V75-3 Axevalla 16/2-08
**
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Prime - Takter J 54004 12,0a
2 First Wise As - Redén D 0000d 12,4a
3 Ima Super Crown - Andersson P M12220 12,6a
4 Spring Ray - Goop B 5123d 11,3a
5 Finders Keepers - Svanstedt Å 13230 11,5a
6 Harmonic Silvio - Söderkvist S 10103 11,4a
7 Persos Yankee* - Kihlström Ö 56322 10,2a
8 Acclaim - Eriksson H 12131 11,5a
9 Favorit - Lindblom C-E 03235 12,4a
Om han inte blir hängande allt för länge i spåren så blåser Acclaim det här lätt.
#1 Ja det är nog sant +SPRING RAY har inte sett bra ut på sistone, kanske inte fräch (ont någon stans)
Detta lågklassiga lopp vinner Acclaim utan att ta i, spika

förmodligen. långt upplopp och lite hästar. kan ju bara sluta på ett sätt. veckans bank eller?
Jag tycker att det är läge att fälla Acclaim den här gången, även om också jag är imponerad av honom. Det luktar 18 första varvet lång väg på Spring Ray och då är det stor risk att det går för Acclaim som det gick i Örebro och på Solvalla i december. Litet fält, visst, men bättre än tredje ytter blir det knappast…. Och inte tycker jag att Spring Ray såg dålig ut senast?
#5 Spring Ray travade väl inte en meter i loppet, så då kan man väl säga att den inte såg speciellt fin ut…

#5 Visst ser det ut som om det här loppet kommer att köras i lustempo vilket kan ställa till det för Acclaim. Jag tror dock han löser det ändå över Axevallas långa upplopp. Den som är värst emot är Persos Yankee enligt min mening, tycker han presterat otroligt bra på slutet utan att få sätta pricken över i:et!
Tycker det är överdrivet att ACCLAIM ska ha drag hjälp, tycker han har vissat många gånger att han kan göra mycket själva + att det är kanska klent motstånd nu, då vinner han från dödens med

#8 Jag håller med dig i hans kapacitet men är desto tveksammare till att Hockey åker upp och lägger sig i dödens i ett så litet fält, och då hjälper det inte att han kan vinna därifrån :-)
Acclaim måste väl bara vinna detta lopp eller. Jag tar ställning och SPIKAR.

Åke bombar till spets, lustempo sedan.
Välkommen, Jokkmoks_Jokke, men om Åke lusar i spets så tror jag att Acclim lägger sig i dödens och trycker. Hockey vinner och jag spikar

#12 Hockey lägger sig "aldrig" i dödens, han är för rädd om sin diamant!