V75-3 Solvalla 23/2/08
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Baron Rols - Takter J 0d311 12,2a
2 Amour Ami* - Bergh R 11121 11,0a
3 Persos Yankee* - Adielsson E 63223 10,2a
4 Flying Herkules - Goop B 41301 11,8a
5 Acclaim - Eriksson H 21312 11,5a
6 Lovebite - Svensson C 22211 13,7
7 Picture Ås - Kihlström Ö 04121 11,3a
8 Scarlets Aino - Sundberg H-O 20502 11,4a
9 Skogans Joker - Jansson T 15013 11,6a
BARON ROLLS är snabb ut,( J.TAKTER igen SKA han bli historisk att vinna 6 V75 lopp ?) men FLYING HERKULES till spets eller kan SCARLETS AINO snuva dom alla ,NÄ här blir det tempo och då är ACCLIAM ensamm på målfotot .

Spetsar FH så släpper han till Persos Yankee, varvning på 17,5 och Acclaim blir chanslös att ta ner PY, tänkbar spik på Erik!
Knappast 17,5 f1000, här finns gott om starka och heta hästar
Kan bli 17,5 f1000 om det är samma kålhuvud som på AXEVALLA för då börjar dom väl salta redan i morgon = mycket tung bana

Tala då om för mig vem som går fram och sätter upp tempot? Nej du, här blir det ett riktigt långsamt första varv. Den enda körningen som blir är den mellan Baron Rols och Flying Herkules från start. Tror inte att Baron Rols offras i Gulddebuten, precis som att Lovebite inte kommer att "offras" i sin debut i högsta klassen. Amour Ami var mer än blek senast och jag tror inte Robban sänder fram i ett offensivt syfte den här gången.
Kan bara konstatera att vi läser loppet helt olika!

Jävligt intressant lopp, finns många olika scenarion.
Baron Rols - vann senast men var tvungen att bli påmind en del, mycket svårt att se den räcka till vinst här.
Amour Ami - kan bättre än den visade i V75 sist, kan gå.
Persos Yankee - hur körs den från start? Inte chanslös.
Flying Herkules - svårt se den ta två raka, ha samma flyt med positioner osv, överspelad med garanti.
Acclaim - med rätt resa denna gången och lite fart fäller han alla.
Lovebite - Kan underskattas här, har aldrig varit bättre. Jag menar Harmonic Silvio slår han alla dar i veckan just nu och den är ju "rysarbud" i guld… skräll!
Picture Ås - fick bra lopp senast, Sveriges bästa sto drog fram honom, nja.
Scarlets Aino - blir han het i dödens?! Loppavgörande… vinner knappast själv om han inte når spets och för första gången i karriären är LUGN.
Skogans Joker - vek ner sig senast, måste visa bättring nu…
HUR KÖRS LOPPET?!

tror att Lovebite kan sättas utanför ledaren och hålla tempot. förmodligen kommer han att hamna där osså med tanke på startspåret. annars hängande och bakas sist. tror att att han måste köras framåt.
och dår kan han vinna detta lopp, så stark som han har varit det senaste två.
men jag ser honom bara som en av många i detta lopp.

Lovebite i gulddebuten??? Inte en chans…varken att Claes går upp och sätter upp tempot eller att han är först över linjen till slut!

*harkel* varför inte, många av dessa hästar är inte ett dugg bättre om man skall kolla på form kontra insprugna pengar. inte många här som springer förbi honom, Acclaim med rätt resa för inte tror jag att Hockey vill gå fram o sätta sig i dödens igen. och gör han det kommer nog Lovebite att få andra ytter. då kan mkt hända.
så chansen finns, men som sagt. bara en av några.

