Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 1044 ggr
demon_sid
2008-01-04 15:04
0

Jag

Tackar för mig här så länge en 16 åring leker polis och tror sig kunna allt här.

Micce håller med på lessna.

Nicklas och Riccis personangrepp är vi trötta på.
Som de är mot varandra så räds ju alla till att skriva i trådarna.

Fick massa pm av folk när jag städa lite förut , men det verkar ju som det ej är hållbart här längre så låt dem leka på sitt sätt.

Många vänner jag sagt skall komma hit skriva har tittat in här och sen undrat hur man står ut i detta klimat.

Må väl ni som är kvar.

JAG har inget utbyte och bevisa saker för ngn . SÅ varför vara här tar bara energi av travtippande försöka förklara spel. Sen får man höra det är tur när man vinner…JA JA

MVH Fredda.

ronamic
2008-01-04 15:05
0

Det är synd om människorna.

brutalaccent
2008-01-04 15:17
0

mkt tråkigt att förlora en så begåvad spelare/skribent som dig.

hoppas du tar i beaktning att det ändock bara är barn vi pratar om. vill gärna ha dig kvar här.

Nitro
2008-01-04 15:34
0

Snart är det ju bara idioter kvar som skriver här. Själv skriver jag knappt inget här pga risken för en dryyyyyyyyyyyyyyyyg diskussion.

ronamic
2008-01-04 15:47
0

Kommer aldrig gå att komma ifrån hävdelsebehovet som vissa måste ta ut på internet. Är tyvärr bara att gilla läget. Tycker det är en bra och aktiv sajt ändå, trots barnkäbblet.

Nicklas
2008-01-04 16:24
0

du är allt rolig du också, jag har knappt sagt ett ord på 2 veckor och särskilt inga personangrepp mot någon.

kul att bli uthängd då, för den delen så har även jag informerat tommas+bertil att jag också lägger ner skrivandet på denna hemsida då jag är trött på att få just PERSONANGREPP mot mig hela tiden.

woody sade innan att han slutar skriva på sidan på grund av rickard, mer respekt till woody än dig demon_sid då han inte gör en sådan stor sak av allt och skapar en ny tråd för att folk ska tycka synd om honom och peka ut rickard inför alla på det sättet.

Nicklas
2008-01-04 16:26
0

Demon_sid du är väl en av dem som gjort flest personangrepp mig mig på denna sida också, förutom rickard då.

Men visst, det är mycket synd om dig………..

TexasTour
2008-01-04 16:48
0

Ähh…lugna ner er allihopa…ta nya tag och kom igen!

Detta forum är fyllt av intressanta människor med vitt skilda åsikter och så kommer det alltid att vara. Visst hettar debatterna till ibland men det är ju det som gör sidan intressant, eller? Om vi alla försöker dra ner på personangreppen och istället rikta in siktet på det intressanta nämligen den enorma kunskap och fakta-bank som detta forums besökare besitter, så kommer vi alla "rikare" ur det hela.

Demonen, jag respekterar ditt kunnande stort och hoppas du tänker om i ditt beslut, måste jag säga snälla :-)

Nicklas, samma gäller dig! Vem skall jag diskutera Björn Goop med om du försvinner :-)

Rickard, för min del så spelar din ålder ingen roll. 16 år eller 99 år har ingen betydelse, alla har rätt till sin åsikt!

Ett tips till samtliga på forumet: Leta inte fel hos andra utan försök istället förstå "motpartens" synsätt. Man behöver inte hålla med men man kan göra ett försök att se saken ur den andras synvinkel. Att vara lite provocerande är helt okej men se till att inte gå över gränsen.

Mvh TT

Rickard07
2008-01-04 18:06
0

Freddan jag tackar och bugar för din "artikel" vinklad på ett fint sätt kring mig.

Men faktist, tro det eller ej, det FINNS folk som gillar mig också, likaså det FINNS folk som hatar dig som de gör med mig….
Antagligen är det fler folk som gillar mig än hatar mig MEN när något är dåligt så får man höra det, så funkar vi. Så är det med allihopa här antagligen.

