Trav iFokus

Trav

Etikettv65
Läst 1567 ggr
ockenen
0

Solvalla idag: Rouge?

Stall Goop skriver på sin hemsida: "Solvalla: Rouge- Bra spår och kusk, det här torskar vi INTE". Själv blir jag dock lite betänksam över alla missar till lågt odds med andra "bra kuskar" än Mikael Larsson. Tillfälligheter, eller överskattad häst?

S 080109     1      42     Goop B                                                   
S 071130     2      35     Goop B                                                   
S 071114     2      29     Goop B                                                   
Å 071030     3      33     Goop O                                                 
Å 071023   d.u     16     Goop B                                      
F 071015     1      46     Goop O                                   
Åm 070909  0ug  26     Goop B                                              
F 070827     2     17      Goop B                                                   
Ro 070507   4     32      Goop B                                                  
F   070406   3     18      Goop B

Själv tycker jag att en kuskförstärkt Extas Sugar är väl så intressant. Några synpunkter?

Rickard07
0

Oj, Extas Suger 1.85 på Unibet som vinnare. Helt otroligt lågt.
Rouge 6.00 senare 4.75 och nu 4.25, jag hann spela först till 4.25. Men det är ju Lindblom som haussat upp sin så. Rouge var mycket bra senast blev störd flera gånger men vann på rejält sätt ändå.

Jag håller Rouge mycket högre än Extas Sugar och 4.25 var ett mycket bra odds, Miiiiiiiichael Larssooooon!

ockenen
0

Jag blev inte så mycket klokare på det svaret Rickard, eftersom jag är mer intresserad över en förklaring till vad som hänt när Rouge uppenbarligen bränt till låga odds än att få reklam för Unibet.

Rickard07
0

#2, Vad som hänt, ja det ser du väl? Galopp bl a.
Sen ska du ju veta att Goopen alltid blir nerspelad hårt med en hygglig häst på Åby, Färjestad osv…
Senast var hon ju minst sagt fem stjärning det borde väl räcka?
Trots att hon blev grovt störd mer än en gång höll hon sig på benen. Jag ser inte hur hon ska kunna förlora detta.

ockenen
0

Tack, det var ju ett mer informativt svar! Med tanke på vad som skrevs på Goops hemsida och allt spel på Rouge tidigare tycker jag nog att det verkar finnas fler än Lindblom som kan haussa upp sina hästar? Men,  jag går på dina ord och spikar "Miiiiiiiichael Larssooooon!"…

Rickard07
0

#4, Gooparna tror dock ofta väldigt hårt på sina egna på hemsidan. Så man ska inte lägga för stor kraft vid det, mer avslag som är bra att se där (de få gångerna då de har några).
Jag har ingen större koll på Lindbloms häst. Den har tagit sina vinster på Örebro (2) och Rättvik. Var ju dock med i ett så hårt gäng som Oaks-försök och var femma där.

Lägg där till att Rouge hade haft en kort paus inför senaste loppet och tordes vara förbättrad nu. Och jag säger det igen, var mycket bra senast. 15.8 i volt är bra, det är ju inte Extas riktigt i närheten av.

Så jag skulle vilja säga att Rouge är vinnaren i loppet, men håll fast vid din tanke (du såg väl hur jag ifrågasatte TT hur New Photo kunde vara så klar).

EDIT: Ett litet UB-inskjut… Rouge har nu gått ifrån 6 gånger till 3.35 och det är väldigt mycket.

Rickard07
0

Extas Sugar såg mycket bra ut i provstarten.
Har inte sett Rouge, men klart + intryck på Extas.
Liksom Marylou Wibb som tassade iväg fint.
Så nu känns inte Rouge lika klar längre, hehe men heja heja!

EDIT: Bilen är i rörelse, lycka till alla flitiga skribenter i denna tråd ;-)

Rickard07
0

Såklart när man glingat ut den. Stapplade i mål som sista häst typ, finns inte möjligheter för att den presterade på topp.
Trav är kul!

