Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 6094 ggr
Arthur_Dent
2008-02-20 21:28
0

Tvilling

Förvånas  över omsättninssiffrorna vad gäller tvilling. I många lopp är de i nivå med omsättningen på vinnarspelet och ibland omsätts det mer i tvillingspelet.

Själv spelar jag (nästan) aldrig tvilling. Har svårt nog att hitta vinnarna i loppen. Att dessutom lista ut vem som blir tvåa, eller vem som vinner när mitt drag blir tvåa, är för svårt och gör att jag avstår.

Många måste dock vara av annan åsikt. Finns nån tvillingfrälst som kan övertyga mig?

Rickard07
2008-02-20 22:12
0

Oddsen är ofta så sjukt dåliga med.

Travel
2008-02-21 01:54
0

Jag tycker det ibland kan ge riktigt bra odds om man spelar smart. tex brukar jag spela en häst som jag tror mycket på men som inte är favorit, ha den som utgångshäst och målar sedan på med övriga. är favoriten med på fotot får man igen pengarna och om en skräll sitter kan det bli en jävla massa.

gulo
2008-02-21 03:18
1

Tvillingspelet  är det jag plussar mest på, kanske det enda..:)
Empiriskt är 3-4 komb. lönande, ibland uhäst ibland inte. Står oftast över om de ger under 10ggr.
För mig räcker det att ungefär var femte sitter för att inte gå minus.

TexasTour
2008-02-21 12:01
1

Jag gillar också tvillingen, i lopp med sårbara favoriter går det att få riktigt bra odds på sina idéer. Inte ovanligt att man får in odds till 20-30ggr på hästar som kanske ger 3-4ggr på vinnarspelet. Jag kör oftast med U-häst på min idé och garderar med 3-4 hästar.

Mvh TT

Rickard07
2008-02-21 16:06
0

De få gånger jag spelar tvillig använder jag mig alltid utav en U-häst. Denna U-hästen står mycket sällan under 7-8 ggr, tycker ändå oddsen blir ganska usla.

Siggelina
2008-02-21 16:36
0

Jag spelar ofta tvilling. För det mesta snurrar jag 3 hästar. De senaste gångerna jag fått in tvillingarna har de gett från 10 ggr till 30 ggr pengarna, det tycker jag är ganska bra. Spelar oftast ej med storfavoriter, då står jag hellre över.

I öppna lopp är det kul att chans med mindre spelade hästar ex en 7 oddsare en 20 oddsare och en 40 oddsare, det brukar ge en del i tvillingodds! Eftersom jag bara spelar 10 kronor så kan man chansa lite, och ibland dra en rak toktvilling!!! Tittar på värmningar och provstarter innan jag väljer ut vad jag ska spela.

Tittar man en tävlingsdag på tvillingoddsen brukar det ofta vara ngn som ger 100 ggr eller mer. Dessutom kan man ju spela i alla loppen (V65 banan) till skillnad från DD som bara körs 1 gång per tävlingsdag, 2 ggr om man räknar lunchen.

Rickard07
2008-02-21 16:48
0

Att spela raka tvillingar måste vara fruktansvärt olönsamt.
Visst, storfavoriten till spets om den andra hästen i rygg om man spelar utifrån de kriterierna så kan det kanske vara bra. Men då ger tvillingoddset MAX 15 ggr på en stor favorit, oftast runt 7-8.
Men det är ju inte bara att kryssa i kupongen och sedan ha ena benet vid utbetalningsluckan, det är mycket svårt att finna både ettan och tvåan i samma lopp på en rad.

Om man sedan spelar för att få odds, ja hur lätt är det att pricka in två 15-oddsare som etta och tvåa.
Säger som Arthur… övertyga mig i detta fallet, hur ska man spela raka tvillingar för att det ska vara lönsamt?

#6, _"…Eftersom jag bara spelar 10 kronor…"
_Det är inte så bara, man ska inte spela för mer än man "kan"… alla har vi olika budgetar för spel.

Siggelina
2008-02-21 17:17
0

Ja du Rickard, om någon visste formeln för hur något spel skall vara lönsamt så tar jag tacksamt emot detta!

