Kamelerna på Färjestad V75-finaler
Med Jackpot och V75-finaler får man köra lite tufft ibland ;-) Jag tar ut 760kr av tidigare småvinst och satsar på en hygglig utdelning denna vecka och vill fälla de båda största favoriterna, eller i alla fall en av dem.
1) 2-3
2) 1-2-4-5-7-8-11
3) 1-3-5-6-9
4) 3 reserv: 5
5) 4-5-10
6) 1-3-6-9
7) 1-2-9
2520 rader / 1260kr

Jag ber om ursäkt, men det hade smugit sig in ett litet fel i mitt system som jag dock har upptäckt innan jag lämnade in det.
V75-5 ska se ut som följer:
V75-5) 4 Going Kronos, 5 Pineish, 10 Dollars All Over
Jag hade av misstag skrivt fel siffra (9 istället för 10) på Dollars All Over. Det är rättat och ska lämnas in nu.
Jag får skylla på trötthet igår kväll. Jag har gått upp kl 4.30 varje morgon denna vecka pga av ändrade tågtider. För lite sömn helt enkelt. Idag lördag har jag dock sovit ut :-)

Det visade sig ju att Going Kronos var överlägsen och kapacitetsmässigt var det väl knappast någon som tvivlade, men treåringar är orutinerade och det kan alltid hända mycket i ett lopp med störningar etc.
Nu fick vi en uppvisning av vad som förmodligen är starten på en ny världsstjärna. Att "jogga" runt (eller i alla fall bara på gå på 70-80%) full distans på 12,2 inger respekt alla kategorier. Ludde som vanligt i intervjun efteråt hävdade att han visste att hästen var så här bra, fick dock en tår i ögat precis innan han slutade tala, vilket visar att även han var lite överraskad trots allt ;-)
Så den borde man ju spikat, men jag hade i alla fall inte fel i att den andra riktigt stora favoriten, Tequilaracing Rose riskerade att hamna på fall. Tyvärr fick jag inte med Mack November eftersom jag slösade bort kryss i V75-2 där jag hade spiktankar på Important som vann överlägset han också.
Det är dock alltid lätt i efterhand att komma med rätt system, så det är bara att gilla läget och köra vidare.
För 5:e veckan i rad blir det nu Jackpot. Lite trist på ett sätt för då blir det inget "extra" att det är Jackpot. Hoppas nu bara att loppen på Halmstad blir högintressanta med Sprintermästaren som grädde på moset.