Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 646 ggr
Rickard07
0

Då är trav svårt

När Copper stannar 650 kvar, Luggen felar, Mellby felar, halva fältet felar bort sig i avd fem och Verdi vinner tack vare sjuk tur.

Att den raden gav drygt millen är ett skämt, den är helt omöjlig att ha.

Idawg
0

Helt omöjlig kan den då inte va, eftersom att de va nån som satte dn ;)

Rickard07
0

17 stycken, sjukt många.

Bertil
0

2st sexor föll ut på mitt reducerade system…sprack på copper

mvh
Bertil

Rickard07
0

Nu kommer jag låta som en tjurig förlorare men HUR Bertil?!

Lovebite, var knappast ens andrahästen i loppet.
QDC, ja inget att säga.
Shejk, var väl iofs andrahästen men den garderingen är kostsam och 99% olönsam.
Staro Yes, sjukt mycket svårare än oddset.
Early Launcher, sjukt överstreckad tur med hur loppet blev.
Extreme Farming, också överstreckad på förhand. Alla segrar från spets… var väl dock bättre än jag trodde men den är SVÅR.
Verdi sund, ska vara helt omöjlig sen att den har sådan tur att man mår illa gör ju inte saken bättre.

Jag skulle tro att av dem 17 systemen som hade 7 rätt var 15 stcyken sådana som plockat med hästar utan egentlig motivering, fy fy fy vad störande, men visst de vann ju mer än mig så.

EDIT: Som vanligt har fler system 7 rätt än vad de borde ha enligt strecken och då tynger ju alla flerkupongerna upp det…
Ska aldrig mer förespråka flerkupong på v75, det är nog svårt ändå.

ina-scot
0

#4 förstår inte hur du tänker med ditt resonemang skulle det vara jackpot på v75 varannan vecka

GRATTIS BERTIL 9/10 vinner cooper det loppet så det var synd på fina pengar

Rickard07
0

#5, Verkligen inte!
Då jag hade bl a två jag trodde på mycket som var 1 resp 2 procentare.
Den ena satt fast med allt som femma och hade vunnit med lucka, den andre blev det helfel för. Än en gång tänker men en del rätt men blir inte belönad.

Copper vinner det loppet 98/100 minst :)

Arthur_Dent
0

Så här i efterhand begriper man ju att det räckt med att titta ut genom fönstret på vädret för att begripa att omgången kunde sluta hur som helst.

Arthur_Dent
0

Ser nu att nio av de 17 var Harry boys.

Harrygirl
0

Tycker inte raden ser så svår ut faktiskt.

ockenen
0

Det är rätt roligt att läsa förhandskommentarerna i tidningarna efter en sådan här omgång! Jag har två exempel, men det är säkert samma visa överallt.

Bengt Adielsson skriver i Expressen: "Mums, tre klara singelstreck i V75-inledningen. Nää. Inte alls mums. I spel är ingenting gratis. Det som är uppenbart för dig är också uppenbart för alla andra. Och om jag på lördag fortfarande tror att alla i trion CB, QdC och L. bara vinner. Ja då står jag nog över. Och gläder mig åt den fina sporten. För det värsta jag vet? Det är att vara med och stoppa in pengar i en jackpot." (Expressen hade fyra rätt  på 1800 rader.)

Sören Englund i GP går så långt att han i förhand skriver ner vad Lugaer, Lellegoopen och Åke Lindblom kommer att säga i segerintervjerna. Sedan garderar han ändå - QdC…

Men kollar man Englunds system så snuddar han ändå lite vid lösningen. Han har fyra rätt på sina 3528 rader, vilket inte är godkänt. Men Lovebite är trots allt tredjerankad liksom Shejk Yerbouti, och Staro Yes har han först utanför systemet. Resten finns med. Med spik på QdC och lite mindre slöseri med strecken i stoloppet skulle det teoretiskt sett kunna ha blivit ett bättre utfall. Men allt är ju enklare i teorin - speciellt i efterhand…

Rickard07
0

Mjo visst är det så.
Men för mig är denna omgång en klart svåraste någonsin, hur jag än bär mig åt har jag aldrig 7 rätt oavsett om det är 1000 rader eller 100 000 rader.

Bertil
0

Sjuan var inte helt enkel om man inte kört med en spik, men det har inte jag råd med. Därför spikade jag i de två första avd., hade tre i avd 3 och sedan sju avd4-7.

Det ger 7203r på ramen. Jokersystemet användes. Reduktion m. 78% till 1611r och lyckosamma val av A- och B-hästar med 54% vinstchans. Inga utgångar användes. Tycker ändå att det är lite konstigt att man får 2st sexor….det borde väl bara bli en….om jag får tid och ork, så ska jag titta närmare på detta. Kan ju vara en bugg också….

mvh
Bertil

TexasTour
0

#4 och #6 bara för att det är svårt för dig innbär ju inte att de som spelat hästarna är turspelande idioter. Jag t.ex. har ju vid ett par tillfällen vurmat för hästar som du fullständigt sågat som senare visat sig vara ganska bra spel, eller???