De flesta som tycker och tänker om folk här, skriver inte ens själva. Ojojoj, vågade saker.

Micce, vi har nog en del att prata om. Såvida detta stämmer.
Eller så vill Demonen bara ha lite stöd.

Men sorry om jsg vart gnällig sista tiden nu, det var inte en alltför lyckad dag i onsdags……..Men jag lovar jag ska skrika ut nästa gång jag har tur :-) SÅ jag inte vinklar det som jag alltid har otur. Men det lär dock dröja…

Och, tack till alla som fortfarande tycker om mig/mina idéer.

Ps. Woody stack för att jag tyckte att den hästen han ägde kördes lite väl offensivt. Bara barnslig överreaktion utan dess like D.s.

Hannna
2008-01-04 18:46
0

Lite ödmjukhet skulle inte skadat.

Micce11
2008-01-04 18:59
0

Det jag är trött på är personangrepp och evighetstrådar om vem som är bäst, ibland har man fel ibland har man rätt. Trav är svårt tur är väl det annars hade vi haft V75 med snittutdelningar kring 100lappen…

Ska kolla lite Kalmar och plugga V75 nu återkommer senare!

Tiger82
2008-01-04 20:20
0

Synd gillar att läsa mycket av de du skriver…

Travel
2008-01-04 21:23
0

Tycker faktiskt att det finns fler som ibland är lite bitska. Mig gör det inget och som jag ser det så är det bra med lite bitterhet och tjäbbel ibland.

Jag tycker ibland det kan bli lite väl långrandiga diskussioner men det är väl bara att låta bli att läsa. 

Synd att du tycker så Demon men vad jag vet så har du faktiskt också någon gång pysslat med pajkastning, Absolut inte mot mig, och jag kan dessutom förstå varför men jag menar bara att man måste rensa sin egen bakgård först innan man hänger ut någon annan. Det bästa är ju att inte svara alls på ev påhopp.

Ps tycker självklart att du ska vara kvar, ser dig som en trevlig kille med bra tips och ideer, Du har ju tur då och då :-)

Richard kan väl tona ner lite vad gäller direkta påhoppen ( mot mig är det ok med påhopp då du fortfarande ska gå naken hem från axevalla )  

Vad gäller Niklas så vill jag bara säga:

Ludde har matchat Going dåligt efter elitloppet och Takter skulle få ut mer av hästen och Commander Crowe är årets häst även om jag håller med om att Going Kronos är bättre.

Slutligen så vill jag säga att Arnie Super Jazz är Sveriges bästa treåring och ska jaga Micro Mesh runt hela Sverige :-)

Rickard07
2008-01-04 21:36
0

#12, Haha, men jag vann ju mitt vad mot dig…. Det är nog DU som ska gå hit naken i såfall!

brutalaccent
2008-01-04 21:59
0

hehe. Rickard du, Nijo har lovat mig sin arm. men jag har inte sett till den ännu.

Rickard07
2008-01-04 22:24
0

#14, Men Travel har tagit en vinare för mycket :)
Det är interna uppgörelser oss emellan, men han söker stöd, för han vill se mig gå naken, haha.

Travel
2008-01-04 22:36
0

Det enda jag druckit idag är vatten, Dessutom lovar jag att jag INTE vill se en fjunis som dig gå naken. Men ett gott skratt förlänger ju livet

Rickard07
2008-01-04 22:56
0

#16, Hahaha :D Jaharu…. Men jag vann ju vadet :)

persot
2008-01-04 23:02
0

håller med texas tour imångt och mycket, jag skriver ej mycket men låser det mesta och jag tycker det är skit med dessa personangrepp, jag har mina funderingar vem som vinner loppen men jag har inga bra  motivationer till det jag har bara mina egna tankar  men jag vill ej skriva dom för jag har inga sårsakilda belågg för det ( startsnabba, hur dom gick i förra loppet m.m) och det blir bara fel då  jag ska försvara varför jag tror på den kusen  men jag tycker det är skit när vissa ska sluta här  för dom har tröttnat på andra men jag kan verkligen förstå dom men jag hoppas verkligen att dom inte gör det för ni har mycket bra tips många av er som man kan ta till sig och  spela

