Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1146 ggr
demon_sid
2007-12-26 18:06
0

OBS RES

Grattis och tack Björn Groop.

3 V 75 Segrar
2 Utanför.
**2 a med Rytger.
**
JAG lyfter på hatten.
 Snygg styrning Med Herkules…
Platsen räckte :;)

OK Ty amandha redigerat…

Sedan Var det Nurmos som var dagens tränare ialla fall 3 V 75 Segrar

1 utanför sen kom väl Vallede 4a .

amandahandersson
2007-12-26 18:16
0

Rutger Raket var 2:a :)

Björn Goop är helt klart dagens man!

brutalaccent
2007-12-26 18:26
0

Timo Nurmos tycker jag var dagens man. kollade in värmningen på Vallee Solide (travade som en kratta - och blev även rapporterad för det) ändå slutar han 4 i det loppet.

demon_sid
2007-12-26 19:25
0

2  utanför Squirtle vann med dunka den sist . När D Olsson körde….

Rickard07
2007-12-26 19:56
0

EN JÄVLA GÅNG FÖR ALLA KANSKE NIJO SER ATT GOOPEN ÄR HELT OK.

Kan svära på att ingen annan kusk skulle vunnit med Herkules.

demon_sid
2007-12-26 19:59
0

Kingen är ju ändock han…

Rolle Jansson. ;)
No Offense =;)

ockenen
2007-12-26 20:10
0

Såg vår spelhörnas bolagsspel igår, och ångrade mig framåt kvällen att jag inte köpte någon andel, så jag hängde på låset i morse och fick en del. Tyvärr blev det strul med Takter i första, och bl.a. Wiss Night Hawk fick ju chanserna spolierade där också. Vi hade fyra hästar i det loppet (2,3,6,9) och resten satt (spikar på Jodas Julia och Egola Boy) så det blev fyra sexor och 23 femmor, vilket blir över sextusen per andel á 200:-. En skaplig avslutning på året!

Bertil
2007-12-26 20:14
0

Stiligt ockenen…jag fick 5r….missade spikarna

mvh
Bertil

Rickard07
2007-12-26 20:45
0

Du Demonen, hur är det med räkningen. Goop vann TRE utanför och körde in 980 000 makalöst bra, men vem gör inte det - fråga nijo!

ockenen
2007-12-26 20:50
0

#7 Tack, Bertil! En femma är ju heller inte så pjåkigt en sådan här omgång?

demon_sid
2007-12-26 20:56
0

8# Japps skulle vara en 3 a skrev juh Squirtle till och med….
Han Vann ju lopp 2 3 innan så…Rita fel i det inlägget…
Men huvudsaken han fixa platsen med Herkules som vann;)
Hade den och W World 10.50. Mumma.

Rickard07
2007-12-26 20:58
0

Grattis till alal som vunnit, tänk om man ens skulle gå jämnt upp en dag, vore häftigt!!!

Ja Goopen vann fyra av fem V5..
Två av tre V3..
Tre av 7 V75.
Han är king.

Rickard07
2007-12-26 22:24
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste lägga in detta.
Kolla bilden.
Goopens överlägsna häst felar med 300m kvar, då i överlägsen stil. Hanne kommer ikapp och de är sida vid sida hela upploppet p.g.a Goop måste sitta och parera hans häst nått så enormt för att detn ska ta sig imål. Hanne närmar sig centimeter för centimeter och går med en säker men knapp seger som ni ser på bilden. Är ca 20m till mål och hans häst går fortast.
Då chansar Goopen och hinner dit, så man ser han vinner faktist.
HELT MAKALÖST GRYMT, att vinna med den i det läget, vrålslagen 20m från mål.

DÄRFÖR är Goop den bästa kusken. Är övertygad om att INGEN annan kusk på denna kontinent skulle vinna det loppet.

Finner inga ord, men det gör Nijo!

Nicklas
2007-12-26 22:30
0

vad var speciellt med styrningen av flying herkules? hmmmm????spets o släpp, hänga med och slå av ledaren på speed efter att ha fått allt serverat. Jahapp? krävs ett geni för att klara det. Samma vad gäller jodas julia? spets o slut, mycket svårt när man har den överlägset bästa hästen……….

Men det finns 1 styrning som jag måste ge Björn Goop och den var av världsklass,,,,V5:2 med sin fransktammade och blivande stjärna, eller kulltopp OM dem får ordning på travet.

Att vinna det loppet med en så knepig häst och få den i trav så snabbt efter galopp var mycket starkt, sedan bra fingertoppskänsla när han släppte till sista meterna och fick nosen först. 13ggr på tvillingen mot Hannés acces tooma!

Nicklas
2007-12-26 22:33
0

Men man blir inte bäst för att man har en bra dag på jobbet, särskilt när man får köra riktigt bra hästar som goop fick idag. Takter körde minst lika bra i lördags……..

Kullgren
2007-12-26 22:47
0

#14 Måste bara få tillägga att jag läste ett inlägg där du skriver att B, Goop ALDRIG får köra bra hästar i Guld. Hehe, vissa uttalande ångrar man direktRäcka ut tungan

Nicklas
2007-12-26 23:12
0

nja, men står nog fast vid uttalandet. Det har ju inte varit en bra häst på mycket länge och den var inte alls betrodd……

Den fick bara ett perfekt drömlopp och hade samtidigt sin bästa dag på mycket länge.

Goop har nog det mesta att tacka Westholm förr……….

