Årsdebut!

Tidigt… skynda långsamt.
Grattis Travel!!!
Har du lite bakgrundsinfo att förtälja….träningsjobb…barfota…ev. småskavanker…humöret…etc
mvh
Bertil

Han kördes på Solvalla idag. Gick 1.19 1600m 1.15 sista 500m och kändes mycket fin. Han har inte missat ett enda träningspass under hela vintern och har både vuxit och utvecklats bra. Inga skavanker alls mao. Vi kommer köra försiktigt med hästen för att detta är bara en del i matchningen men får han luckan så :-). Hästen är lite vimsig ibland på Erikssund men älskar tävlingsbanan och skärper till sig ordentligt då.
ingen barfota körning nu utan som Richard säger så kommer vi skynda långsamt. Men apropå det så har vi en plan för hur hästen ska matchas och tidig årsdebut var bestämt redan i höstas. Tanken är att hästen ska få vila senare under året när alla kanoner är ute och sliter ut sig i tuffa lopp. Tanken är ju att hästen ska vara som bäst i höst :-) om han är tillräckligt bra vill säga, än så länge kan vi ju hoppas.

#3, Ok… vad är det för lopp? V64? Ramlopp?
Stort TACK för detaljerad info och ett verkligt LYCKA TILL!
mvh
Bertil

Vilket motstånd! trodde aldrig det skulle bli ett sådant här kanonlopp

Är han så bra som du säger ska han ju vara 2a…
Heja heja!

Stefan Persson har också en riktigt, riktigt fin 3-åring i sin märr, löpte bla jämt med Mystical Ann den gången de möttes, kom loss liiite försent för att hinna förbi.
Ska bli intressant att se i alla fall!

#8, Ja den verkar verkligen bra!
Vad vet du om kynnet…är hon "tävlingsmogen" redan nu?
mvh
Bertil

Tror inte Stefan hade räknat med Lord Capar han heller. Han får nog sikta in sig på 2:a platsen känns det som.

Vadå 2:a plats :-)
Bättre än fyra hoppas du väl ändå på???
;-)))))
mvh
Bertil

absolut, vi hoppas på en framskjuten placering men samtidigt ska man ju veta att han endast gjort två starter och dessutom vilket jag glömde nämna tidigare Aldrig sett en startbil :-)
det går nog bra…jag har heller aldrig sett en startbil…jag kör voltstart varje morgon när jag promenerar ut i Hagaparken…
…220 Volt….
mvh
Bertil
PS Varför starta bilen om man ska ut och springa????
Mycket fin insats, grattis till det.
Snygg årsdebut TRAVEL lovar gott inför framtiden LYCKA TILL

Grattis! *tummen upp* :)

Han var grymt fin…där har ni att åka med under året!
Stort grattis!
Mvh TT

Grattis!… Höll tumarna för den

Såg fin ut, Grattis till en bra insatts!
Mycket bra, det smakar mera efter den insatsen

Härligt Travel…trodde faktiskt den skulle vinna också, har dne ingen vinnarskalle eller? ;-)
Hoppas den är hel nu så kan den gå in mycket fina stålar.

Tack Tack, vi är väldigt glada och nöjda. Sprang nog snabbare än hästarna över upploppet med barnvagn och allt :-) Nu siktar vi på loppet på valla 27 februari och då får inte lord Capar vara med :-).

#24, Får man 2.50 tro? :)

Det är överodds :-) Ödmjukt va :-)

#26, Mycket, den vanliga jargongen :D
Grattis Travel till en fin häst, han såg ju lysande ut!!