V75-3 Solvalla 26/12-07
**
Lopp 6. V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling. Auto.
2140:
**
1 D.J.Seabrook - Bergh R 11140 13,3a
2 Triton Sund - Kihlström Ö 205d1 11,7a
3 Flying Herkules - Goop B 3d234 11,8a
4 Grove's Ben - Lennartsson P 11031 11,2a
5 Super Light - Westholm J 55421 10,8a
6 Acclaim - Eriksson H 01121 11,5a
7 Finders Keepers - Söderkvist S 51323 11,5
8 Lill Adolf - Midtfjeld P O 32312 12,0a
9 Prime - Takter J 15554 12,0a
10 Blue Chip Star* - Adielsson E 13043 11,5a
11 Regent Royal - Ohlsson U 11322 12,4a
12 Skogans Joker - Jansson T 62015 11,6a

Vi avslutar med guld. Om det blir bra bana (ingen smet) måste man ju säga Acclaim, TROTS att han inte står högt på min 'favorit-lista'.
Tidigast emot är den "lille krigaren" som han även kallas. Super Light förståss. Kanske kanske kan komma till ledning, hästen att slå?
Triton Sund visade bra takter senast och för ett år sedan var det just han som vann detta loppet. Inte golvad.
Nu ska jag göra något jag kommer få bära dumstrut åt efter, enligt Nijo. Gooooop är Gooooooop, och kankse kanske han kan sätta fart på sitt ekipage.
Flying Herkules har inte vunnit lopp efter att Arne Weise lämnade jul-fåtöljen åt yngre herrskap, MEN vad kan en vänsterhänt kusk hitta på här?
vill man bli ensam kanske en sådan kan vara vägen dit. Dessa fyra höjer sig i mina ögon. Jag kan inte hitta vinnaren någonannastans just nu i alla fall.
Eller jo, det skulle vara
Örebroreppris, tack för kaffet Örjan…
Super light vinner detta väldigt enkelt om westholm inte kör bort loppet igen………Spets o slut gissar jag på, eller får vi se Goop stå för ännu en idiotstyrning? senast svarade han spets mot super light och kom sist.

#3, Ja heja Goopen, lite körning vill vi se under alla lopp på onsdag!
Goop får som vanligt köra en skithäst i guld,,,,,sveriges bästa kusk?………..
visst får man ge upp på flying herkules nu……

håhå. passa dig nu Nicklas. jag lovar att du kommer att få göma dig under stock och sten ifall han går o vinner nu. -:P

#6, Han och Bertil? Hehe.
FH det gamla klistret…ska han vinna nu igen….jag kanske överraskar och tar med öket denna gång…men usel vinnarskalle det har han ändå trots att Rudolf med Röda Mulen inte styr längre.
mvh
Bertil
Undrar var Preben tror om Lill Adolf???
mvh
bertil

Två hästars lås här, ingen annan kan vinna -DET LOVAR JAG
Heja Super Arnie!
Triton Sund vann över Acclaim senast på ett bra sätt från spets, Här kommer det bli en kamp om ledningen mellan Triton och Lighten, den som kommer till spets av dessa 2 kan vara ett hett segerbud.
Acclaim kan ju komma in i matchen om tempo och kanske avgör på samma fina sätt som förra gången,
Låser loppet på dom här 3, men kanske blir en spik men ser inte ut så i nuläget.

+2 och regn. Acclaim borta då?!
acclaim fungerade perfekt för 2 starter sedan, då var det regn och småtung bana också.
ALLT handlar om vilket fäste acclaim får, tung bana eller inte är SKITSAMMA. Får han det fäste han vill så är jag säker på att vädret och/eller tung bana inte har någon betydelse.
Hockey säger det själv, han kräver mycket bra fäste och när det varit tung bana innan så har han inte fått det fästet och därför slirat. Men en tung bana behöver inte betyda att det inte finns fäste, skiljer från hur bra kvalité de olika banorna har……

Regent Royal värmde finfint och kommer att gå barfota runt om. ++
där kan jag rekomendera Platslir på Unibet. ger bra med deg.

ojdå! Flying Herkules vinner. fifan! en riktig rökare…
dock inte så svårfunnen. kanonvärmning.
är segerreceptet idag: Björn - Nurmus.
Ja det verkar ju som det, synd att jag inte alls var med på noterna. Kul för Goophatarna iaf.. hehe..
Men vilken bortkörning av westholm
Flying Herkules och Björn Goop! Oj oj oj! Överraskning :D
Första gången detta år som tar med klistret…och då sitter det som ett smäck!!!
:-)
mvh
Bertil

#19, Min första tanke faktist att VAD KAN GOOP göra bakom öket. Men man är för FEG.
I längden är det ju rätt att undvika denna knäck!!!
- Anade lite sensation och hade även Skogans Joker på bongen
Sörj inte mer…det är ju Jul!
mvh
Bertil

#21, Jo, men den enda gången i år som man tror lite på den, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa såklart man skiter i den tillslut, hejja mig!
Westholm gav bort segern,,,,,hade han spelat flying herkules?
det är 2.a idiotstyrningar han gör med super light som jag åker på…….senast satte han sig i vinnarhålet på Goop som sedan hade en iskall häst efter att ha svarat spets.
11.5 sista 1000 meterna och 1.08 sista 500? en häst kan inte springa mycket snabbare………..Men tyvärr så krävs det en kusk ocks.
Tråkigt att åka när man var så säker på att en usel favorit som acclaim skulle vara totalt chanslös,,,,,,,,,,,,
gäller att spela FH de få gånger han vinner….
;-)
mvh
bertil

#23, Han kan ej köra på annat vis din urusla förlorare
#25 lek med tanken att vi byter kuskar på dom två hästarna så får westholm ALDRIG luckan
Värsta bort körningen sedan FAXEN förlorade på elitlopps helgen

#26, Inte då, inte ens KINGGOOPEN skulle kunna hålla fast honom där antagligen MEN spelar ju ingen roll för Westholm hade je slagit Goop med ombytta roller. Kusken är fan 110% och inte 10% som de säger.
#27 Nä men jag menade B:G på S.L och J,W på F.H då tar goop upp redan 800 kvar och kör undan sista 100
Visst kusken betyder mer än vad vissa tror

#28, Jaa det är kanske kanske möjligt, men säkert är i alla fall att Goopen skulle vinna oavsett vilken häst han sitter bakom på det upploppet som loppet blev kört nu.
alla kör dåligt ibland, Goop har kört dåligt ganska mycket förra veckan.
Men visst, Westholm kör dåligt oftare än de flesta kuskarna……..Det kom INGA hästar i spåren, självklart kan han ta upp super light och sätta fast flying herkules då!
#29 Ja visst
Inte D.J Seabrook och tveksamt om prime.
Men övriga hästar hade vunnit med den resan som Flying herkules fick…….
Men en smygkörd häst har alltid en fördel……..