Rickard07
2007-12-26 23:28
0

#15, HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHA OJ OJ OJ! Men såklart han vrider och vänder på det - sicken sopa.

Nijo VARFÖR har inte Herkules vunnit på 2år om det är så jävla enkelt då, folk skrattar åt dig.

Micce11
2007-12-26 23:31
0

Värsta tomten är väl ändå Hockey som ej kör till med sin häst, ligga och såsa är hans bästa gren… MEn det visste jag visserligen innan men hade han täppt till dödens tidigare hade aldrig FH vunnit idag. Som med Örjan längesedan jag spelat bort mig på honom för att han sitter fast, det är iaf nåt positivt i allt elände idag…

Rickard07
2007-12-26 23:38
0

#18, Japp sant, och jag har väl uttryckt att Hockey inte är min favorit heller direkt… Less man blir ibland.

Nicklas
2007-12-26 23:59
0

Rickard det är fasen vad du ska sjunka lågt, väx upp!!! "folk skrattar åt dig",,,,vad är det för en jävla kommentar? tycker verkligen att du borde ta och hålla käften.

Flying herkules har väl aldrig fått ett sådant här perfekt lopp i år???men hur var det Goops förtjänst att Westholm drog på i spets och GAV han detta loppet? Vad hade skillnaden varit om tex Erik, örjan, Takter,Söderkvisst, Torbjörn eller någon annan kusk kört flying herkules????

Rickard07
2007-12-27 00:04
0

#20, Folk skrattar åt mig med, det vet jag Du vet jag blundar INTE för sanningen, men samtidigt är det folk som gillar mig också (tro det eller ej). Samma för dig. Men vad jag har 'hört' osv så är det fan folk överallt som skrattar åt dina ganska ofta, helt sonika IDIOTRESONEMANG.

Jag har svårt att se någon annan kusk vinna med Herkules där.

Nicklas
2007-12-27 00:10
0

Jaha, Hur krävs det skicklighet att vinna från vinnarhålet????

finns INGET som gör den styrningen mer speciell än någon annan,,,,

Ser hästar vinna från vinnarhålet varje dag med andra kuskar…..

Rickard07
2007-12-27 00:15
0

#22, Inte med hästar som ej vunnit på två år.

demon_sid
2007-12-27 00:19
0

Westholms styrning var ju helt fantasi lös konstigt man aldrig gillat SLIGHT. Alltid losar man på denna pajas i sulkyn… Westhom hade inte ens kommit på plats med Herkules.

Skillnad på kusk och Kusk i det avseendet iaf…Annars skall jag resa till månen.

Rickard07
2007-12-27 00:20
0

#24, Hahahha :)

brutalaccent
2007-12-27 14:54
0

segern med Flying Hercules är mer Timos förtjänst än Björns. visst är det så att Björn sitter bak i vagnen och styr. men det tog inte länge för Timo att få ordentlig rulle på hästen.

sedan fick han ju en straffspark i och med Skogans Joker inget kunde göra i dödens. hängde inte ens med i ett 15.0 tempo första 1k vilket är mkt konstigt för att vara en Guldfinal.

Timo har sett till att denna häst får visa vad den egentligen kan, vänta o se. har bra förutsättningar för att bli en hyftasd Guldhäst - även sommartid.

Nicklas
2007-12-27 15:40
0

det har varit en bra guldhäst under sommartid, men glöden försvann.

Tror inte att han kommer att klara sig i guld under sommartid senare heller, detta loppet hade nästan samtliga i detta gänget kunna vinna med den resan som flying herkules fick.

Hästen är helt för vek av sig och då blir man krossad under sommartiden mot de riktiga hästarna, bara till att se hur det gick för acclaim, med undantag för något enstaka lopp då han fick sin perfekta smygresa och lyckades komma 2.a eller 3.a….

brutalaccent
2007-12-27 15:50
0

men man har sett det fler än en gång när hästar tänt till ordentligt vid lite miljöombyte. hästen skall ju vara i sin bästa ålder nu när det gller eliten. kanske att Timo kan får honom att bli mkt bättre.

Nicklas
2007-12-27 16:05
0

nytänding brukar alltid bara hålla en kort period, ganska säker på att det försvinner senare.

Men i vilket fall,,,,,denna prestationen bevisar inget alls om du ser till vad som krävs under sommaren, en smygkörd häst som får chansen har alltid mer krafter kvar till slut……

Detta är ett lopp som troligen de flesta i startfältet hade vunnit med den sortens löpning…….

Ska han klara sig i eliten så krävs det mycket mer hårdhet och en helt annan skalle, sedan kan han säkerligen tjäna en del pengar genom att hänga med invändigt och spurta till slut då han har stora fartresurser liksom acclaim.

ockenen
2007-12-27 20:44
0

#7 Inte för jag vet hur jag räknade igår, men när jag kom till spelombudet visade det sig att det blev 9598:- istället, och jag protesterade inte särskilt högljutt över det…

Rent allmänt tycker jag nog att Söderkvist hamnade lite väl mycket i skuggan igår, han var ju faktiskt bara ett målfoto från en trippel på V75. Lite roligt var det att han missade kvalsegern med Uptown Boko för att han inte kunde ge Medin besked om han kunde köra eller ej p.g.a. resan till Italien för styrningen av Arras. Istället fick Goop den uppsittningen, och följdaktligen finalkörningen också, medan Söderkvist fick hålla tillgodo med Yankee Boy Blue. Hur det gick vet vi ju! Tur och otur brukar kunna jämna ut sig!