V75-1 Örebro 2/2-08
**
Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Davidov - Eriksson S 41221 11,9a
2 Copper Beech* - Lugauer C 11111 12,0a
3 Nicolas Cake - Persson S 42560 12,1a
4 Olly Lane - Adielsson E 62243 11,7a
5 Lovebite - Svensson C 12221 13,7
6 Prestige - Söderkvist S 60110 12,3a
7 Earl Tilly - Svanstedt Å 21123 12,1a
8 First on Line Sec* - Goop B 11162 13,0a
9 Jodas Julia - Kihlström Ö 10116 13,4a
10 Paul November - Kolgjini L 0d133 11,6a
11 Timjans Kap - Eklöf B 3d63d 13,0a
12 Maid for Tag* - Mikkelborg O 11024 12,3a

Copper Beach, spik!

#1, Typ amen!
Han kan typ inte förlora detta lopp. Tar han inte spets självmant kör han sig dit och förlorar inte från spets. (Skönt börja med en spik så man åker direkt).

Jag håller med om att det är en klar förstahäst men jag kommer troligtvis gardera med Earl Tilly (dödens nu) och First On Line Sec (vilken spurt senast, hua).
Mvh TT

#3, Dock satt Conrad still när FOLS närmade sig drastiskt tillslut, det var säkrare än vad det såg ut att vara.

ska bli skoj att se hur strecken hamnar mellan Copper & Earl?
vilken sida väljer folket…

#5, Kan lova att Copper Beach blir överlägsen favorit här.
Lovebite slog ju dessutom Earl Tilly senast så det finns in på världskartan att den blir favorit här.
Copper Beach - 82%
Earl Tilly - 25%
Lovebite - 23%
Typ eller?

Tror Copper Beach får mer streck än så.

#7, Möjligt den går upp emot hela 90% ja men njae…Kanske.

#4 Det var precis så bra som det såg ut på Firts On Line Sec :-) 50 meter till och Conrad hade varit rökt…finns inte en möjlighet att han hade kunnat svara Olle…hästen gick i överljudsfart. Jag hade 1.09,2 på Olle sista 500 och då vek han inte ut förrän ca 200 kvar…dessutom gick han med full fart över mål vilket man inte kan säga om Copper Beach.
Jag tror att detta kan vara veckans drag? Det finns dock en sak som måste inträffa för att FOLS skall kunna vinna, Åke måste upp och syna Lugauer lite, får han sitta och maska bort det i ledningen som senast blir det svårt (han fick köra ca 1.19 andra 500 senast).
Mvh TT

#9, Jag klockade honom på 08.5 till och med!
Men alltså, Conrad bara påminner lille Copper Beach, det var inte slutsålt i mål. Spår 8 på Örebro är kanske hela Sveriges sämsta utgångsläge? Visst kommer den ner i 2a utv och det går 12 på varvet vinner han enkelt, men var är chansen för det?
Så naej, den köper jag inte även om hästen är toppen och allt sånt, tror han slutar femma.
(Sååå jag ifrågasatte ju New Photo rätt hårt, så denna är väl klar nu då?)
Visst var First On Line Sec fenomenalt bra senast, men åttondespår gör honom kall. Han lär hamna sämre till än fjärde ytter den här gången och det är fler riktigt bra hästar emot som kommer att få bättre positioner…
Förnuftsmässigt är ju Cooper Beech en spik, tyckte dock inte att han gjorde ett fullt lika fint intryck senast som gångerna innan, kan vara inbillning men…. Andraspår på Örebro är inte bra heller, finns en liten risk att han blir överflyglad. Prestige i spets kanske? Earl Tilly hamnar var?

#11, Sant. Hittar han en position i andraspår före 500m körda blir jag förvånad, tyvärr är den borta då.
Personligen tycker jag han bara påminner Copper Beach senast. Oavsett vem som tar ledning om han själv inte det. Kör han sig dit då? Eller får han dödens? Tror dock han vinner från dödens också…
Känns som vi får ett svar i första avdelningen;
Antingen en favoritomgång och jackpot på femmorna.
Antingen en makalöst svår omgång och nästintill jackpot på 7 rätt. Räcker ju att 2/4 första stora favoriterna bränner så lär värdet vara mycket högt, sedan komma stoloppet som är öppet och omöjliga V75-6….

First on Line vinner! Han är min ögonsten!

ngn/några har lirat 20 på copper beach, lite märkligt så här långt innan.,

#14, Haha japp och någon 10k på Lugdunum…
Vare e ludde när man som mest behöver han.

Bakom ekipage nummer 11.

" Och är Copper Beech något för Elitloppet?
- Jag vet inte. Eftersom hästen inte varit trött en enda gång på 14 månader kan jag inte svara på hur bra han egentligen är. Och eftersom jag aldrig tränat någon häst av Elitloppsklass vet jag inte riktigt vad som krävs. Det lär visa sig i vår, men frågar du mig idag så tror jag att han skulle platsa där. "
Men visst TT, det var säkert stentufft i mål senast…inte!

Så vitt jag vet så har jag bara sagt att han inte hunnit svara FOLS om loppet varit 50 m längre :-)

Jodas Julia.

#19 Det är bra att du håller på lilleman! :)
Davidov struken, kul med innerspåret för copper.
Innerspår för Copper Beech borde innebära spets för Prestige, Earl Tilly eller First On Line Sec! Intressant. Härligt med en 83-procentare som plötsligt är i jättefara.

Sorgligt tråkigt med strykningen…nu kommer hela allmänheten förstå att det blir svårt att spetsa…vilket det hade blivit ändå.
Mitt tips är att Lovebite sitter i spets efter 400 körda :-)
Mvh TT…men FOLS vinner loppet :-)

#24 Jag gillar dig! ;)

och jag tror attt Claes nöjer sig med rygg på Copper B. alla dagar i veckan.

Inte lätt att komma i position för att få överta när man blir överflyglad av 4-5 hästar. Svanen kommer att göra livet surt för CB om Lugauer styr på :-)

Copper Beach till Elitloppet…not a chance :-)
FOLS till Elitloppet…ja kanske :-)
En erkännande till Rickard dock…han höll ledningen…det trodde jag aldrig!
Mvh TT

Texas texas… sa jag inte att han skulle sluta fyra?
Copper måste haft svåra problem med något…
*Jodas avslutade bra.