V75-5 Jägersro 9/2/08
**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
****2140:
**1 Ninia de Mortree - Takter J 6236d 15,0
2 Wakeup Call - Svanstedt Å 61515 16,4
3 Peli Wareco - Sahlg.-Fromell M 70406 16,0
4 Mysterious Speed - Ingves P 00311 17,0
5 Scorpion's Winner - Adielsson E 12204 17,2
6 Basnäs Chessie - Svensson J 61540 15,1
7 Filippa Balance - Günther P 51033 16,7
8 Big River Topless - Eklundh A 45600 15,3
9 Velvet Sund - Norman P G 52025 16,1
10 Larome - Sjunnesson J 126k1 16,9

Velvet Sund var ju "lira-nästa-gångare" senast, perfekt inmatchad här med men kan inte sätta in henne, hur duger hon här?
Svårt lopp, känner verkligen inte för någon, hjälp tack.
Sund är ett sunt val…hårdingar med släktträdsrotens rötter i Västmanland

#2, Ja det är ju det…

Filippa Balance har jag skrivit upp som en nästagångare efter den formidabla spurten näst senast på V-75. Nu senast var hon kanske lite blek om nosen men det gör ju bara att hon får färre streck på sig den här gången.

Har inte kollat upp den senaste starten ännu men jag håller med dig Continue…jag spikade på Jägersro och satt och vred mig i soffan av den urusla styrning Laursen lyckades med då. Han kör bort, om inte segern så i alla fall en klar andraplats, när han lämnar Bo Falsigs rygg för att gå ner på innerspår. Han hade fått perfekt draghjälp om han legat kvar i rygg då…bättre lycka denna gång?
Mvh TT
Voltstart gör loppet än mer intressant.

#5 Jag hade också spikat henne på Jägersro och tycker som du att ett bättre resultat än trea var inom räckhåll om kusken gjort sitt jobb en aning bättre.

Larome tycker jag skall plockas med i detta gäng. duglig häst som varit ut mot det tuffaste i tidigare StoChampionatet 2006. vann sedan direkt i debuten. kommer att vara lite spelad. iaf ett bra Plats-lir.

Måste väl ha varit ett av de sämsta loppen som körts inom V75 på länge? Fyra hästar av tio försvann direkt i starten, och där en häst som brukar få kämpa för matlapparna i vanliga lopp kom in på plats efter drivning en stor del av vägen. En eloge till er som var rätt ute (#4,#5), i övrigt är det bara att glömma loppet och gå vidare!
Bra continue….fortsätt gärna, fortsätt, ehe om du ursäktar uttrycket ;-)
mvh
Bertil