Tack för mig

Kullgren
2008-01-04 23:14
0

Nja, Det var väl lite väl dramatiskt avslut… Jag förstår vad du menar men om jag inte minns fel så startade ju du en tråd som fick Nijo (Niklas) att sluta skriva ett tag….
  Men vi får väl bra gilla ditt beslut och önska dej lycka till med spelen. JAG tycker iaf att det är synd om du slutar

Harrygirl
2008-01-04 23:18
0

Jag tycker alla ska sluta ta allt så jävla allvarligt. Men flera har ju en attityd som har lite i övrigt att önska, så jag förstår att ni blir sura på varandra.

brutalaccent
2008-01-05 00:01
0

Dark Horse på Unibet:

"Ps. Har du hört varför Björn Goop har blivit inbjuden till att tävla med det blå laget i Parlamentet? För att ingen annan är så bra att driva med vänstern! Ds" håhå

Tilda-T
2008-01-05 00:10
0

Håller med Harrygirl.

Ta inte allt så bokstavligt med nakenhet och armar osv.osv. Sen kan väl den som lovar allt möjligt tänka till innan man lovar bort kroppsdelar och strippar osv.

Dom som tjafsar mest(ingen nämnd eller glömd) tänk efter lite innan man låter "tangenterna" löpa så kan nog tonen bli något lättsammare här,för det är så att vissa trådar är rent olidliga att läsa.

…men ändå så finns det så fantastiskt mycket kunnande och vetande på denna saijt , det vore väldigt synd om vi förlorar en enda en som har åsikter att bidra med oavsett ålder.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kullgren
2008-01-05 00:13
0

# 21 dark horse på unibet???

Rickard07
2008-01-05 00:14
0

#21, Hahaha ja så jävla grym!!

Ja, visst kan jag tycka Demonen kastar lite sten i glashus nu…. Men det räknas väl som ett personangrepp att säga det?

Jag är absolut inte fläckfri, vilket jag erkänner….
Men vissa blundar för sanningen och tror de är rena gudarna, tyvärr.

Bertil
2008-01-05 00:53
0

Om du vet att du inte är fläckfri, varför åtgärdar du inte dina avartsbeteenden? Det är ju enbart arrogans som gör att man anser att det ballt att fortsätta polemiken trots att förnuftiga personer (läs un dertecknad) vädjar om lugn. I all välmening, varför inte starta en egen community….måste man hålla till här…hur stora kostnader anser du att TIF ska blunda för när det gäller allas rätt att uttrycka sig utan att andra rackar ner på dem???

mvh
Bertil

ThomasH
2008-01-05 01:06
0

Jag måste få klarhet i varför några vill sluta. Om det verkligen handlar om personangrepp så maila mig, detta är inte acceptabelt på detta forum. Men att vi håller högt i tak är nog välkänt. Om du Demonen slutar blir jag besviken om du låter en barunge styra hur du agerar, samma sak gäller dig Nicklas.. Jag har fått mail fån några av er, men så länge vi inte har klara bevis på personangrepp så är mina händer bakbundna. Jag kan inte mera än vädja till er båda att överväga er ståndpunkter, vi behöver ert kunnande inom trav

mvh/Thomas

Rickard07
2008-01-05 01:06
0

Ibland skriver man innan man tänker.
Skönt att du "hoppar på" den som erkänner iaf, och gör ngt för sajten. Men de ANDRA vuxna, låter du vara.

ThomasH
2008-01-05 01:13
0

Men, det handlar inte bara om dig, utan som Demonen skriver varför han slutar, tidvis mycket tråkiga debatt mellan dig och Nijo. Nu har Nijo slutat, så det återstår bara dig att klaga på. Jag uppskattar dina kunskaper om trav, men håll dig till trav och ge dig inte in i debatter som ingen vill läsa

Bertil
2008-01-05 01:46
0

vore det inte klokt att sätta sig ner och fundera över varför inte Thomas, undertecknad, brutalen etc. inte provocerar andra skribenter. Det är OK att provocera, MEN man måste ta ansvar för provokationerna också….det är inte OK att låta Thomas och jag att ta ansvaret för andras övertramp.

