Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 330 ggr
Hannna
0

Halmstad är på gång

Nu i dagarna blir det klart hur pengarna ska fördelas under år 2008 på Halmstadtravet.

Halmstad fick hela 3(!) miljoner extra prispengar att dela ut jämfört med 2007. Vi har bla "snott" åt oss 2-3 extra V-75 lopp från Solvallas onsdagar. Bara under Sprintermästarmeetinget ska det delas ut 1 miljon mer i prispengar än förra året! Fredagen som varit lite av en mellandag ska få flera lopp med 100 000kr i förstapris.  

Det är bara att boka in första helgen i juli, men glöm inte ta med paraply och regnställ.Flört

Bertil
0

för mycket pengar, enligt mig!!

…borde inte Oviken fått en miljon istället??

mvh
Bertil

Rickard07
0

Den helgen är redan inbokad Hanna. Likaså platserna om det blir inomhus :-)

gulo
0

Känns som vi har ett bra år att vänta även på Valla, jag är inte direkt ledsen över att det försvinner massa lunchtrav på fredagarna.

Tycker det är väldigt tråkigt att v64 flyttar härifrån under sommaren, antar att det blir samma sak i år.
Kanske inte varje onsdag men var annan / tredje..

Hannna
0

Halmstadtränarna har haft ett bra år och travbanan belönas lite extra av Atg. Dessutom så är det ofta mycket bra spel på Halmstad, vilket har gjort att halmstadtravsällskap ur egen ficka kan bidra med lite extra prispengar.

Om Halmstad lovade lägga 500 000kr extra under Sprintermästarhelgen skulle atg bidra med ytterliggare 500 000. Det är vääldigt mycket pengar.

Rickard07
0

#3, Det är allt annat än tråkigt!
Vaggeryd, Åmål, vilken mer?
Det var ca 6500 besökare på lilla Vaggeryd när V64 var där ifjol, strålande bra. Är det ens 10% av det på Valla…. typ.
Jättebra initiativ av ATG.

gulo
0

Minst en miljon extra prispengar "eran" helg, jättebra!!
Ngn aning hur mycket som går till sprintermäst.??

gulo
0

#5.
Betydligt mer än 650 pers. en pissruskig januarikväll. En skön sommarkväll med bättre hästar tror jag nog det skulle komma minst lika många till valla men inte det det handlade om.,

Trist att det knappt är ngt trav här under sommaren..

Travel
0

jag som gillar valla måste ändå säga att det är kul när det blir fina tävlingar ute i landet på småbanorna. förra sommaren (i regnet) besökte vi massor av travbanor. Skitkul. Halmstad älskar jag och sprintermästarhelgen i synnerhet men förra året var det inte roligt alls. Nu får du fan imej fixa SOL Hanna annars ska jag se till att det är dåligt väder varje gång Sunhill's Columbus startar och då kommer han inte springa in en enda krona för farsan din :-)

Hannna
0

#8 Mja, lite knepig häst det där. Varit riktigt usel 2 gånger och bra 2 gånger. Nu i lördags var inte ens selunderlägget svettigt, så mycket tog han i ;)Skötaren hotade med inga fler äpplen om han forsätter sådär!  Han ska tydligen vara krubbitare också, och det är aldrig något positivt.

Travel
0

Han har aldrig varit krubbitare tidigare, men däremot extremt lekfull. ge honom en boll eller en tomhink så blir ni nog av med problemet. Superlekfull, kunde leka med en hink i flera timmar tills det bara var skrot kvar av hinken. Testa det

Rickard07
0

#7, 6500 när var det senast 6500 på V64 på Valla?! Har det ens inträffat?

Kanske den V64 dagen innan Elitloppet då det var Going bl.a och även den med kvalificeringsplats till Elitloppet som Jocose vann.

Men knappast annars.

Nitro
0

#11 Det står 650 pers, inte 6500.

Rickard07
0

#12, Jo men det var med viss överdrift va?