V75-6 Bergsåker 26/1-08
**
Lopp 9. V75-6 DD-1 Tvilling. Auto.
1640:
**
1 New Photo - Eriksson S 53d62 13,5a
2 Blue Star Classic - Adielsson E 03322 14,0a
3 Eli Entrprise - Eklöf B 43112 13,6a
4 Keep In - Melander M 02122 13,5a
5 Worldwide - Norberg J 40241 13,1a
6 Dude Kemp - Frick J 32d33 13,0a
7 Stensro General - Olsson D 02610 14,0a
8 Will Man Vint - Bergh R 60151 13,8a
9 Västerbo World - Ohlsson U 12221 14,6a
10 Columbo F.C. - Oscarsson J 60153 14,1a
11 B.B.S.Bigtrade - Kontio J 15050 14,8a
12 Wiramiss - Lennartsson P 11250 13,7a

Blue Star Classic står lite på tur för en seger och från ett perfekt läge med "perfekt" kusk så är det ett kul chansdrag. Hur chanserna är kan vi väl säkert läsa någon stans, fråga Niklas exempelvis kanske? Haha.
Dude Kemp likaså, spår 6 är dock 'sug-spåret' just nu.
Startsnabb och kanske kan köra till sig ledningen?
Västerbo World, luktar lite körning och om det går unan en bit då känns det som om V.W är klar. Spurtade som en demon(sid) som tvåa på Valla och rundade klent gäng senast. Tipsetta.
Just nu känner jag för dessa tre mest, V.W spikalternativ.
Eli Enterprise bör med på bongen…fin form
mvh
Bertil

Loppet står mellan 2 hästar:
1. New Photo, den här gången kör Sören i ledningen och då får de övriga jobba för att plocka ner honom = kanonchans!
2. Västerbo World, den här har man följt ett tag nu :-) Distansen är ingen fördel men form och kapacitet är nog bäst i fältet. Om någon synar New Photo så vinner Ulf Ohlsson!
Mvh TT

#3, Här var det ord och inga visor!

#4 Det gäller att ta ställning…har inte råd att strecka alla som vissa andra här på forumet :-)
När det gäller Dude Kemp så tycker jag att det är en skallös medhängare, därför tror jag han får svårt oavsätt hur loppet blir kört!
Mvh TT

#5, Men sen så får man inte med de roliga skrällarna på två hästar (inte de flesta för de är favoritlovers) heller.
Hmm, men jag är ju nästan Frick-frälst nu!
Beroende på streck så kanske V.W spikas.
Psst…
Platsprocent: 58,33%
Segerprocent: 20,83%
Det är den skallösa medhängarens siffror.
Platsprocent: 40,48%
Segerprocent: 7,14%
Det är hästen med enligt dig toppchans siffror.
Motivering till det…tack!
Dessutom är den relativt färsk i klassen, nejdu där är du ute på djupt vatten om du kallar det för kanonchans.
Glöm inte Will Man Vint som håller kanonform

Måste erkänna att jag funderar själv över mitt uttalande när du presenterar dessa siffror, men jag gör ett försök att försvara mitt tips ändå :-)
1. New Photo har ju inte direkt haft tur i spårlottningen på slutet, om man uttrycker det milt. När hästen haft bra spår över kort distans så har det nästan alltid blivit bra resultat. Senast på Färjestad släppte Sören spets mot Lea och jag tror att han helst hade kört i ledningen, denna gång är inte Lea med och jag tror inte att Sören släpper denna gång. Spets och slut är inte ett omöjligt scenario?
2. När det gäller Dude Kemp så tog den merparten av sina segrar i början av sin karriär. På slutet så tycker jag att den visat klara begränsningar. Jag tycker inte att den vill göra något själv i loppen utan skall ha extrema smygresor för att räcka till. Jag kan ha fel men det är detta intryck jag har av hästen.
Mvh TT
håller med Thomas…Will Man Vint är i bra slag liksom min tidigare bubblare..
mvh
Bertil

#8, Även den bäste gör fel. Haha.
Nej men ska man ha inflytande i mitt system genom tips ska man ha bra belägg för det, vilket jag inte tyckte du hade här.
Men visst New Photo ska väl kanske med om man tar ett par stycken men toppchans är det dårakt inte. En seger ifjol, ett v4-lopp på Bollnäs med ultimata förutsättningar, spår 1 i volt. Men visst bra förutsättningar för en framskjuten placering.
Dude Kempen gäller väl samma sak, ingen bank men heller inte chanslös. (Vi snackar ju om mannen som borde haft guldhjälm - JIM FRICK!). Han har ändå torskat mot betydligt bättre motstånd än New Photo, Cadeau K. exempelvis. Men han vinner väl som sagt inte utan en del hjälp som du säger.
En HTH på dessa två kanske skulle vara på sin plats? :)
Hoppas jag inte leder dig ut på villovägar nu så du helt ändrar uppfattning och loosar stålar på det.
Ang. Will Man Vint så är väl allt på topp utom läget, hur ska han komma till? BErgh lär väl dock ladda, och han KANSKE kan få överta ledningen men absolut vingelrisk.

#10 Nej då jag ändrar aldrig ett system beroende på att någon annan säger att jag borde, dock är jag lyhörd på motiverade åsikter och kollar upp de hästarna för att bilda mig en egen uppfattning alternativt revidera den uppfattning jag hade från början.
Mvh TT

#11, Bra det.
"…första tanken…"
Bra Texas, det är viktigt att ha en egen strategi
mvh
Bertil

Som sagt…