"Är man inte lösningen på problemet, så är man förmodligen orsaken…"

mvh
Bertil

Nicklas
2008-01-05 02:35
0

brutalen, varför skulle du ha min högra hand? (känsla av att jag behöver den)

något som jag inte minns? skrivit på fyllan kanske? ^_*

Travel: Troligen får Takter ut mer av Going kronos än ludde och sedan får du tycka att commander crowe ska bli årets häst, hans prestationer skiljer sig inte mycket från Going kronos förra året och han blev årets häst då. Är väl något/några rekord som Going satte, annars är det väl samma saker. Dock ser jag prestationen att vara 2.a i hambletonia som en större prestation och då att adrian chip tjänat 6-7 miljoner på 1 år som större…..

Sedan måste jag bara säga att det är valfritt att läsa de långa diskussioner som varit på forumet, jag vet att många har upskattat det faktiskt, även om det varit väl låg nivå på en del saker. Det som bekymrar mig är bara de påhopp som förekommer hela tiden och jag tycker mig ha fått mycket skit för egentligen väldigt lite saker. Just nu är jag bara mycket trött på att skriva i detta forumet på grund av olika orsaker som jag tagit upp med Thomas och Bertil, det ska INTE nämnas här.

Men jag tycker det är ett mycket bra forum med bra, kunnigt och roligt folk så jag önskar er lycka till. Kommer säkert tillbaka i framtiden och börjar skriva igen om suget finns.

Rickard07
2008-01-05 03:59
0

"vore det inte klokt att sätta sig ner och fundera över varför inte Thomas, undertecknad, brutalen etc. inte provocerar andra skribenter"

Du kan få ett ärligt svar på Bertil, vad jag tror.

Bertil - Medarbetare, gör allt för att slippa jobbiga diskussioner som enligt honom ger dålig PR för TiF.
Thomas - Läs ovan.
Brutalaccent - Han är norrlänning. (Med viss ironi).

Detta skriver du:
"…det är inte OK att låta Thomas och jag att ta ansvaret för andras övertramp."
Visst, förstår din tanke, att de flesta här är vuxna nog att ha lite vett i skallen som jag inte har (enligt många) men ni är ju sajtvärdar, vems uppgift skulle det annars vara?

För övrigt måste jag säga jag tycker det är ett konstigt skede denna 'fråga' kommer upp i. Det har väl varit bra på TiF nu ett tag?, med reservation för minnesförluster.

#18, Jag skriver ibland ut hästar jag bara tror på, utan direkt A4 motivering… Så våga!
Demonen spelar mkt på feeling också vet jag.
Även jag själv till viss del, så du är knappast ensam om det.

#30, Såvida du inte är en person med extremt hög alkoholförbrukning så var det inte det.
Tap Dance skulle 'stanna' i sista sväng när han var favorit sa du.

#22, Precis…

75an
2008-01-05 11:08
0

TiF. Hehe.

Avhuggna kroppsdelar, alkoholmissbruk, minderåriga, spelberoende, mjukporr, personangrepp och intriger. Det här är ju tamejfan bättre än GLAMOUR. Sluta inte skriva, det kan inte bli bättre. -)

Ang. Rickard. Är det inte olagligt för 16åringar att lira på ATG. Borde vi inte ringa socialen?

Skämt åsido.

Idéförslag till nytt inlägg. Veckans mest understreckade häst.

Förslag: Max en rysare/häst, per person , per V75 omgång.

Exempel:

"Delvis citat, Rickard07" - "Exclusive Dust,  Avd6. 13% måste vara omgångens i särklass mest understreckade?!" (Se V75-6 för info)

Mitt förlsag är i Avd 4: Armando Vibb, streckad på endast 1%. Har erfarenhet av distansen, ett par relativt bra tider och kommer ifrån en hyfsad seger för klassen.

