V75-3 Jägersro 12/1/08
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Palermo Mail - Kihlström Ö 41342 11,7a
2 Harlans Boogie - Ingves P 42034 11,4a
3 Flying Herkules - Goop B d2341 11,8a
4 Top Ten - Uhrberg T 10504 11,8a
5 Robinson Starlight - Juul S 12252 11,7a
6 Tunk Nafets - Widegren D 10d62 12,3a
7 Glen Kronos - Kolgjini L 06401 11,5a
8 Tout Ou Rien - Nordström P 5k003 11,7a
9 Persos Yankee* - Adielsson E 22563 10,2a
10 Prime - Takter J 55540 12,0a
Glen Kronos är en sund spik
#1 NIX måste vissa mer mot tuffare hästar är tveksam till hästens stridsmoral, annars kuskplus
Vad är det här? Pajaslopp… Vinnaren skall hittas i vilket fall som helst, offensivt från Ludde?

Flying Herkules till spets? Men känns ju inte riktigt som om han skulle ta sin andra raka seger efter att ha varit segerlös i 500 lopp typ.
Glen Kronos håller jag med Ina om, ingen spik. Måste visa mer mot tuffare gäng.
Klurigt…!
Men, tycker ni att detta är tuffare hästar?

#5, Självklart!!!!
Fick näst senast stryk av Longlegs som senare vann Klass 2.
Fick i samma lopp stryk mot Husar Tilly som hade vart 0.0000000000001%are i detta lopp.
Visserligen 20 bakom men ändå.
Beanie M.M och han startade från samma volt, Beanie var långt före imål, skiljer mer än 4 millar på dem.
Simb Luke slog honom innan dess, tillhör silver.
Innan dess från lika start var han slagen av bronshästen Heatison.
Behöver jag fortsätta?

Top Ten och Tout Ou Rien känns som ett sunt lås … om man med garanti vill spricka i detta lopp.
Tror Herkules blir svårfångad om man väljer att svara täten.

Glöm för allt i världen inte Harlans Boogie, slipper han dödens så blir han livsfarlig i detta lopp. Dock håller jag med om att det är stor risk att Björn får maska bort det här loppet i ledningen…har ju hänt förrut :-)

Här gör jag som micke nybrink tyvärr skrek ut i tv nyss spikar 'Flying Herkules som var mycket bra senast och plockade ner Super Light. Ser ingen häst av den kalibern i det här fältet så för mig är det klart.

#9, Sant…
Ingen Super Light, men ändå ska den ta andra rak nu efter att ha gått segerlös ut ur 50 lopp innan typ? Känns inte som en spik för mig.

Vi "tackar Micke " för han spikar Herkules om vi har andra spik alternativ ;)**Tycker**guld ser öppet ut.
Men en sak som ringer i örona är om ni kollar upp Herkules statistik på banan Jägers….MEN då med Hanne.
J
4/1640
1
15,5ag

175′
68
Hanné T
J
5/1640
1
13,2a
-
-
125′
58
Hanné T
J
2/1640
1
13,8a
-
-
110′
20
Hanné T

dessutom spets och slutbana - Jägersro och visst tar Flying Herkules spets här?
Inte omöjligt…nu slipper ju FH tjocksmocken i pulkan…fast spik vet jag inte. Men med på bongen ska den. Andra gången på över ett år som jag har den med….kanske läge för segerdefilering igen
mvh
Bertil

#11, Tack. Hade jag inte kollat upp. Det är ju sådant som har en viss inverkan i ens tippande. Den är ju 100%ig på Jägers!
Trodde bara det var tre lopp du tagit ut men det var bättre än så…
Robinson Starlight trivs också relativt bra på Jägers:
Starter Vinst Plats Galopp
5 ROBINSON STARLIGHT Juul Steen
20
30%
70%
10%
Noterbart att Flying Herkules nu är 68%, i eftermiddags 62.
Ludde varnar för att inte underskatta Glen Kronos, som nära nog har formen i topp

#15, Du som trodde på den hårt. Kolla Unibets odds.
Det måste vara ruskigt bra, så bra står den inte i på banan.
Oddset är 11.50/3.20.
Än
Tycker det känns lite konstigt att en häst som inte vunnit på drygt två år före senaste starten blir ett spikalterativ, känns som en favorit som mycket väl kan torska. Mer inne på Thomas linje Glen Kronos känns som första strecket.
#18 Ja, och det är inte säkert han kommer till spets nr 2 HARLANS BOGGI ska svara om den kan enligt ronden och guiden

Jag kanske hinner omvärdera innan lördag vi får se. Tycker han är lite väl hårt spelad på strecken
#20 Du behöver ju inte ha fel om du väljer att spika om du tror dej ha en vinnare, många väljer att gardera.Men visst börjar streckprocenten bli hög.

Visst känns det som ett garneringslopp. Vi hoppas på skräll ;-)
mvh
Bertil

#22 Gött moooooooz!! Ser att du ryggar mina avslag (#7) lolz
En rolig skräll som sitter där med lite överpace är nr 10 PRIME

#25, Japp.
1.5.10 om man är skrällsugen och plockar många.
Lädret har kanonform just nu!

Jag garderar nu, i min vildaste fantasi kunde jag inte tro att Flying Herkules skulle vara 73% are. Snacka om överstreckad! Visst tror jag han har bra chans men nu rankar jag upp Harlans Boogie istället som ju borde ta spets

Skönt att man inte är prestigefull och kan ändra sig :-)