FOLS t.ex. vinner över Copper Beach 8 ggr av 10…jag trodde så innan loppet och fick väl vatten på min kvarn. Visst CB kanske inte var till sin fördel i lördags men det spelar ingen roll, FOLS visade verkligen vilken kanonhäst det är. Den som säger något annat visar bara prov på dålig hästkunskap. Jag gillar dig Rickard men att efter loppet i lördags gå ut och säga att CB vinner loppet i 98 fall av 100 är inte annat än käpprätt åt h-vete fel!

Acceptera att du hade fel och gå vidare, det finns ingen anledning att misskreditera de som lyckats.

När det gäller Verdi Sund så kan jag säga att jag sprack på dubbeln tack vare BG målfototorsk i första, så jag trodde lite på VS även om han inte var bland de första strecken för mig…är jag en turspelande idiot?

Mina spikar var Lugdunum och Emeli Accent, bägge galopperade och minst en av dem vinner utan galoppen, inte helt omöjligt att bägge gör det även om BG i 5:e såg lite för bra ut för att jag riktigt skall tro det. I övrigt så var det en C-häst för mycket så jag tycker att jag var ganska nära och tycker inte att raden var så svår. Bägge hästarna som vann mot mina spikar är ju tidiga om man garderar.

Så mitt tips är…bryt ihop och kom igen men kasta inte skit på de som lyckas…det förtjänar de inte!

Mvh TT…som ser fram emot dina analyser för nästa vecka :-)

Bertil
0

Jag tror inte Rickard ser ner på de vinnande systemen. Däremot finner han det svårt att med facit i hand se hur han skulle ha hittat rätt rad och så är det ibland. Vi har ju lite till mans olika tillvägagångssätt att plocka ut vinnarna och när resultatet hamnar långt ifrån den egna analysen, vilket ju sker emellanåt då är det bara att slå ut med armarna.

Denna tyckte inte jag att raden var sååå svårfunnen. När det gäller Verdi, så ansåg jag att Åke borde vinna ett lopp och när jag spikade Copper i första, så var valet enkelt. Därför plockade jag med både JT Mulligan och Verdi Sund. Dessutom är Preben och jag va den åsikten att Sund-hästarna är hårdingar som trivs när det blir lite gnälligare förhållanden.

mvh
Bertil

Rickard07
0

#13, Turspelande idioter säger jag väl inte direkt? (Även om jag kanske menar det, men det låter vi vara osagt).

Men visst, plockar man med ex) Verdi på 7 hästar är det inte konstigt, men gör man det på tre hästar då är man egentligen fel ute.

Jag är alltid fel ute så det är vad jag alltid får acceptera och jag säger också att jag var fel ute! Men många var fel ute i fall de tror att Verdi sund är loppets tredje bästa häst osv… men men kommer nya omgångar!

EDIT: Ett system fick över 2 miljoner när sjuan gav 1.2''.
HUR DÅ!? Var det systemet på 500 000 rader eller, enroma mängder med sexor och femmor!

EDIT2: Du ska¨få se att Copper nog vinner det loppet 98 av 100, vänta bara :-)

gulo
0

Satt o räknade på det, kom fram till att 500 000 rader räcker inte.. Hittade svaret på denna länk:

http://www.aftonbladet.se/trav365/article1757161.ab

Rickard07
0

#16, Vad menar du?

continue
0

#15 "Men många var fel ute i fall de tror att Verdi sund är loppets tredje bästa häst osv.."

När jag spelar på hästar använder jag mig av fler parametrar än hur bra kapacitet hästarna har. Spåret, kusken, formen, spelvärdet är bara några ytterligare faktorer att ta ställning till.

Rickard07
0

#18, Jo sant… men att tro att Åke vinner bara för att det är Åke är naivt. Spår 9 är det mest överskattade spåret enligt statistiken.

continue
0

DD igår Lördag = 9 och 9 Cool

Bertil
0

Satte du dubbeln? det gjorde inte (men idag satte jag den)…oddset för 9-9 var ju normalt över spelodds, så speciellt oväntad var ju inte kombinationen.

mvh
Bertil

continue
0

Jag hade 40 kr på komben igår, 86 ggr var bra tycker jag!

Bertil
0

mycket snyggt!

mvh
Bertil

Rickard07
0

Grattis Continue, bjuda lite till en bitter förlorare? ;-)

Bertil
0

…ett kilo citroner…

Harry_Boy
0

SORRY RICHARD!!!

Men kan inte alls hålla med dig att raden var svår att hitta. Som TT skriver, en del har favvohästar som vinner. Satt man och kikade på liven så hade du 2 hästar, gillar du bosse knopp så har du en till, gillar du nurmos med omgivning har du en till. osv.

avd1. CB värmde inte helt bra (enligt Travnet, på atg live såg han som alla andra lysande ut….) Lovebite var min andrahäst och säkert många andras också. B-HÄST

avd2. vi spikar här!!

