V75-2 Jägersro 12/1/08
Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Samba Kebell - Goop B 26221 14,3a
2 Pine Noelle - Kolgjini L 12050 13,7a
3 Fia Fiktiv* - Takter J 12003 13,4a
4 First Out - Adielsson E 32332 13,9a
5 Cindy Hall - Untersteiner P 15310 14,0a
6 Lea - Andersson M J 01101 13,4a
7 Smashing Dame - Sjunnesson J 10240 14,0a
8 Scoccos Finess - Alderborg R 30610 13,8a
9 Go Chip - Svanstedt Å 2d102 14,9a
10 Amazing Ribb - Uhrberg T 25204 14,1a
11 Rydens Cremona - Kihlström Ö 0d166 13,4a
12 Scorpion's Winner - Lönborg M 33122 14,0a
Cindy Hall, Bra läge och rätt distans
Om LEA är lika pigg som senast bra spik annars AMAZING RIBB grym senast med 3e spår runt om + bättre kusk nu
Lea blir brakfavorit, den kan vi fälla, gjorde ett bra lopp igår, men det finns en chans till att det sitter i benen också…

Pine Noelle…. pilsnabb och spetsar första biten?
Man vet aldrig vad en galen Kolgjini kan hitta på.
Lea såklart favorit, kan sitta i benen iofs men… stall Selin!
Amazing Ribb, kuskförbättring av enormt slag. Enorm senast, skräll.
Visst är det svårt att gå förbi Lea. Pine Noelle släpper väl, eller? Men First Out…oj, oj, knallform. Tuffa lopp hela tiden och verkligen värd en seger nu.

#5, Man vet aldrig med Ludde…
First Out, har inte den bästa stridsmoralen, väl?

Trav är trav och ston är ston här skräller det antagligen! Måla på bara

Japp hade jag hållt mig till min egen regel helgardera klass 3 och stolopp så hade jag varit mycket rikare, tyvärr har man alldeles för ofta lyssnat på andra och gått emot denna regel. Visst favoriterna vinner också ibland men det får man ta. Mycket större chans att en 1 procentare vinner sådana här lopp, och det är ju dem man är ute efter.

9# Man skall aldrig frågå sina princioer JAG helgarderar ofta Lärlings lopp och klass 3 sto om slant finnes, men ej alltid så lätt när det ligger i samma omgång. Visst kanske en och annan favvo vann som när jag helgadda Manhattan , men 2 tusen det ger jag åt harry hade 5 rätt då.

Jag tycker nog denna "regel" är lite upphaussad. När hade vi senaste jätteskrällen förutom Paula Logoj i ett stolopp?
Jag minns ingen på rak arm….
Man/de som har principen att helgardera stolopp, lärlingslopp osv går ju in med tanken "här ska jag ändå gardera stort så jag behöver inte analysera så mkt" eller?
Men om man instället tar ett stolopp för vilket lopp som helst så kanske man har med 10 oddsaren på tre streck ändå…
Bara en tanke.
Hade tänkt ta mig an lopparkivet imorgon så jag kan komma med lite fler kommentarer då.

Fullständigt meningslöst att helgardera detta lopp, det finns bara 4st hästar som kan vinna. Dessa är:
- Lea
- First Out
- Samba Kebell
- Amazing Ribb
En seriös spelare analyserar alltid loppen. I längden tjänar du alltid pengar på analysera loppen. Om man helgarderar så tvingas man ju gå kortare i ett annat lopp där man då kanske missar vinnaren? Att helgardera är ju samma sak som att erkänna sig besegrad av spelarkollektivet :-)
Mvh TT
Stormvarning för Fia Fiktiv*som var strålande i Finland

#12, Mjo visst kan det vara så ibland.
Men tycker du är lite hård i att säga att endast fyra hästar kan vinna detta lopp. Go Chip ser jag INTE som helt chanslös.
Inte heller Cindy Hall även om hon bara är en storskräll för mig men ändå.
#14 Jag blir nog mer förvånad om inte Cindy Hall vinner

#15, Precis, därför tycker jag inte man ska säga den är totalt chanslös..

#15 Cindy Hall har varit borta för förkylning och slår normalt inte Lea. Go Chip tycker jag borde vunnit senast för att få godkännt, visade tveksam skalle i det loppet enligt min mening.
När jag sa att det bara var 4 hästar som kunde vinna loppet så var det inte riktigt meningen att ni skulle ta mig så bokstavligt på orden. Trav är trav som BG brukar säga :-)
#17, Alla har vi våra favoriter, och Cindy är en av mina. Lea gjorde det bra på Färjestad, ingen tvekan om det,men om det loppet inte gått inom v75 och inte så många hade sett det, hade hon då streckats så flitigt denna omgång? Vinstchansen finns definitivt men kanske inget spikalternativ. Fia Fiktiv spetsar väl?

Vem har sagt att man inte analyserar bara för att det är helgarderat? jag som spelar poängjoker måste ju analysera för att få så låg poäng som möjligt i loppen så jag analyserar visst men jag hävdar ändå att det oftare skräller i ston och i klass 3

SOV DU sista vi diskuterade ston innan Paula Logoj vann.
MEN som stenmark säger Ingen IDE förklare för den som INTE BEGRIP!"
Jag tycker nog denna "regel" är lite upphaussad. När hade vi senaste jätteskrällen förutom Paula Logoj i ett stolopp?
Jag minns ingen på rak arm….
Maja OM Du ursäktar så är ej GOOP kingen längre bifogar en bild PÅ kingen.
#20 Menar du mej? Jag tycker iaf att Cindy har underskattats av spelarna….

Nej >Glömde bifoga # 11 Om du ej såg så klistra jag in skribentens inlägg….
OK, tänkte nog inte på det, sorry…

#20, Men kom med fakta istället för att säg att det bara är så!

24¤ Om du ej vill lyssna ÄR det VÄL FN upp till dig leta fakta JAG vet vad jag vet och har uppskrivet. Jag orkar ej ens lägga energi på dig längre DET vet du nog om du förstått allt rätt. JAG vet vad jag VET hur du tror om STON det Skiter jag fullständigt i.
Rickard undra varför ALLA tröttnar på skriva här.
Håller med dig Thomas….Fia Fiktiv bör passas om det finns tillräckligt fet spargris.
mvh
Bertil
Lite roliga skrällar nr 10 AMAZING RIBB 6% och nr 11 RYDENS CREMONA 6% OCH 4ggr på ATG konstigt ?? favorit nu

#27, Rätt, du har koll!
Amazing Ribb värsta utmanaren.
Mycket märkligt odds på Rydens Cremona för det är inget Harry inblandat där… Någon spelare som dunkat typ 3k?

hmmm 2% är väl en ganska stor skräll :-) Jag har den iaf har ni? :-)

Men du tvingades att spika Earl Tilly för att ha råd med helgarderingen :-)
Mvh TT

Ja tyvärr 6 rätt hade jag och sprack på den. Men jag tyckte det var ett tvåhästars lopp och har garderat Earl tilly varje gång därför valde jag att ta ställning, tyvärr kanske det kostade mig 4 miljoner men så är det ju i trav. Hade jag garderat där så hade jag säkerligen missat tex i sista. Nästa gång då jävlar! :-)