Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 251 ggr
ThomasH
0

V75-1 Solvalla 26/12-07

**

Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
Auto.2140:

**

1 Jojo Orly - Untersteiner J 06450 11,8a
2 Lovebite - Svensson C 22122 13,7
3 Baron Rols - Takter J 10020 12,2a
4 Jewish Banker - **STRUKEN
**5 Sir Henry - Ivarsson M 41340 12,5a
6 Robis Ingo - Adielsson E 13130 11,9a
7 Tap Dance - Olsson D 12223 12,4a
8 Simb Luke - Frick J 32631 13,8a
9 Wiss Night Hawk - Uhrberg T 10343 13,4a
10 Made for Victory - Söderkvist S 13102 12,4a
11 Harmonic Silvio - Goop B 62010 11,4a
12 Maid for Tag* - Mikkelborg O 60111 12,3a

Rickard07
0

Silver är tunn. Klart det sämsta loppet av alla på lördag. Jewish Banker var mitt drag. Den ska strykas enligt Hanna.
Lovebite gick mycket bra senast, tvåa bakom en viss Earl Tilly som inte startar här, hade han gjort det hade nog oddsindikatorn visat 14 för 10.
Tipsetta! Men inte helt utan motbud; Baron Rols blandar och ger, släpps till spets av raketen Tap Dance? Inte chanslös då på långa vägar.
Just Tap Dance känns inte som en "V75-final-vinnare". Lädrets andra två orkar ju oftast bara 500m kortare än såhär.
Wiss Night Hawk var trea bakom E.T och Lovebite senast, måste ses med chans här om lite klaff. Fricken stänker ju in V75-segrar som
tomten delar ut julklappar nu nästan. Nerstruken ett spår, skräll! Goop är Goop, han ska alltid passas. Här kör han **Harmonic Silvio.
**Fel distans för denne herre, njae, men Goop är ju Goop. Klurigt detta med, kanske inte blir någon annandag jul att hänga i granen ändå.
2-3-8-9 känns som de fyra höjer sig lite. Men jag känner mig knappast helt trygg med de kusarna.

Rickard07
0

Samma här.

Robis Ingo, lite småpreparé senast och nu optimal balans (bf runtom) och ska nog räknas tidigt. 2.3.6.8.9?
Nurmos är lite uppåt på sin men bölar för läget.

Nicklas
0

spik: Baron Rols, spets o slut, säkerligen loppets bästa häst också.

brutalaccent
0

flyttar upp strängen och konstaterar att Jewish Banker vart struken

ronamic
0

Jo detta borde väl baron rols plocka hem utan alltför mkt strul på vägen.

Nicklas
0

finns bara 1 sak mot och det är om han blir het i ledningen…..har hänt tidigare

Micce11
0

Robis Ingo ner struken ett spår från solvallas spår 6, undrar om Lovebite och Baronen kan hålla emot, Robis höll ut båda startkatapulterna Groves Ben och Harmonic Silvio då. Stig H säger så här på sin hemsida.

Robis Ingo
- Han vann en silverfinal på Solvalla i november, men har sedan dess inte varit lika vass i loppen. Förklaringen är att han drabbades av en hovböld. Den gjorde att han fick stå över en del i träningen, plus att han inte kunnat tävla på sin optimala balans, utan skor. Skulle underlaget tillåta barfotakörning nu, vilket kanske inte är troligt, vore han gynnad. Robis Ingo kändes helt okej i ett rakbanejobb i fredags och jag tror att formen är godkänd, men inte på topp. Helt borta ska han ändå inte vara i en öppen final.

Micce11
0

#6 Jo, hästen är bra men lite knepig, den har varit ungefär lika dyr som Matrix Reloaded… Så om jag dissar den nu så blir det väl som med matrixen på åkern….

Bertil
0

4 Jewish Banker - STRUKEN

Nicklas
0

inte troligt att det går att köra barfota på solvalla,,,,men att den ska ta en längd på Baronen om den laddas tror jag inte 1 sekund på. Finns inte många hästar i sveriges om kan…..inte ens klöver kung….