Avd3. stora snackisen i lördags. Hård bana eller inte, gardering kändes tvunget. B-HÄST

avd4. Garderingslopp. Bosse Knopp skrek ut 11:an C-HÄST

avd5. Garderingslopp 10:an en av de som rankas högst. (hade själv 2 A-hästar) A-häst

avd6. Vi med Nurmos tycke har koll på de hästar som står ute på fituna, såsom Peter Karlssons Extreme Farming. B-HÄST

avd7. Skriket under hela lördagen var Verdi Sund…….

Sådär, nu visade jag hur lätt det kunde ha varit. Själv sprack jag på Garland Kronos i sista, som jag spikat (A-HÄST)

Mitt joker hade 3-5 A; 1-3 B; 0-1 C.

Visst nu var man nära, men det var också även "mina" hästar som vann. Plus att det var favoriter som jag "gillar" att hata bort. Andra gånger snöar man in på vissa favoriter bara för att man gillar häst/kusk/tränare.

Harry_Boy
0

En liten fundering på varför Harry var så framgångsrik i lördags.

De gångar jag själv köpt en 200-kronors harry eller liknande har jag oftast blivit sur över det faktum att de dubblar i lopp. Dvs tar med 2 hästar. Sånt får jag eksem av, antingen tar jag ställning och spikar eller så garderar jag.

Man titta på strecken i lördags så ser man att just Harrys j-la dubblande gav onormalt bra utdelning. Tror tom att de som satt med garderingar i tredje hade Goop också iom att han var 3:dje häst (med 6%…..)

Nåja en liten parantes, nu glömmer vi den här veckan och kikar framåt mot Jägers, vilka skitlopp det blev  Hemlis

Bertil
0

Jag håller med dig helt. Det ÄR dåligt money management att plita ner tvåhästarslopp. Det gör jag ytterst sällan, men det händer någon gång per år….man måste ju jäklas med kroppen ibland ;-)

mvh
Bertil

Rickard07
0

Harry Boy, snyggt jävligt synd… tråkigt värre.
Var väl aningen trångsynt kanske, hehe.

Visst man har sina favorithästar osv….
Om man vågar ta bort hästar för att de är överstreckade så passade ju denna omgång kanon, hehe.

Än en gång, sjukt synd för dig… vad hade det gett? 100k?

Harry_Boy
0

#29 ja med sexor och femmor hade det nog blivit runt 100k.

Faktiskt andra gången som jag spricker på LUdde spik i sista. Hade Mack November för ett par år sen, då hade det väl gett en 70-80k. Dags att sluta med det här Ludde-gullet….

Rickard07
0

#30, Verkligen synd…
Men Ludde är ju en jävla strulpelle. Goop hade aldrig felat med Garland i det läget.

TexasTour
0

Gällande Garland Kronos loppet, var det någon som hörde en kommentar av Per Lennartsson angående varför han släppte med Cadeau K.? Jag förstår inte varför han släpper??? Han har ju inte fått offra något för att komma till ledningen, var det 14 första 500?

Samma sak med släppet av Leading Lantern, varför?

Mvh TT

Rickard07
0

Han är för feg.

Hannna
0

Cadeau K hade i alla fall varit borta ett tag, haft hovböld och missat en del jobb = förberedelsena var ej de bästa. Och Garland Kronos var väl ingen dålig rygg?

TexasTour
0

Hade Lennartsson order att släppa/köra passivt? Det skulle väl förklara hans passiva styrning. Dock kan jag inte hålla med om att Garland Kronos skulle vara en bättre häst/bra rygg? I mina ögon så tycker jag att vissa kuskar har alldeles för stor respekt för Ludde och hans uttalanden…svara honom om han kommer för tusan, varför skall han få räkmackor hela tiden?

Hanna, tycker ni skall ha mycket tro till Cadeau K, det är en sjutusan till häst :-)

Mvh TT

Hannna
0

#35 Jo, det är en bra häst. Det är mycket sällan kuskarna får körorder, bara om någon häst ska köras snällt. Per visset säkert att hästen varit ifrån och ville inte offra allt för mycket. 

Vinnaren hittade ju i alla fall ut den vägen där Cadeau K skulle suttit, så loppet hade ju blivit perfekt om han hållt sig på benen.

TexasTour
0

#36 Jo visst är det så att luckan kom perfekt men var det inte också så att Cadeau K felade beroende på att det blev en hastig tempoökning? Den hade han sluppit om han fått sätta tempot själv i ledningen. Visst det är alltid lätt att hävda att ett annat löpningsförlopp skulle renderat i ett annat resultat…men mitt resonemang är ingen efterhandskontruktion, jag trodde faktiskt på spets och vinst för hästen på förhand. Får väl hoppas att den kommer den här gången i stället…vinsten alltså :-)

Mvh TT

Rickard07
0

Men du Hanna, Cadeau var väl knappast trött i det läget han felade va?

Hannna
0

Tror inte han var trött. Han gjorde ett liknande lopp, också i en final om jag inte minns fel, på valla. Fela 700 kvar när han skulle avancera framåt. Han har en tendens att slå ihop.

Rickard07
0

#39, OK, tack! Tror knappast jag heller, såg mycket fin ut för dagen - revansch på lördag!