V75 Reflektioner Åby
Turbo Later är inte lätt, en seger ifjol och den på kort. Knivigt spår dessutom, nej 12 var rejält underodds tycker jag. Cred till er som klarade denne (Thomas ex…). Ulster Boko mitt drag, HELT STINGLÖS, tråkigt. Livi Barcelona borde väl nästan vunnit va..? Jamiro avslutade bra…
Quarcio du Chene var som sagt stenklar utan strul vilket han också visade nu. He's a Gangster ska väl med ha beröm, ett normalt Klass 3 lopp hade han vunnit. Tamtam gick klart bra efter galopp.
Min Narkissos var inte så klar precis som jag förutspådde, men chansade ju även bort Garland Kronos vilket var för djärvt. Garland vann väl nästan pliktskyldigt, gick väl ruskigt långsamt? Verdi Sund (Texas vinnare) var väl bättre än jag trott +! Master Växus förtjänar en rad, fick dödens en bit och sedan först i tredjespår sista 700, bra.
Såklart man hade plats på den med… (4a)
Snacka om att Claes har lyckats med Garlic Broline, överlägsen! Finfin.
Kismet la Marc och Electra Bac fick ju smörresor och nästan skulle någon av de två vunnit kanske? Men helt OK. Aleva fick ju tunga vägen tillslut, bra… Smashing Dame störd till galopp vid O.S? Såg ut ha en del kvar, blir den bortglömd igen nu? Tango Hornline fick för långt fram…
37% var Laser Prelude streckad på, som jag förutspådde men trodde knappast han skulle bli favorit på det. Spikar man en som aldrig vunnit V75, då har man klart för sig… Gick fort första 5 och tiden blev bar 0.5 sek sämre än topphästen Copper Beach, massor av plus!
Bakom var det väl inte direkt någon som höjde sig i mängden, positionerna spelade roll.
First On Line Sec, vrålavslutning, den har man vinnar epå till 50 ggr och plats till 8.75 - mumma! Den passas verkligen nästa gång. Men Copper Beach stod ju i en klass för sig, den var verkligen bra, sticker ut hakan och säger att han finns med i Olympiatravets startfält.
SopUhrberg trycker ut Maid For Tag till innerplan… Buu!
Vart tog loppet vägen?! NIO hästar galopperar, fiasko. Hade man vetat att det skulle ske skulle ju Acclaim vara väldigt klar. Grattis Hockey, men du sjönk snarare i mina ögon än att aktierna steg.
Escupos Bitte din jäkel, 500 åt skogen för mig där…… Hade ju varit kul och 'ha chansen' iaf på platsen.
Passa nästa gång
**First On Line Sec, Jamiro, He's A Gangster Smashing Dame.
**
Dagens stall
Nu ni, nu är jag frälst hos lusläsaren nr 1 (Nijo ofc) två Jägersro-tränare får denna utmärkelse av mig;
Conrad Lugauer. 1-5-5-1, två lverlägsna segrar, (Toulouse på V5), Tamtam bra efter galopp och han fick med sig pengar med lopepts minst spelade häst, Lion Crown. 185 000 inkört.
Lutfi Kolgjini. 2-3-1-2-3 talar sitt tydliga språk, en toppendag med Garland Kronos i spetsen. Ca 225 000 inkört.
Måste jag välja något får det bli Conrad i kraft av två överlägsna segrar och mindre stall.
Min speldag var såklart back, men ganska nöjd ändå tänkte en hel del rätt; spikarna satt, Quarcio klar, Min Narkissos skulle bränna, men men jag gör inte V75-system för att vinna 2000:-
Synpunkter?
Som sagt en kanondag för Ludde. Han brukar ju skapa rubriker men såna som den på rondens hemsida "Luddes kuskseger" är han ju inte bortskämd med.
Varför sjönk hockey ännu mer ??

#2, För han ljuger. "Är beroende av andra, utelämnad av vad de andra gör, går bara på rulle"
Nämen vann ju från spets idag!
Vem uttrycker sig korrekt map chanserna kontra resultaten…Goop, Kihlström, Erik, etc.???
mvh
Bertil

#4, Mer korrekt än Hockey i alla fall.
#3 Om du har sett tidigare lopp med ACCLIAM så har han vunnit guldlopp när han har gott 800 kvar först i 3e spår och vunnit mot tuffare hästar än dessa (konstigt tänkt )av dej .+ loppet blev ju helt konstigt när 9st felar innan 1000m körda lite svårt att räkna ut .tvärt om VAKETT kört av Hockey

#3 Förra vintern vann Acclaim ett gulddivisionslopp från ledningen. Så nog kan kusen gå i ledning alltid..! =D

Jo såklart loppet blir annorlunda nu.
Men han har X antal gånger sagt att han måste ha draghjälp osv osv.
upp flyga orden….tanken stilla står!!!!

- Idag var han bara trög. Det var inget liv i honom alls.
(Daniel Olsson om Sunhill´s Columbus kom i mål som sist bland de felfria.)
Saxat ur www.travnet.se Som sagt så varnade jag för att Sunhill's Columbus skulle komma sist i mål om vädret var dåligt. vägrar ta i då.

Turbo Later sa de själva att de inte trodde på chans, då är den svår.
Livi Barcelona hängde på en töm, då vinner man inte på V75, tyvärr.
Acclaim hade ju vunnit från 3e par utvändigt också, men han mötte ju betydligt beskedligare motstånd än normalt och valde därför att gå fram. Inget konstigt i det alls när loppet blev som det blev.
Tomas Nilsson börjar prata om att Cooper Beach ska till elitloppet, fan! liiiiten bit kvar innan man kan prata elitlopp för en häst som vinner i silver tycker jag. Och han ska vara expert. Visst hästen är en kanon men måste ju visa att han hävdar sig mot elitloppet.

Tyckte mig se Hanna Lähdekorpi i tv! =D

#10, Men banan var inte dålig…
#11, Den som läst på vet att Turbo Later är bäst under vintern och kretsen bakom hästen menade att formen var på topp. Läs gärna min varning om hästen i den tråden

Jag vet att du varnade, bra gjort. Synd att jag inte lyssnade bara :-)
Jag sa dåliga förhållanden. Väder, vind bana allt sånt spelar roll när det gäller honom. Jag blir den första som gratulerar om Kari lyckas fixa detta, för jag vet hur irriterande det är när han bara struntar i att springa.

#15, Hehe okej… Lugnt.