Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 453 ggr
Bertil
0

V75-4 Solvalla 23/2/08

**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****2140:
**1 Lady Thiger - Eriksson H 23032 13,5
2 Lindy's Quick Dame - Nyström P 45443 15,4
3 Cindy Hall - Takter J 10460 15,2
4 Samba Kebell - Goop B 22160 15,6
5 Lea - Andersson M J 10100 13,5
6 Vegafina - Svanstedt Å 21122 16,2
7 Ninia de Mortree - Lennartsson P 36d23 15,0
8 Just Face It - Adielsson E d0200 15,4
9 Åsundens Fanny - Söderkvist S 65434 14,6
10 Gims Madde - Östman J 00233 15,4
11 Garlic Broline - Svensson C 12112 15,1
**2160:
**12 Simb Lucille - Bergh R 00602 15,0
13 What's Going On Ås - Widell K 50256 14,9
14 Barbaras Courage - Frick K K 70143 14,7
15 Knifetown Queen - Larsson F B 30260 15,3

ina-scot
0

JAHA J.TAKTER igen blir 6 spikar och alla i ett, CINDY HALL kraftigt kusk+ ,nä detta VINNER VEGAFINA ett riktigt KUSK+ och BARFOTA runt om LÄTT VUNNIT ,ALL IN

Rickard07
0

Kraftigt kuskplus på Cindy Hall nu? Snarare tvärtom då du får så inne i helvete bättre spelvärde med Johan i sulkyn.

ina-scot
0

JASSÅ men hon vinner inte MED JOHAN, men när trollkaren från MALMÖ kör då har hon vinst chans

Rickard07
0

#3, Har nog inte varit kuskens fel direkt…

Kullgren
0

Men denna veckan ska jag inte spela på hästen, så nu vinner den väl….

ina-scot
0

#4 jasså ingen bortkörning då  men jämför inte J:U med J TAKTER för där är klass skillnad

Rickard07
0

#6, Enligt vissa, men inte enligt mig.*
Eller jo, snarare till Johans fördel då.

TexasTour
0

Faan…du har klart för dig Rickard :-)

Rickard07
0

#8, Ja helt vips!* så fick jag klart för mig.

*Vispa.

TexasTour
0

Jag tar en skärmdump (läs nytt foto) så att vi kan dokumentera denna stund :-)

ina-scot
0

# TA DÅ ETT FOTO PÅ SVERIGES BÄSTA KUSK  JOHNNY TAKTER

TexasTour
0

Sveriges mest överskattade menar du väl?

ina-scot
0

NÄ överskattad är han inte små pågar

Nicklas
0

J.Takter är tveklöst sveriges bästa kusk, visar han dag efter dag med sina underbara styrningar.

Senaste exemplet på V4 idag, körde som en gud! flera riktigt fina styrningar i lördags också.

Årets kusk 2008 blir Takter igen!

TexasTour
0

Och du skall kalla dig travexpert :-)

Läs innantill på travsport.se så får du se sveriges bästa kusk både nu och genom tiderna.

BJÖRN GOOP ÄR OUTSTANDING!!!

Johnny Takter:

241 - 38-31-38 - 16% - 2.897.500kr

Björn Goop:

233 - 51-27-31 - 22% - 4.539.543kr

Sveriges mest överskattade = Johnny Takter!

/TT

Nicklas
0

nä, jag kallar mig inte för travexpert?

men jag är tillräckligt travkunnig för att förstå att lite siffror inte speglar verkligheten.

varje nolla fattar varför goop vinner mycket och det är inte för att han är bäst kan jag lova. Så fan mycket mer respekt till takter som kört in så mycket pengar och vunnit så många lopp med de förutsättningar han haft.

Får se i slutet av året hur det ser ut när alla storloppen har körts…..Goop brukar väl inte få köra häst där väl? haha

Rickard07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Observera att INGEN värmning i bakvarv för förekomma under prisutdelning" upplyste Axevallas speaker om en gång.
Vilken kusk kommer och värmar i bakvarv i max EN meter bredvid en strulig King of Spader/Quarcio du Chene (minns ej vilken utav de två)…. jo den underbara människan Takter!
Bara en sådan grej retar mig som fan…

På senaste tiden har Takter kört riktigt fult, trängningarna har inte direkt lyst med sin frånvaro.
Nej, han är fruktansvärt överskattad enligt min mening…. men å' andra sidan, jag vinner ju aldrig heller.

EDIT: En liten rolig detalj; Takter snittar 12 000 inkört per start i år hittills och Goopen har nästan 20 000 per start. Det är väldigt förbryllande för enligt dig (Nijo) får Goop inte köra dem bästa hästarna och i just dessa lopp är det ju högre prissummor. Den ekvationen förstår inte ens Einstein.

EDIT 2: Slänger upp en bild på Sveriges bästa amatörtränare.

TexasTour
0

Vad är det som speglar verkligheten då? Hur skall man mäta framgång? Vad är kvalitet? Vilka förutsättningar måste man ha för att kunna vara framgångsrik? Vilka speciella förutsättningar är det du syftar på när du pratar om "Johnny Takters förutsättningar"?

Vad är det som gör att Johnny Takter är bättre än Björn Goop?Kan du motivera ditt påstående med någon form av "teknisk bevisning"?

Sedan kan jag bara konstatera att jag inte är någon "Nolla", för jag fattar inte varför inte Björn Goop är den bästa! Men man kanske måste vara en nolla som du för att förstå detta?

/TT

Kullgren
0

Som den snälle medmänniska jag är så gjorde jag en ny tråd åt er. Håll till godo.

nordinhanover
0

De här kuskdiskussionerna alltså. Hoppas bara inte ni väger in era lätt rättshaveristdoftande analyser i era spel… Själv nöjer jag mig med att konstatera att både Goop och Takter är jäkligt duktiga…men jag kanske är trist?
Glad

Här är jag lite het på Ninia de Mortree som varit riktigt bra på slutet. Får kolla voltstarter i lopparkivet. Vegafina öppnade ju riktigt bra från springspår på Bergsåker. Och Lady Thiger, släpper hon? Tycker att det har luktat lite medhängare av henne när hon startar i V75.

Harry_Boy
0

Svårt lopp, luktar många streck. Ninia de MOrtree tycker jag gick bra senast. Näe, här måste man plugga på lite eller gör adet lätt för sig och heltäcka………

ThomasH
0

Jag tror att Vegafina kan vara en spik som rinner undan i spets, tror att Garlic Broline  får svårt att hinna upp

conny j
0

Lady Thiger spets och slut??

ina-scot
0

Om ÅKE S får fria händer bakom VEGAFINA så lär han prova henne barfota runt om ,DÅ ÄR DETTA LOPP SLUT , tror jag,