Som jag ser det: Är Avd 4, ett mycket öppet lopp och 79% på favoriten Manhatten tycker jag är väl tilltaget. Måste bevisa betydligt mer. Ett garderingslopp.

Vad säger ni?  

Veckans mest understreckade häst? Omgångens rysare?

Vinnaren får en artificiell klapp på axeln, heder och beröm.

electra
2008-01-05 11:30
0

#32 Kan du inte bara starta en ny tråd då? Inte alls en dum idé

Nicklas
2008-01-05 11:32
0

jaha, men förutsättningarna för att vadet med Tap dance skulle gå in var att hästen skulle sitta i spets…….nu fick han ju vinnarhålet. Syftet med inlägget var sedan att motivera till varför jag inte trodde han skulle vinna loppet. Metoden fel, men resultatet rätt!

Veckans mest understreckade, Manhattan,,,,vinner han så är han inte understreckad?

TexasTour
2008-01-05 12:16
0

#34 Där gör du nog en matematisk felräkning Nicklas :-)

En häst kan vara både över och understreckad (dock ej samtidigt) när den vinner. Begreppet skall egentligen bara användas innan loppen är körda. Jag definerar begreppet överstreckad på följande sätt:

En häst som är streckad på fler kuponger (i %) än vad jag bedömmer att dess reella segerchans (i %) är. Detta medför ju att begreppet innebörd är väldigt individuellt  och kan skilja från person till person. Om hästen vinner eller ej har alltså inte någon betydelse utan det är bara streckprocenten i förhållande till min uppskattade vinstchans som spelar roll. Den senare har ju dock en tendens att ändra sig efter det att loppen är körda :-)

75an
2008-01-05 13:52
0

# 35. Tackar..

Ungefär som man definierar bra odds på Unibet.

#32 Alright. Önskvärt skulle det vara om en Moderator eller en god samarit tog det ansvaret, eller varför inte en trevlig tjej .. vink, vink..

Men om ingen vill, så fixar jag det till nästa omgång.

Rickard07
2008-01-05 15:22
0

#32, Klockrent! Alltihopa!

Ang. Understreckade hästar är det en ganska svår fråga.

Exclusive Dust borde vara minst 35-40% tycker jag, men är 13%, grovt understreckad.
Men samtidigt tycker jag Star Running borde vara 5-6% den är 1%. Alltså 500% för lite, då skulle Exclusive Dust vara 65% med samma 'begrepp'.

75an
2008-01-06 16:09
0

# 37. Nu tänker du lite väl omständigt..

Självklart måste hästen vinna. Annars gills det inte.

Den häst som är streckad på minst andel bongar, är generellt svårast att med på raden.

Exempelvis:

(V64 Ons  080102) - Vinnare hade varit den som nämt Bimbo Launcher  som omgångens rysare. (streckad på endast endast 1% av bongarna).

(V75 Lör 080105) - Lite knepigt, fanns ingen riktig skräll. Men vinnare hade varit de som nämt Solid Lady Spin som rysare. Streckad på 19% av bongarna.

Annat exempel är V75 miljonären som spikat Paula Lagoj. Streckad på endast 1% av bongarna. Om jag minns rätt, nämde Nicklas den hästen. Han nämde även Turnaround som solklar en vinnare. Vilket är så skickligt att:

Den här veckan beröms Nicklas, som veckans Hall of Fameare.

Hoppas reglerna är klara. Och det är ju inte blodigt allvar, bara lite skoj.

Vill gärna fråga om någon är intresserad av att hålla i tävlingen?

Bertil? ThomasH? Samarit?

Rickard07
2008-01-06 18:20
0

#38, Hehe, jag menade inte tävlingsmässigt så att säga. Snappade inte riktigt upp att jag pratade om nån tävling då.

Japp det fúnkar väl alldeles utmärkt!
Du är tävlingsledare eller…?