V75-6 Solvalla 23/2/08
**Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
****2140:
**1 Casanova Chip - Eriksson H 11606 15,8
2 Best Defence - Adielsson E 71403 17,0
3 Livi Barcelona - Johansson T 32224 15,0
4 Arnie's Super Fly - Bergh R 01113 15,6
5 Hobgoblin Face - Lennartsson P 23610 18,8
6 Hey Mr Millionaire - Aikio P 33421 15,4
7 Alsace Cobra - Westholm J 23201 15,4
8 Hugg Lloyd - Kihlström Ö d1d51 16,9
9 Lass Inspiration - Takter J 45122 15,2
10 Mellby Regent - Goop B 11616 15,7
11 Access Tooma - Hanné T 21131 14,6
12 Verrazano Thrust - Jansson T 10dd5 16,3
YES spik nr 9 LASS INSPIRATION ha ha ha, NÄ detta vinner en felfri MELLBY REGENT eller HOBGOBLIN FACE från spets

Mellby ganska färsk i klassen, inte som bäst senast väl…
Men han gillar Solvalla, är han så bra som han var för två starter sen får de andra sikta in sig på andrapriset.
Acces Tooma är bra också.

ytterligare ett getingbo. många om tipset. men mitt förstabud måste vara Hobgoblin Face föratt: Per L + Lädret = bra segerprocent!!
Livi Barcelona småseg på Åby men kraftigt förbättrad senast, knappt slagen fyra från dödens mot tuffa hästar. Han var på linje med JT Mulligan som fått ett bättre lopp och nu går ut som betrodd i bronsdivisionen. Livi var mycket snabb ut senast också! Spets och slut här är min gissning.
Access Tooma hade varit en spik med framspår, frågan är om det är en spik ändå. På näthinnan har man mälfototorsken på solvalla annandagen mot QDC, visserligen fick Gopp hålla i för att inte galoppera. Men med tanke på uppvisningen i lördags så stiger ATs insats den där annandagen, tycker han varit riktigt bra starterna efter också. Här kan vi dock snacka kuskminus………..

#5, Man ska dock inte dra för stora växlar av den starten. QDC var helt ohanterbar… 15.5 var tempot, QDC kan 2-3 sekunder snabbare. Men visst, Acces Tooma har jäkligt bra form så.
hockey en trippel?

#7, Tar han ens två?
Livi Barcelona står ju kvar i klassen med 500 kronors marginal och ska vara hästen att så för de andra

#9, Kusken har dock långt kvar till att gå ur Klass 3-stadiet.

Märkligt vad det är tyst kring Mellby Regent från Goop-hållet. Jag börjar ana att det kan vara stenklart men att kanske ägaren (storspelaren Rune Andersson) vill att man ligger lågt? Man har ju tidigare pratat med mycket stora ord om denna häst men helt plötsligt så nämns han inte ens på hemsidan. Detta är en klar första häst för mig och jag blir inte förvånad om Björn bara åker upp till dödens och seglar ifrån dem till slut…detta är en riktig klasshäst!
Mvh TT

Ruskigt jävla dålig Mellby var.
där satt femman och nu väntar vi på sista avd.. kvar där 2,7. Bara och hålla tummarna..