Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 363 ggr
TexasTour
0

V75 Jägersro - Överstreckade hästar!

Hej!

Just nu anser jag att 3.Super Mack Håleryd (V75-5 31%) är den som är mest överstreckad i omgången. Hästen skuttade över linjen som en skadeskjuten kråka senast och möter hästar som är klart mycket bättre än henne själv den här gången. Den här vinner inte!

Är ni med mej eller mot? Egna förslag på hästar?

Mvh TT

TexasTour
0

Självklart skall det vara "honom" när jag pratar om Super Mack Håleryd :-)

Rickard07
0

Där tycker jag du har fel.
Hästen såg visserligen inte kanon ut senast direkt, kan man inte förneka. Men han är inte oftast en sköntravare. Ojämn och svår att komma rätt på. Men är den på topp så är 31% på tok för lite.
Men samtidigt kan den vara riktigt usel och då är 31% alldeles för mycket… Svårt!

Flying Herkules 62% känns lite högt, den är absolut inget avslag och lär åka med men 62% är i högsta grad på den tycker jag nog.

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi Hoppas så klart att både Herkules & Super Mack Håleryd stannar vid de strecken de "har " nu. Glad Eller gärna mera "streck". Vi kan alltid hoppas MÅNGA snurrar in på GOOP effekten imorrn med som på Solvalla igår . Nog för att Goop är duktigt no Doubt. Men hans favvio bana kan man ej säga är Jägersro iallafall…Där trivs Uhrberg Takter Lutfisken Erik . I Viss mån Örjan med på slutet…

Bara tacka och ta emot vi som ej är kusk fixerade vid spelandet . Utan går på det man skall Hästen inte kusken och "de" som är spelvärda.

Mot Sjuan
// Fredda

Rickard07
0

#3, Mm känner samma. Goopen brukar inte blomma på Jägers men i Super Mack Håleryd KAN han ha bästa hästen om den fungerar.

TexasTour
0

#4 Då har vi helt olika syn på trav du och jag :-) Jag hittar i alla fall 4 hästar som är bättre, eller till och med klart bättre!

Min ranking häst mot häst:

1. Arrak Kloster
  2. Staro Yes
  3. Giddman
  4. Power Nap
  5. Super Mack Håleryd

Trots rankingen så kommer jag troligtvis att spika Giddman då den har läget och absolut toppform. Jag tror att det är garantispets och sedan skall den slås. Visst har jag respekt för Arrak Kloster och Staro Yes, i och med att fältet är så litet så kommer de bra till trots de dåliga lägena. Anledningen till att jag ändå väljer att spika är att omgången i övrigt är så svår och spikarna tuffa att välja!

Streckar du Super Mack Håleryd så tror jag du slänger bort många rader i onödan, kan inte se att den skall kunna vinna?

Mvh TT

ThomasH
0

Då V75 Guiden spikat Flying Hercules och har Giiddeman som först häst, så är det inte underligt om de blir överstreckad

Rickard07
0

#5, Hehe, men du ville ha kommentarer då fick du det med :)
Super Mack Håleryd ha bl.a matchas mot absoluta kulltoppen. Försök till Kungapokalen ex.
Känns inte borta, verkligen inte.