Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 896 ggr
ThomasH
0

V75-7 Solvalla 26/12-07

**

Lopp 10. V75-7 DD-2 Tvilling. Auto.
2140:

**

1 First on Line Sec* - Goop O 31111 13,0a
2 Stanford Hornline - Lindblom C-E 63203 12,8a
3 Real Desire - Eriksson C 01112 13,9
4 Mob Muscle - Takter J 06200 13,0a
5 Egola Boy - Söderkvist S 53312 13,0a
6 Matrix Reloaded - Kihlström Ö 02241 13,8a
7 Turnaround* - Kolgjini L d1611 13,8a
8 Rutger Raket - Goop B 61014 13,0a
9 Coolman Crown - Heiskanen V 13651 12,1a
10 Vallee Solide - Lennartsson P 33145 12,9a
11 Blue Canyon - Uhrberg T d3531 12,3a
12 Thunderbolt - Untersteiner J 45023 12,4a

Rickard07
0

Sista V75-avdleningen är en vidöppen historia tycker nog många, men är den så svår?! Nej jag tycker nog inte det, om man vågar chansa lite.
Egola Boy, avslutade kanon senast och kanske inte ser Coolman utan tror han vinner? Kommer till spets efter 300m? Idé!
Coolman Crown var ju heroisk senast, men det borde sitta lite i benen. Ska givetvis räknas men blir hårt betrodd, chansas kanske bort.
Istället vill jag flagga lite för en annan Walmann-häst (som för övrigt har hela fyra (4!) hästar till start i denna finalen).
11 Blue Canyon, trivs som fisken i vattnet när det blir kallt, avgjorde på ett klart bra sätt senast. Gången dessförinnan trea.
Bakom stallkamraterna 5+12. Uppåtform! Kan vara en rolig rysare, får man 7%? Matrixens sko-historia skapade rubriker senast.
Skor på nu, vilket är et minus men den drar på sig streck - Örjan kör ju! Turnaround, knivigt läge men bra häst. Outsider.
Har man ingen riktig idé här så får man nog måla på lite medans den lilla killen med miljoner i tankarna nöjer sig med 5+11.

Rickard07
0

Tycker Nurmos lät lite extra uppåt på Vallee Solide, kanske kan vara en 2% att ha med "bara för att".

Stanford kommer släppa, blir väl till Egola Boy då eller vem annars?

Real Desire kan vara en karamell, men länge sen den startade.

ZenoX
0

precis som du säger rickard sista avdelningen är vidöppen.

First On Line Sec kan väl komma till spets eller? Om så måste den ju ha riktigt bra chans och vinna

Standford Hornline är hotet mot First On Linen första biten och kan kanske komma förbi är den startsnabbaste av dom men tveksamt om den tar en läng på FOLS.

Tar Standford Hornline spets släpper den antagligen till Egola som kommer först. Och Egola är ingen dålig häst blir han inte för het som han blivit förut så vinner den, Spika kanske?

Coolman Crown var ju riktigt läcker senast och blir favorit på det. Hotet mot Egola.

Nicklas
0

Turnaround krossar allt!

vore dock kul om real desire kunde vinna…….kul för johan och christoffer.

brutalaccent
0

fan Nicklas, tänkte hålla den där för mig själv. men man borde ju förstått att du skulle lyfta fram Ludde. tänkte mörka honom lite… trotts att det är Jul o allt. -;)

Rickard07
0

#4, Pratat med Brovve? ;-

Nicklas
0

nä, men jag ser en blivande guldhäst med en offensiv kusk som möter en del veka walmann hästar med defensiva och fega kuskar. Svårt att räkna ut hur det slutar?

Turnaround har länge haft kapacitet för guld men strulat till det ofta pga sitt humör till att galoppera när han inte vill springa.

coolman crown måste gå med skor och då kan man ta bort den också liksom first on line sec då Olle "fegisen" Goop kör……

Kullgren
0

En liten fråga till er som har haft tid att läsa på under julen. Får Real Desire läge att ta fram sin spurt?

Rickard07
0

#8, Möjligt. Men står hårt inne, statistiken talar emot med kusken. Samt att det var ett tag sedan han startade, men visst i ett öppet lopp är den inte helt borta.

Nicklas
0

kusken är inget minus, Christoffer eriksson kör mycket bra och han kommer ni att få se mycket av de närmaste åren.

Får han sitt lopp med hårt tempo och fritt till slut så segerstrider han.

Rickard07
0

#10, Enligt statistiken vettu.

Nicklas
0

vilken statistik? att christoffer eriksson sak vinna en v75 final?

jovisst, han är ju inte med så ofta, första gången? alla har börjat någonstans någon gång, även goop vet du.

Statistiken ger jag inte 5 öre för, den kan du behålla själv. ATt christoffer eriksson är en bra kusk och att Real Desire är en bra häst, det vet jag med eller utan statistik.

Rickard07
0

#12, Japp! Det behöver du inte göra, eftersom du en gång bestämt dig för att statistik är skit, svårt att ändra sig och erkänna att man hade fel då, speciellt för dig.

Men givetvis förekommer avvikelser där med.

Ps. Goop vann sitt första lopp D.S.

Nicklas
0

och vi har sett hur mycket pengar du har vunnit med din statistik rickard.

du spelar dina chansspikar streckade på 10-20%, enligt vilken statistik är det bra?

Rickard07
0

#14, Haha. Sidan 35 rad 18 i statistikbibeln!
Nä skämta, men vilka spikar då? Giant Light? Ja för att FOLK INTE HAR KOLL. Den är grymt understreckad.

brutalaccent
0

#7 enligt baninfon så kommer Coolman C gå barfota runt om idag. så där är det som vanligt! uppdatering bara

brovve
0

turnaround leker hem detta med 5längder.

vill man ändå gardera så tkr jag det är blue canyon som är hetaste strecket där bakom.