hade inget att göra med det heller. Ett olycksfall i arbetet. Otur om du så vill.

Rickard07
0

#44, Bra förklarat!

Nicklas
0

haha, ett "olycksfall" i arbetet som säkert kan inträffa fler gånger, vad vet ni liksom? detta var hans 5.e start i livet och han har inte direkt travet perfekt innan heller. Att han skulle galoppera var på gång ganska länge.

fruktansvärt löjligt att sedan säga, "om han inte galopperat" , jaha? det är ALLTID en faktor att räkna in på en ORUTINERAD häst.

Om Ninotchka inte fått press på sig i avd 2 så hade hon vunnit enkelt, Om Takter inte kört invändigt med zenta palema hade den vunnit, OM Giant coger körts i spets så hade den vunnit………kanske? det är egentligen skitsamma för att det är ett faktum att dte inte blev så.

Det är dagisresonemang för folk som inte kan erkänna att dem spikade fel.

Rickard07
0

#46, Om den galoppen hängde i luften hos dig borde väl du nämnt något om det? Men du glömde väl det förståss.

Jag spelade inte ens, men det fattar vem som helst att det var vansinne att gardera "bara för att". Ronamic beskrev ju det klockrent.

ronamic
0

Orkar inte ens bemöda mig. Nijo får ta å plugga lite spelteori helt enkelt.

Nicklas
0

Rickard,,,var på gång att galoppera länge i loppet.

Sedan, ska ni lära mig spelteori, gå och lägg er! snälla gode gud! Det är inte jag som spikar en 3 åring med 4starter på sitt konto och är streckad på 85%, var finns spelvärdet i det? 

Vad vet ni om hästen? kanske visar sig att det är en häst med stora fraschörproblem? stora hästar tenderar att ha det vet ni,,,,

Inte ens när ni har fel, och det är ett FAKTUM så kan ni erkänna ett dåligt spel.

Rickard07
0

#49, Kanske menade i försnacket.
Derby Clipper var ALDRIG ett dåligt spel, läs vad ronamic har skrivit 25 ggr så kanske du med förstår det.

Micce11
0

Ang. Derby Clipper raporterades det om karledsproblem, utan dem så hade han ej heller taktat ur i galopp.

Hannna
0

Jag tror snarare hans galopp beror på barfotakörning, barnorna kan vara ganska hårda. Gått barfota i varenda start.

Rickard07
0

#52, Kan så vara, sjukt dåligt att dem inte lägger på en tyngre balans då? Det dretgänget vinner han ju mot med brodd och 100m tillägg annars….

Nicklas
0

banan var mycket fin, så det var knappast den som var orsaken…..

men hursomhelst så hade ni fel och jag rätt,haha 

han var en bra spik inför? jaha, så då är alla obesegrade hästar alltid perfekta spikar? hästen var streckad på 85% och galopperade bort sig,,,,det är fakta och sedan kan ni gnälla hur mycket ni vill.

ronamic
0

Om jag skulle försöka skriva så tom. du förstår Nijo, så skulle det väl låta såhär: "Även en blind höna kan finna ett korn" ;)

Rickard07
0

#54, Hur kan man vara så envis…?

Läs detta en gång till. Det är från ronamics tidigare inlägg!

För att använda lite poker- och allmän spelretorik/teori så behöver ju inte spelet sitta 100% av gångerna för att det ska ha varit rätt spelat.

Derby Clipper strulade med aktionen, hade vunnit lätt annars. Har inget att göra med att han är 3(3.99) år gammal som du vill få det till Nijo. Motståndet hade inget att göra med det heller. Ett olycksfall i arbetet. Otur om du så vill.

Micce11
0

Grattis till veckans avslag vart skall jag skicka priset? (min torskbong kan du ha som minne)

Nicklas
0

men Rickard, jag har inte nämnt det som en orsak till att han förlorade ens, så vad yrar du om? Åldern syftar jag på då……hästen galopperade och vad får dig att tro det inte kommer hända flera gånger? kanske är en häst som har problem med benen och kommer att förlora flera lopp pga dne är ofräsch, vad vet ni????Han hade gjort 4.a starter!!!

Sedan, att använda pokerteori,,,,,,,du är medveten om att detta är trav och levande varelser, ronamic………. Det finns ingen statistik/fakta som säger att derby clipper vinner detta loppet tillräckligt många gånger för att 85% ska vara spelvärt. Det får tiden utvisa, kanske han fortsätter att ha problem med benen och galopperar även i framtiden.

Men ni kan ju alltid använda era ursäkter för att må bättre över ett dåligt spel……….

Rickard07
0

**FORTFARANDE SPELADE JAG INTE.

**

Nicklas
0

men det kvittar ju,,, du gick ut med att hästen var stenklar så det var ett dåligt tips i ditt fall…..

sluta gnälla

Rickard07
0

#60, Japp, men det är en stor skillnad.
Kommer ingen vart här.
Det ronamic sa är så bra så jag funderar på att tatuera in det på ryggen.

Nicklas
0

löjligt, vet inte ens vad ni pratar om

Spika derby clipper och vinn 2000kr OM ni lyckas sätta de andra 6 vinnarna. Är det spelvärt? nu när ni drog in pokerstatistik…..

men att jämföra poker o statistik med trav o levande varelser kommer jag aldrig att göra,,,finns inget som säger att Derby clipper vinner detta loppet tillräckligt många gånger för att 85% ska vara spelvärt.

Rickard07
0

#62, Detta resonemang hade vi uppe en annan gång. Järvsöfaks har vunnit i omgångar som gett över en mille…

Nicklas
0

men som du själv sade inför v75 rickard, detta var inte direkt någon öppen omgång,,,den var mycket favoritbetonad och blev så också.

Skillnad på om det varit öppna och svåra lopp,,,,

Rickard07
0

#64, Men hur många gånger har man inte fel på det då?