V75-3 Kalmar 25/6-06
**V75-3. V3-1. Tvilling
**1640 A
1 Noa Savoy* - Nordström P 00060 11,8a
2 Count Go - Takter J 37232 12,0a
3 Vamos* - Kolgjini L d1110 11,5a
4 Papa Qui - Sjunnesson J 33421 11,6a
5 Napoleon Tim - Svensson C 41034 12,4a
6 Digger Crown - Adielsson E 10121 10,5a
7 Skogans Joker - Kihlström Ö 34k24 11,6a
8 Robinson Starlight - Uhrberg T 31405 11,7a
9 Spring Ray - Goop B 23110 11,3a
Spring Ray och Digger Crown tror jag räcker.
mvh
Bertil
Digger Crown visade ju senast i lilla elitloppet att han kanske skulle han varit med även detta år i Elitloppet, jag spikar. Spring Ray tucker jag har visat lite tveksam form efter debuten. Han var ju inte bra i Harper Hanovers. Nu är det Digger Crowns distans.

Vamos tar spets och den kommer Ludde inte att släppa. Att han sedan skulle hålla ända in i mål är väl lite för mycket begärt i gulddebuten. Men osvuret är bäst. Han segrade med flaggan i topp på Bjerke då han öppnade med 1.06,5 första 500 till spets och ändå var modig att stå emot in i mål.
Digger Crown var ju lysande när han plockade ner Passionate Kemp som ledde loppet hela vägen. Då fick han trots allt ett hyggligt vilsamt lopp. Nu blir det sannolikt dödens och inte Papa Qui hamnar där först (ska också ladda).
Spring Ray var väl inte på topp i Harpers, men gången innan var han ju brilliant när han plockade ner Victory Tilly på bästa sätt. Han påstås vara i form igen, men det får han naturligtvis visa i loppet. SR gynnas sannolikt av det förmodat överpacade loppet och vid sunda vätskor spurtar han ner detta gäng.
Man ska utfärda en varning för Papa Qui som gör sin bästa lopp på sin hemmabana.
Således så chansar jag med att gardera den troliga vinnare Digger Crown med Spring Ray och Papa Qui