Hur många Gulddebutanter kan du nämna som vunnit första starten i klassen?
ni som tror att lovebite kan vinna detta kan knappast kalla sig för travkunniga. Finns inte en chans att han vinner, såvidare de 8 andra ekipagen inte bryter benen. Sanningen smärtar rickard och brutalen? Vinner han så kan ni säga att jag är en usel jäkla tippare, den smällan kan jag ta……
Vi snackar om en silverhäst, vem fan bryr sig om han har varit bra där? han möter 20ggr bättre hästar nu. Hans vinster har varit efter perfekta resor i spets eller hårt tempo samtidigt som han fått en resa 2.a utvändigt. Kan inte minnas när eller om någon har gått upp direkt från silver och vunnit i guld, då ska tilläggas att MYCKET bättre hästar än lovebite har förlorat i sin gulddebut.
Detta loppet vinner Amour ami eller persos yankee, den som får överta spets av dessa 2 får sänka tempot och går undan till enkel seger. Undra när det inträffade senast? Knappast någon som har häst nog att sätta upp tempo i dödens och knappast någon tillräckligt dålig kusk för att offra sin häst.
Skulle tippa på att AMour ami kommer till spets då persos yankee mycket troligen inte tar 1 längd på han i starten…….Bättre bana nu så vinner amour ami, fick inte tillräckligt med fäste senast.

#10, Haha oväntat det var en negativ klang i ditt comeback-inlägg.
Det är betydligt större chans att den inte vinner, Lovebite alltså, men chansen FINNS ändå. Han har aldrig varit i bättre författning, slagit bland annat Earl Tilly som varit i närkamp med Acclaim osv osv. Visst det är lite långsökt, men jag tror mycket mera på Lovebite än vissa andra, visst en del feeling för honom också… När silcer är riktigt bra, då är guld inte speciellt modigt gentemot silver faktiskt… eller rankar du Picture Ås, Favorit, Scarlets Aino, Baron Rols, Flying Herkules som bättre hästar än Lovebite för tillfället? Gör inte jag i varje fall….. men jag glömde, det är ju jag som ALDRIG vinner. Men plånboken är rätt fylld nu.
#7, Robinson Starlight vat jag med säkerhet, Åby, våren 06. Arras?

#10 Förmodligen också en av de absolut sämsta Gulddivisionslopp som körts :-) Kolla bara motståndet :-)

#10 Form slår klass brukar man väl säga. :)

#12, Kvittar väl, det var inte MOTSTÅNDET du frågade om, det är en helt anna femma.
#13, Precis.

#14 Nej det är sant…men jag sa inte att det aldrig inträffat heller :-)
Sanningen är ju den att debutanter brukar ha mycket svårt i just Guld…svårare än i andra klasser.
Mvh TT

jag ser bara en utpräglad Guldhäst i detta fält och det är faktist Acclaim. resten är väl halvdana guldaspiranter. så hur långt är det mellan en som länas igenom Silver till halvdana guldhästar? det var en fråga, inte ett påstående.
som sagt, jag håller honom inte så en första häst i detta lopp. men som en möjlig vinnare och en fin platschans.

Vill poängtera att Lovebite inte på något sätt är "klar" i mina ögon, men att han ändå har vinstchans.
Jag ville fälla Acclaim förra veckan men den här gången tror jag mer på honom. Bättre läge nu och trolige ledaren Amour Ami är inte lika vass som Spring Ray. Persos Yankee var riktigt riktigt bra i lördags men han kan hamna knivigt till, hinner nog inte med Amour Ami och Flying Herkules första biten, eller?
Skogans Joker är väl femtehästen men han får rycka upp sig lite mot senast för att det ska gå vägen.
Och jag får lov att hålla med Nicklas om att Lovebite är chanslös. 
Jag ska inte spela på en hel vecka om Lovibite vinner, torde vara chanslös. Inte bara för att den kanske saknar kapaciteten, jag tror helt enkelt inte Classe kör för vinst.
Intressant är ju att Acclaim säkert kommer bli sådär härligt bortglömd som favoriter som inte vinner blir veckan efter.
Nu vinner Acclaim och jag spikar
streckar några men hoppas på Lovebite som inte är på något sätt chanslös..
kan vara dags för Persos Yankee!!!

många som inte skall spel på en vecka.
samt att Nicklas ej är travkunnig. eller hur var det???

JAG FICK SKIT ÖVER HELA JÄVLA INTERNET.
MITT LIVS SKÖNASTE VINNARE ÄVEN FAST JAG INTE SPELADE EN KRONA, DETTA SLÅR ALLT.
STORT GRATTIS hoppas ni är med på något jag har tagit av mej mössan och bugar
HAHAHAHA ja den satt fint rickard, och självklart hade man med den.

