V75-1 Jägersro 12/1/08
**Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
****2640:
**1 Go on Pale - Takter J d5125 14,7
2 Inzaghi D.K.* - Kihlström Ö 01211 15,1
3 Loke Patrol - Persson H K 25034 13,8
4 Selldahir S.G. - Uhrberg T 00135 13,2
5 Beijing Man - Goop B 40100 15,7
6 Lovebite - Svensson C 21222 13,7
7 Bexipop - Ingves P 36016 15,0
8 Nicolas Cake - Persson S 01425 14,1
9 Olly Lane - Adielsson E 42622 15,3
10 Earl Tilly - Svanstedt Å 11211 15,5
Earl Tilly vinner trotts läget
#1 Ja, MEN GO ON PALE gick mycket bra efter galopp senast så pass upp bättre bana nu
Beijing Man är väl kvick iväg? Vilket som blir Earl Tilly svår om allt är som det ska, för hästen startade ej i finalen av någon anledning… Dessutom på lunkbanan no1 är bakspåret extra besvärande.
#3 Glöm att Jägers är lunkbanan nr 1 det är solvalla i mina ögon eller Åby ,Jägers är 10ggr bättre nu än för 5-10 år sedan
#4 Spetsbana det släpper jag ej… Dock håller jag med om Åby men den har ju blivit en pajasbana med OS
#5 Ja Spetsbana kan jag väl köpa, annars tycker jag där finns flera ofensiva kuskar men det beror ju på vem som sitter i spets

Earl Tilly vid sunda vätskor, detta är en kanon!
Om man letar motbud så måste Lovebite räknas mycket tidigt, strålande sist och 2a bakom just Earlen innan dess.
Ps. Jägers är för mig: "lunkJägers".
Ps det skiter jag i för så är det inte längre, därför hävdar dom sej bättre i v75 nu än för 5-10 års sedan + hur många trav dagar ser du rickard från Jägers ?Ds

#8, Menar du IRL så är dem väldigt lätträknade :)
Men menar på V75, resterande dagar har jag inte riktigt koll på.
#9 Menade mest TISDAGAR -TORSDAGAR om det är TV eller INR kvittar väl
Goop i spets, åke i dödens. Undrar om de kör bort sig? ;) Krydda lite med lovebite och nicolas cake kanske ;)

#11, Earl Tilly är antagligen så mycket bättre…
Nu bara MÅSTE någon våga syna Earl Tilly. Finish First gjorde det på Åby - och vann. Låt vara att Earl hade vilat innan dess. Om jag inte är fel ute så har Earl Tilly släppts till spets/tagit spets vid samtliga sina V75-segrar?
Lovebite lyser det form om, och han har visat att han kan öppna riktigt bra också. Spets och slut?

#13, Stämmer. MEN Åke har flertalet gånger sagt att han skulel vunnit från dödens ändå.
När han förlorade var det över fel distans (?) och efter vila.
Allt under 75% är godis.
#14 Klassisk psykologi, det var nån annan häst som någon brukade snacka upp som världens bästa. Som fick vinna och vinna blufflopp på blufflopp, även om Earl Tillys lopp ej varit blufflopp så skall man ta sådan uttalanden med en nypa salt…
#13 Syn är alltid bra, så får vi se hur bra Earl Tilly är dessutom kanske vi kan slippa favoritseger i första?

#15, Men när Åke snackar till offentligheten på sånt vis så är det nog allvar. Men visst blir kul om den får göra lite själv.
Jag tror "han bara vinner" ändå.

Jag har hoppats så många gånger att Earl Tilly ska förlora så nu ger jag upp och spikar
Det har jag bestämt mig för länge sedan

Här finns det roliga drag att fynda för den som vill bli ensam :)
Som vinnaren sa "våga" gå emot strömmen…..
Mvh Fredda
#19 tycker att leta skrällar här är som att försöka bita sig i ryggen, kan vara roligt att försöka men egenligen så är det bara bortkastad tid… Svanen inleder 75:an
Hanna kan du höra med farsan vilka kör order TAKTER får med GO ON PALE, är ganska säker på att han håller spets ,helstängt nu pigg som bara den kanske ? kanon bra sist efter galopp

Nja, det är Johnny som bestämmer taktiken. Men hästen gjort sina bästa lopp bakifrån.
#22 Okej så då sitter LOVEBIT i spets efter ca 300m !

felpost
Skulle försökt bita mej i ryggen iaf….

typiskt att jag tror på Earl tilly denna gång men aldrig annars