Jag är en småspelare och spelar för det är spännande, och jag har en spelbudget utifrån det. Jag lägger mina pengar på travspel, jag är ingen klädnörd och köper ej heller smink för flera hundra i veckan.

Har man tur, (för det är det det handlar om om man inte är proffspelare), så kan man vinna ihop lite så man kan spela någon vecka utan att ta från den "vanliga kassan.

Ett exempel på "hur lätt" det är att pricka in högoddsare. Min sambo satsade en rak tvilling 10 kr i ett montelopp på Örebro (saxbana på Liven) på en 17 oddsare och en 74 oddsare, bara på skoj, denna tvilling gick in till 268 ggr  pengarna.Alla har ju sin egen spelfilosofi, vi tycker det är roligt att chansa med våra 10:or. Sedan ska väl tilläggas att vi inte spelar så här i all lopp. Lite realist måste man vara.

Av dessa pengar åkte 2000 kr in på banken och resterande täckte upp budgeten för en vecka, för oss båda. Att vi sedan vann ihop lite till under den veckan är en annan historia.

Jag tror också att det är svårt att övertyga någon om att ett spel är bättre, lönsammare , roligare osv. än ett annat. De flesta spelar nog efter eget huvud i slutändan. ( inbillar jag mig i alla fall!!)

Tack för ordet.

Rickard07
2008-02-21 17:29
0

#8, Hahaha.

Jo den formeln vill jag gärna med ha!

Du kan inte mena att det i det stora hela handlar om tur för att vinna på trav? Visst det en liten del, men den gigantiska delen är hur pass påläst man är.

Vet inte riktigt om jag ska kommentera den tvillingen till 268 gånger? Nästan synd han inte spelade lotto eller något sånt istället, då hade han nog vunnit 100 miljoner?
Visst man kan chansa, men detta är inte att chansa det är att skänka pengar till ATG, i 9998 fall av 10000… och det är klart, ger dessa två som sitter över 1000 ggr ihop så går det ju ihop sig :) Du får iofs gärna säga till när sambon har en sådan på känn igen, hahaha.

Fredrik_
2008-02-21 20:09
0

Om det skall vara lönande i längden spela tvillingar är det väl som många i strängen skriver man spelar med en eller 2 u hästar som får vara 1 & 2 och har en del runt , men det sticker iväg så fort så jag spelar bara 10 or på tvilling om jag lirar. Det är väl ng svårt få in en vinnare sen hitta 2an.. Så jag ligger nog varken plus eller minus på tvilling. Ett lätt sätt göra av med pengar är det ialla fall . Nu har det väl trillat in en och annan krona på tvilling men ligger plus det tror jag ej på det.

Igår fanns en rak kunde väl ej bli ngt annat än 1 & 7 den ena släpper till den andre i dd2 på Solvalla Nurmos båda och Örjan och Goop i sulkyn. Men inte spelade man där heller. Var väl en super klar med i Guld med Johansson kusar en guld på valla när det vart visselorkan när  Erik & Björn körde.
Men men de raka ger så dligt i längden. Om man ej har en ide på skoj och spelare som monte loppet bara lyfta på hatten och gratulera . Härligt när travet kan sponsra lite annat med som näjen , det är så man skall spela ;)

Mvh F

Rickard07
2008-02-21 20:44
0

Jo det var väl ett sådant exempel, Carmel och Nightrider On, 6 ggr gav den. Men samtidigt var Carmel ganska svårbedömd, eller?

gulo
2008-02-21 21:36
0

Spelade en rak igår, trodde mycket på Storbjörnen i avd 3. Nu hade jag lite flax då tvåan blev diskad.

7-8, dryga sjutton ggr.

conny j
2008-02-22 06:01
0

jag spelade tvilling i går på Gävle

satte fyra st. till oddsen14.86, 23.36, 24.89, 11.42

spelade för 180 kr 6 lopp vinsten blev ca 750 kr

570 kr in på kontot. jag spelar alltid 3 hästar runt om x 10 kr

jag tycker tvilling är det bästa spelet!!!!!

conny j
2008-02-22 06:09
0

# det spelar ingen roll hur påläst du är

du måste ialla fall ha en del TUR när du spelar

favoriter kan vara dåliga

favoriter kan galoppera osv.