DD Solvalla 28/6
Jag spelar emot favoriten i DD1, tycker nämligen att Saftey Match är en bättre häst även om hon fick stryk av Orchidee D'Anou senast. Men det var Saftey Matchs första lopp på mycket länge. i DD2 så ska en trio göra upp om segerhavren. Tipset går med tvekan till Stig-Erik även här, men Celebirty Photo ställs nu mot tufft motstånd. Både Fredrik B Larsson som har snurr på stallet utmanar med Travel Ås och Robert Bergh som har bra form på Fantasy Brolin ska markeras.
DD1: 9 Saftey Match DD2: 1 Celebirty Photo, 3 Travel Ås, 10 Fantasy Broline
Lycka till
Jag har inte råd att spela emot favoriten i DD1. Vidare vill jag höja ett varningens finger för Copper Beech i andra dubbelloppet. Han är barfota och trivs utmärkt med det. Jag blir inte förvånad om han är först in i svängen, för det här är en häst som lärt sig springa på havrereor.
En stor dubbel blir det, så det får bli spel bara för en tia denna gång eftersom det knakade i dagensdubbelfogen i senaste spelet.
AVD:1 1-2-7-9
AVD:2 4-2-1
Viele Gluck…som tysken säger..
Bertil
Ja, jag markerade även tysken, nog har han imponerad Copper Beech

Jag kör
DD1: 7-9
DD2: 7-10
Trist odds på en dubbel Robert Bergh
DD1: 2Orchidee D'Anou DD2 10 Fantasy Broline
Odds 10,50
Ingen prickade detta favoritodds, lika bra det
Fick in 35-oddsarn' på systemet, men fick ändå barra 4r trots att spiken Orchidee D'Anou satt som gjuten…..TRIST, var ordet!!!
mvh
Bertil