Rickard07
0

#10, Tap Dance/Sembs Gregory är Sveriges startsnabbaste.

brutalaccent
0

en sak är ju säker att Daniel kommer att köra för ledningen, så får jag en öppning på under 11. då räknar jag bort båda dom här hästarna, för jag tror inte ett dugg på dom. finns roligare spel och blir de en sådan öppning som jag misstänker så finns det många som kan dra nytta av det här. Wiss Night Hawk, Simb Luke, LoveBite och Baron Rols (misstänker att han fick et preparé i förra starten)

Nicklas
0

var inte arras snabbast i världne rickard? jahapp…..

står fast vid att gift kronos är sveriges startsnabbaste häst, med kanske ett undantag för torvald palema.

Danne får göra sina vanliga sucidide mission och komma sist som vanligt, bryr mig inte. Men att han ska spetsa OM takter vill ladda för spets med Baronen tror inte att han klarar. Baron rolls klarade att svara ut klöver kung utan minsta problem innan……

Men jag skulle nog kunna sätta en öl på att Takter inte vill ladda för spets då han riskerar att få en het häst på köpet över 2140m, sedan går han kanske bäst bakifrån?

brutalaccent
0

ja, Baronen vill verkligen inte ha dödens. men grejen är det att pallar han en snabb öppning om Daniel kommer att ladda med Tap Dance. tränaren verkar vara rätt så säker på att Tap D kommer att spetsa. = läser jag till att det blir en jävulusisk öppning. kan man räkna bort dessa två i så fall. Baronen fick vandra i dödens sist. inget sparat! kansk sitter i benen. det är ju trots allt final nu.

Rickard07
0

#13, Glögg kanske passar bättre såhär års? :)
Observera att Harry valt Baron Rols…

Nicklas
0

snabb öpning,,,,vad är en snabb öppning? kapacitetmässigt ska baron rols vinna detta lekande lätt med dessa förutsättningarna.

Men visst, det är en ojämn häst och Harry har spelat den ganska hårt och därför är en gardering motiverad om det inte går att hitta bättre spikar.

brutalaccent
0

tycker mer att han blandar och ger i sina prestationer. finns hästar som har bättre form på pappret. men visst är Baronen bra när han får bra styrningar och står så här bra till i loppet.

Rickard07
0

Bara snack om Baronen här…
Lovebite håller kalasform, likaså Simb Luke…
Robis Ingo är tydligen toppad för denna uppgiften.
Uhrberg låter lite uppåt på sin.
Baronen leker knappast hem detta om minsta minsta strul, samt att han blandar och ger, given gardering!

Nicklas
0

måste spika någonstans och detta känns som en ganska bra spik…..

bästa spiken är super light, inte ens favorit, HAHA

Travel
0

Bambino Banker är väldigt startsnabb, har faktiskt aldrig sett den missa spets!

Tror Baron Rols vinner detta

ZenoX
0

Roligt öppningslopp men man åker väl kanske på bongen direkt som vanligt.

Lovebite borde få det tufft här.

Baron Rols tveksamt om han kan ta emot dom utifrån och då kan det bli tufft kan bli instängd.

Robis Ingo och Tap Dance kör nog båda till spets och ja tror den sistnämnde har störst chans trots spåret, visat fin startsnabbhetförut så.

Simb Luke har gått bra nu här på våren och om inte 8 spåret kan ställa till så kan det vara en bra vinstchans.

Alla som är på bakspår är ju riktigt fina hästar med, men ja tror inte att nån av dom vinner här, Men blir det fart på loppet så kommer dom komma in i matchen, tar nog ändå kanske 2st på mitt system.

Rickard07
0

#21, Lovebite var som sagt tvåa bakom Earl Tilly senast. I provstart och det innan loppet såg har urläcker ut. HAde Earl Tilly startat här hade han vart spelad 14 för 10, Lovebite måste räknas mycket tidigt!

Hannna
0

Ja Earl Tilly är inte med. Han var ju inkvalad.

Rickard07
0

#23, Konstigt faktist, sjuk?

brutalaccent
0

förbannat, varför lyssnar man inte på värmningarna. Harmonic Silvio värmde som en demon. och så är han bara reserv på systemet. argh!!!

ronamic
0

Ja det kändes lite sådär när jag tvekade mellan den och Maid for Tag och till slut bestämde mig för den sistnämnde ;)