Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 372 ggr
ThomasH
0

V75-7 Axevalla 16/2-08

**

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
2640:

**

1 Special Cat - Andersson M J 00114 16,0
2 Happiness Photo* - Kjaersgaard P 20146 15,6
3 Slowstarter G. - Jansson G 22202 14,3
4 Verdi Sund - Kihlström Ö 03221 15,1
5 Ex Bore - Söderkvist S 32100 14,4
6 Nouvelle Pontus - Falsig B 24352 14,7
7 Staro Allentown - Goop B 3141d 18,4
8 Lonesome Laday - Lindblom C-E d4511 15,6
9 Alvena Liston - Jansson T 13501 14,8
10 Oh so Good - Ingves P 45100 15,0
11 Staro Yes - Forsgren L 21121 15,8
12 Min Narkissos - Takter J 11135 15,8

Rickard07
0

Ex Bore är Ex Bore, liksom som en favorithäst, kommer inte plocka bort den även om seger känns mycket långsökt.

En sak är i alla fall säker, Verdi Sund kommer aldrig med, den ska vi hata bort.

Faktum är att jag inte "känner" för någon annan än Ex Bore just nu - spik! Eller nej, den kan man bara inte spika.

ThomasH
0

Men, oj varför ska vi hata bort Verdi Sund? Han blir inte favorit. Men jag streckar på tror att Alvena Liston, Slowstarter G. och Lonesome Laday blir tidiga streck tillsammans med Verdi Sund

ina-scot
0

Har en riktig skräll här som ska smygas i det längsta,  nr 2 HAPPYNESS PHOTO ingen springer fortare än han sista 200, bara att hoppas på tempo och rätt ryggar

Harrygirl
0

Tycker 6 Nouvelle Pontus och 11 Staro Yes känns mest intressanta! Liten varning för 3 Slowstarter G., men den blir väl tvåa i vanlig ordning.

TexasTour
0

Staro Yes står fruktansvärt hårt inne i loppet och får nog väldigt svårt att räcka här.

Rickard07
0

#2, För jag hatar den. Är ingen V75-vinnare i dessa klasser och vinner en final, sinnessjukt.

#5, Håller med.

brutalaccent
0

tycker vi kan "hata bort"  Staro Allentown istället. den hästen går aldrig att lita på, hur väl man än försöker. urk! jag blir inte klok på den pollen.

Rickard07
0

Men Goop är king.

Tyfon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pontus vinner ju självklart :)

Kullgren
0

#8 jo men inte ens Goop kan vinna med en åsna;-)

ZenoX
0

Verdi Sund har avslutat bra några gånger nu. Får han ett lopp på rulle så blir han inte att leka med. Dessutom Gubben i lådan denna gång.

Som du säger Rickard är ja också lite inne på Ex Bore. Trivs på långt och kan kanske dyka upp i segerstriden.

Alvena Liston fick ett mycket fint lopp utav Björn senast och kunde avgöra lätt. Tycker det kan bli svårare nu har ju inte Björn denna gången heller så ;)

Min Narkissos måste ju som alltid räknas. Forceras fram utvändigt och kommer kämpa in till mål. Bra chans!

Tycker det räcker med dom här fyra. Kanske får ta med Goop också bara för det är han haha

TexasTour
0

Följande hästar står extremt hårt inne i klassen:

1. Ex Bore 512'
  2. Staro Yes 529'
  3. Oh So Good 538'
  4. Staro Allentown 540'
  5. Happiness Photo 606'

Av dessa tycker jag bara att det är Staro Allentown som har för lite pengar på sig i förhållande till kapaciteten. Kan till viss del hålla med om Ex Bore som är kraftigt kuskförstärkt denna gång…men denna häst kräver att det blir extrem överpace för att räcka till!

Mvh TT

Rickard07
0

#12, Sant och det är det som talar emot Ex Bore

Hannna
0

Var inte så länge sedan Staro Yodel rundade ett bronsfält från spår 12. Tror han hade runt 550 000 på sig, under 600 000 i alla fall.

Verdi Sund går jämt och bra hela tiden, fortfarande kvar i klassen efter finalvinst senast!

Risken är att Narkissos får göra grovjobbet, men det går inte att köra allt för tufft nu i de här klasserna där man börjar närma sig miljonen intjänat.

TexasTour
0

#14 Ingenting är omöjligt Hannna men jag tycker att jämföra med Staro Yodel är inte riktigt rättvisande mot Ex Bore, Staro Yodel är en betydligt bättre häst (i mina ögon i alla fall). Dessutom var det väl "toktempo" i det nämnda loppet om jag inte minns helt fel?

Jag tror Ex Bore får svårt trots kuskförstärkningen…får se om jag ändrar uppfattning närmare lördag :-)

Rickard07
0

#15, 14 på varvet…

ThomasH
0

Ex Bore kommer dock aldrig in på mitt system, tror inte ett dugg på honom, övertyga mig!

Rickard07
0

#17, Möjlig idiotspik på chanssystemet jag gör. Tycker jag varit för feg där ett tag så nu jäklar ska det bli ett chanssystem!

Motivering: Diggar hästen, tempotorsk senast, gick bra i skymundan i finalerna, mkt fin vid segern, gillar distansen och kuskplus nu samt låg streck%!

Lite vagt, jag vet, men men, kan man motivera en spik med att "Örjan vinner ofta avdelning två…" (som för övrigt aldrig vinner avd 2) så kan nog denna räcka också.

TexasTour
0

#18 Jo, Örjan vinner alltid avdelning 2…om det varit fullmåne veckan innan + Ericsson släppt en bra kvartalsrapport + jag inte streckat Örjan :-)

ThomasH
0

Är lite sugen på Lonesome Laday som ju verkar vara kraftigt distansgynnad, vet du Hanna något om formen? den verkar ju vara god, tror stallet på chans trotts spåret?

TexasTour
0

Här håller jag med dig Thomas :-) Dock är de starttröga ryggarna ett aber, var hamnar han någonstans?