Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 432 ggr
Bertil
0

V75-6 Jägersro 9/2/08

Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Staro Yodel - Goop B 2d611 13,6a
2 B.W.T.Theone - Kihlström Ö 01620 12,9a
3 Happiness Photo* - Kjaersgaard P 42014 13,5a
4 Action Dot - Sjunnesson J k01d1 13,6a
5 Cadeau K. - Takter J 4112d 13,5a
6 Master Växus - Frick J 52614 12,5a
7 Golden Haro - Svanstedt Å 230d3 12,1a
8 Good as Uno - Ingves P 1d052 12,9a
9 Lion Crown* - Lugauer C 110d5 13,8a
10 Target Player - Uhrberg T 100d4 13,2a
11 Turnaround* - Kolgjini L 611d7 13,8a
12 Real Desire - Eriksson C 11200 13,9

Rickard07
0

Ögonen föll på en trio som är bra inmatchade:
5 Cadeau K., galopp senast men banan var usel, svårbedömd start. Bra innan dess, säkert bortglömd här nu.
6 Master Växus, Jim Frick kommer dominera detta år, ironi.
7 Golden Haro, på kunnande.

Action Dot var ju klart bra senast, duger här?

Men när jag kollat arkivet lär jag tycka lite annorlunda.

ThomasH
0

Turnaround är mycket kapabel och jag vet inte varför det blev plattmatch senast, men det verkar som om Ludde just nu har bra snurr på hemmastallet, åtminstone när Takter kör, så att han inte alltid gör det

Flywithme
0

Staro Yodel måste väl få en riktigt bra resa härifrån!!! Varför inte BWT Theone!!!!!

Rickard07
0

#3, Om han inte blir fast vill säga, Takter kör ju dessutom förstahästen. B.W.T Theone, hade en kanonvår, men har kanske inte varit riktigt lika bra efter det i samband med hårdare motstånd, borde inte räcka här.

Flywithme
0

men smygläge - o smygarnas mästare!!!

nordinhanover
0

B.W.T Theone var för dålig senast för att det ska gå att tro på honom här, känns som att Örjan provar ett rygglopp? Cadeau K. visade snabbhet från början senast och kanske blir den som får överta. Svårslagen då, för nu blir det knappast spetssläpp… Golden Haro är vass från början, kanske hinner till spets (spetsat från sjunde i V75 förut). Kördes ultradefensivt i comebacken men spurtade mycket vasst bakom Rutger Raket… Staro Yodel är ju fin men bedrövligt spår för honom väl?

Turnaround fattar jag inte storheten med, billiga segrar och har visat begränsning när han fårr göra jobb själv. Tycker jag i alla fall (med reservation för att jag inte sett så där vansinnigt många lopp som han gjort…). Inte het från elftespår i min värld.

Rickard07
0

Även om det ibland tenderar till att vissa hästar blir mycket bortglömda i nästa start efter att ha underpresterat som betrodd gången innan så tror jag inte på B.W.T.
Turnaround var mycket fin på 13.8 vinsten, strålande bra då!

Cadeau K., ser dock ut att ha toppchans och blir nog alldeles för lite streckad, mycket trolig spik.

brutalaccent
0

tufft lopp att lösa. det bästa hästarn har knivigare lägen och svårt att se hur loppet kommr att bli kort.

vilka kan avgöra på speed om det blir lite tempo på loppet, och blir dettempo på loppet - vem sitter i ledningen och vilka klarar av att hålla i dödens. Action Dot och Master Växus kanske klarar av det, iaf Action Dot som var mkt stark i sitt förra framträdande.

ledningen kommer nog inte Golden Haro tar sig till. Cadeau K. borde ha bra chans att sitta där efter senaste starten då han öppnade rätt så hyfsat.

naaa. det blir svårt.

nordinhanover
0

#7. Visst var Turnaround fantastiskt fin på Solvalla. Men då var det spets, billigt lopp…och jodå, en väldigt bra segertid. Men vad jag menar är att han tappar lite glans när han inte får rygg ledaren eller när han inte får hållas i spets. Lite Joy Ås-typ om du fattar vad jag menar.

Rickard07
0

#8, Jag tror att Cadeau K. är ganska mycket bättre än samtliga bakspårshästar dock.

#9, Jo visst kanske är så, men gillar ändå hästen liiite på något sätt, den kan mycket ibland och är därmed aldrig riktigt chanslös.

nordinhanover
0

Tja, ska man ha fel så kan man ju lika gärna ha rejält fel. Bara att ta av hatten för er Turnaround-fans!