Rickard07
0

Lite mer Solvalla-snack.
Det är ju för tusan Jim Friiiiiiiick bakom Prestige de Mai, hur ska den kunna förlora då. Kungen av svensk travsport, Jim Frick.

Slam har värmt bra tydligen, gjorde han även på Åby som jag såg live. Lopp i kroppen nu, skräll.

Rickard07
0

Inte varje dag man prickar in och nämner Tonny Zackrisson på Valla, det går bättre att hitta vinnare när man inte spelar dem…

Prestige de Mai, sjuk? Dalade ju som en sten genom fältet relativt tidigt, var ju visserligen inget sömntempo men ändå.

ockenen
0

Rickard, jag ville bara sätta lite press på dig - jag hade redan gjort ett system med Extas Sugar som A-häst och Rouge som B-häst, plus Effe Rock som A-häst och Krycka som B-häst i tredje, så de båda A-hästarna satt som gjutna. Tyvärr hade jag Tjalle säker i fjärde med Solid V.G., men han hade ju satt klockan på ringning lite för sent…

När du skriver att "sen ska du ju veta att Goopen alltid blir nerspelad hårt med en hygglig häst på Åby, Färjestad osv." så vill jag i all bygsamhet säga att jag känner till det, eftersom jag var hästägare på Åby redan när Olle Goop kom ner hit från Dalarna.

Även om du kanske inte tror det har även jag varit ung en gång och haft mina bestämda åsikter, och jag tycker att du är en färgklick på många sätt. Men ibland kanske man skulle önska en smula mindre kategoriskt tänkande och lite mer ödmjukhet från unge herrns sida! Det kommer säkert med åren, men då kommer vissa av oss äldre  ha selat av för länge sedan.

Men det skulle inte förvåna mig om du släppt lite på prestigetänkandet redan den dagen du är tillåten att ingå vad på totalisatorspelet - jag tror faktiskt det!

I all vänskaplighet,

"Ocken"

Rickard07
0

#10, Du skulle inte kunna tala i lite mera klarspråk, tack?

_"Men ibland kanske man skulle önska en smula mindre kategoriskt tänkande och lite mer ödmjukhet från unge herrns sida!"
_Exempelvis.

Jag tar åt mig av kritik, allt för att bli en bättre skribent osv särsklit när någon av rang (du i detta fall) kritiserar, därför får du gära förklara för mig, går bra i PM med.

ockenen
0

Ja men visst kan jag det - det är väl egentligen bara att gå tillbaka till #1 och #3 här? Sedan skedde det en succesiv tillnyktring i #5 och #6, samt en beundransvärd summering i #7, och det ger all anledning till hopp om framtiden! 

Det som är lite synd, och då talar jag om travtipssidor i allmänhet, är att vi har så lätt att fastna i prestigetänkande. Det börjar redan på söndag och håller på hela veckan, och veckan efter så hävdar vi att vi hade rätt även om det blev fel, och även om andra (fårskallar) inte begriper det.

Ju oftare vi vågar erkänna att vi kanske kom fel i ansatsen, desto mer minskar vi behovet av Losec i det här landet. Fast jag kan ju ha fel - jag också…

Rickard07
0

Hahaha, jo visst kan det väl vara så, även hos mig.
Vinnarskallen och "dåliga förloraren" i mig är ju sjukt extrem och den vaknar till liv då (på både gott och ont).
Visst Extas Sugar var väl bättre än jag trodde MEN kan ändå inte riktigt släppa att Rouge inte presterade på topp, jag TROR i vilket fall inte det. Sen är det en annan femma om hon skulle vunnit.

Känns som om jag har fel lite väl ofta nu…

ockenen
0

Vi får väl ha koll på Rouge framöver för att se om det är fågel eller fisk!

"Känns som om jag har fel lite väl ofta nu…". Ja, jag kan bara säga välkommen i klubben…

Rickard07
0

#14, Ja blir spännande.

Haha ska du säga, satte båda A-hästarna idag väl?

ockenen
0

Förvisso, men 66:- tillbaka på satsade 135:- känns inte särskilt upplyftande…

Rickard07
0

#16, Haha, bättre än inget. Senaste dagen jag gick + var urminnes tider.