Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 271 ggr
Rickard07
0

Going Kronos - nytt misslyckande

http://www.aftonbladet.se/trav365/article1619786.ab

Observera kommentaren:
"Så fin har han aldrig varit…"

Hästen är hissad till skyarna, är bättre än någonsin och kommer sexa (som bäst) utan att ha fått tryck på sig. Jag har inte sett loppet, men om man känner den svenska median rätt så skulle det ropas ut om han fått "elakt tryckt" emot sig.

Visst jag gillar hästen, men det vore skönt om trutens täpptes till lite på Ludde. Snacka går bra, men bevisa något är tydligen desto svårare.

ronamic
0

Vill verkligen se honom vinna, men han verkar ha det lite kämpigt när han ställs mot de allra bästa :(

Arthur_Dent
0

Varför behöver någon täppa till truten på Ludde. Han är en av få som är intressanta att lyssna på. Om hästen känns bättre än tidigare ska han då säga något annat när han blirtillfrågad? Att hästen sedan inte presterar i loppet kan ha många orsaker. I de flesta fall visar sig sådant inte förrän hästen presterar på max.

Vad ska Going/Ludde bevisa? Han är nybliven femåring, har sprungit 10,2 och tjänat 5mkr. Räcker bra för mig för att visa att det är en undantagshäst. Då ska man komma ihåg att det varit en del stolpe ut med knappa andraplatser, annars hade insprunget varit betydligt högre.

För att ta ett gammalt citat;

"Bättre att ge sig ut på den blanka isen, även om man står på arslet ibland, än att stanna kvar i vassen och rugga hela livet"

ronamic
0

Halsinfektion tydligen, enligt Ludde iaf.

Trotting
0

Jag tycker Ludde är en grym hästkarl..

Han kommer få ordning på Going igen helt övertygad..Glad

Rickard07
0

#2, Jo han är ju en färgklick. Men han är obefogat 'divig' kring Going.

Nicklas
0

måste gå in och säga något här……….till en början undrar jag hur ludde är "obefogat" divig med going kronos? hela sverige har sätt hästen springa rekordtid på rekordtid, lekt med årgångshästar och hävdat sig BRA i eliten redan som 4.a åring. De svenska hästar som kunnat hävda sig i eliten redan som 4.a åring går nog att räkna på 1 hand……

sedan är det uppenbart att hästen hade halsinfektion på grund av att han stannade totalt sista biten, en häst som är trött förlorar aktionen i slutet och de som såg loppet kunde se att Going Kronos såg lysande ut hela loppet och hade en fin aktion.

Ludde kommer alltid tillbaka oavsett vad folk tycker om han och jag tror säkerligen att Going också kommer tillbaka.

Rickard07
0

#6, Nu är det evighetsdiskussion på gång…

Ett av dina argument till varför Ludde INTE är obefogat divig är; "lekt med årgångshästar". Det är PRECIS det CC gjort, men då betyder det ingenting. Du är fantastisk på att sätta dig själv i klistret.

Varför han är det…. För han säger sig ha världens bästa häst och varje dag känns den bättre än någonsin. Indirekt så ska den vinna 9/10 lopp då, oavsett motstånd och löpningsförlopp mend et gör han ju inte.

Nicklas
0

sådan idiotkommentarer man blir trött på av dig rickard.

Hur kommer commander crowe in i diskussionen helt plötsligt? Petri puro har jag aldrig sagt vara "Obefogat divig" han säger ju att commander crowe inte är lika bra som going kronos och att han "bara" har besegrat årgångshästar utan att vara ut emot eliten.

att du sedan väljer att dra 1 av 3 argument från min text bara för att det passar dig och din löjliga/patetiska lek för att motivera att commander crowe är bättre är inget jag orkar bry mig om.

Men likaväl är det 1 av flera argument som bevisar hur bra going kronos är, för att han lekte med årgångshästarna vilket commander crowe inte gjort, vinner man med 9-15 längder på 1.10/1.11 tider(utan att gå på max!) som 3 åring så är man någit utöver det vanliga. Det blir man inte för att man vinner 11 lopp som 4.a åring där 10 av loppen är på mediokra tider och med någon/några få längder. Imponerande, självklart, men det bevisar inget mer än att det är en häst som vann derbyt liksom många andra gjort åren innan. Övriga som vunnit derbyt har imponerat lika mycket i min mening.

Detta var det jag ville säga och kommer inte att diskutera mer, ingen lust att leka med dig rickard.