Bara att böja sig för Classe och erkänna att man hade fel, hästen gör en enorm prestation. Sedan får man väl ge en känga till Hockey…vilken såskopp till kusk! Björn går för tidigt även om jag måste försvara honom för inte heller jag trodde att Lovebite skulle vara så bra :-)

ja, han gav finfina pengar. synd att man bommade i det två första avd. men men…chansen finns fortfarande. -;)

#26, Fint!
Att Nicklas är sämst på att tippa på hela jordklotet fick vi återigen bekräftat.
50 ggr på Unibet… hade inga pengar där.
Jag fattar det inte, jag är ibland så jävla rätt ute i tankar osv men vinner fan aldrig pengar. Deprimerande.

Från "vinstchans" till "vinnare" kanske steget inte är solklart, men jag tycker ändå att det var strongt att du och brutalen stod på er. Känns alltid skönt när förutfattade meningar kommer på skam!

han var ju inte en solklar vinnare. trodde med på Acclaim i detta lopp. men klassen var inte så hög och form brukar slå klass - ibland.
hästen gjorde ju ett heroiskt lopp. nog trodde jag att det var sköt in i sista sväng med han kontrade finfint och lyckades hinna upp Flying H.

#30, Fanns ju med på systemet som jag ensamt komponerade på tre hästar så jag trodde nog en del på den.
Konstigt nog är Nijo okontakbar nu, märkligt.

han har gått o gömt sig under hallandsåsen. håhå
ja man hänger ju med.. Lovebite visade ännu en gång att formen håller i sig..
Jag säger bara fy fan för trav……………
Inte för att Lovibite vann, där får jag nog tacka för idogt tjatande, han blev sista B-häst.
Näe, för att man e så j-la feg och ändrar sig i sista stund. Hade 2 spikar på systemet. Lady Thiger och Jimas, men ändrar när Vegafina ser så fin ut. Garderar LT med 2,4,5,6,11. Det gör att jag inte har råd att ha kvar Prestige som B-häst utan han blir C…
Har allt på ramen men spricker på 2 c-hästar. Vinner 3 eller 11 i 6:te eller 7 i sista hade sjuan suttit. Usch!!!!!!!
- Lopp 6 A-3,11 B 6.10
- lopp 7 A 7 B 2,3 C-hästarna är ju intressanta eftersom de redan åkt
Tröstspelar en dubbel 3,11 mot 7 x 200:-

#35, Synd synd synd.

jag tycker dom har yrat en massa¨på ATG Live när det gäller värmningarna. den där Professorn är en man kan fundera över ifall han duger till att kallas för Travkunnig. borde inte sitta o vara värmningsref. iaf.
jaha, 2,3,7 i sista så blir det lite sexor och en drös med femmor och dubbeln kanske.
men,men, men såhär nära var det ett tag sen man va på stora pengar………………..
6 sexor & 61 femmor
Ok, pappa är inte så ledsen. Men det det andra systemet hade gett 1+15+118. lite skillnad

hur la du upp systemet??

Som sagt; form slår klass!
Och nu står vissa med byxorna nere. ;)

#41, Eller så är han bara bättre än dessa ök? ;)
jag är en usel travtippare, men det är väl ingen nyhet?
Visste att acclaim inte var så bra som alla verkar tro(grymt överskattad häst!), men att han skulle få stryk av en häst som lovebite är utöver min förståelse……..
Annars inte mycket att säga när mina motbud galopperade(PY) eller var sjuka för dagen(amour ami)…….bara till att bryta ihopp och komma igen.

Nej det står i pannan hos dig!
kommer från rätt käft? personen som sade att Verdi Sund var veckan sämsta favorit, mest överstreckade och knappast loppets bästa häst.
Du borde nog vara tyst pågen?

Jaja, nu släpper vi detta och riktar våra blå mot Åby istället.

#45, Det var ju du som sa det? Hahaha.
Skillnaden är att jag erkänner att jag har fel.
Men vissa vågar sticka ut hakan, vissa inte.

#43 Det är inte Acclaim som är överskattad, det är kusken som är dålig. Faan jag hade vunnit med den i lördags, kolla på loppet igen och se när Hockey rycker grejerna, varför väntar han så länge?
samma kusk som kört hästen till nästan alla andra segrar………men då passade det?
men spelar ekipaget och får ta det goda med det onda

Du skrev att hästen var överskattad inte ekipaget…jag har alltid hållit Acclaim mycket högt men inte alltid trott på honom beroende på den dåliga kusken!
Hästen hade vunnit i lördags med en bra kusk…men du får tro som du vill!