Hoten mot tränare/kuskar!
Läste i metro (+ATG.se) att Kari Lähdekorpi och de kuskar han använder sig av blivit hotade på något sätt. Vart faan är vi på väg? Någon som vet något om detta? Man blir bara ledsen när man läser det.

Peter Untersteiner har ju blivit hotad. Men han kör ju knappt åt Lädret?!

Med ett samhällsklimat där det är OK att oprovocerat kalla andra för "nollor" och "idioter" skall man kanske inte vänta sig något annat?

#2 Nä definitivt inte när det finns personer som jämställer det du nämner med att fysiskt hota andra människor…eller hur menar du?
Att försöka ta billiga poänger i denna fråga är lågt Ockenen!

Det är inte lågt och fråga om några "billiga poänger" utan min personliga åsikt om samhällsklimatet. Vad som däremot är lågt är att kalla meddebattörer för nollor och idioter. Att jag inte är ensam om den åsikten har framkommit på annat håll här.

Jag tvingas väl bemöta det du skriver även om det inte hör hemma i denna strängen!
- Jag har inte kallat någon skribent på detta forum för nolla!
- Jag har inte kallat någon skribent på detta forum för idiot!
- Jag har kallat en kommentar skriven av en annan skribent för en "idiot-kommentar" (läs idiotisk kommentar), en kommentar som också skribenten i fråga senare erkände att han skrivit bara för att retas!
- Jag har skrivit att jag tycker att man idiot-förklarar sig själv om man inte kan acceptera den enorma statistiska överlägsenhet som Björn Goop har gentemot Johnny Takter när det gäller kusk-gebitet. I diskussionerna som föranledde dessa inlägg har jag dessutom själv blivit anklagad att bara komma med "skit" och vara en riktig "nolla" vilket kan förklara att man ibland blir något bitsk i tonen.
Denna sträng var skapad för att ta upp ett mycket tragiskt ämne inom svensk travsport och jag önskar att du kunde hålla dig till ämnet. Vill du diskutera sammhälsklimatet så skapa en ny tråd så kan vi föra diskussionen där!
/TT

Nej, jag ser den diskussionen som ointressant, och tappade intresset för den redan under punkt 1 i ditt inlägg. Jag förmodar att vad som skrevs i sista meningen av#18 under tråden "V75-4 Solvalla 23/2/08" är ett rent feltryck?

Konstigt att du ser den diskussionen som ointressant…varför startade du den då?
Det som skrevs i det inlägget du refererar till hänvisar till det som skrevs av Nicklas i ett tidigare inlägg (se inlägg #16 i samma tråd).
Citat Nicklas: "nä, jag kallar mig inte för travexpert?
men jag är tillräckligt travkunnig för att förstå att lite siffror inte speglar verkligheten.
varje nolla fattar varför goop vinner mycket och det är inte för att han är bäst kan jag lova. Så fan mycket mer respekt till takter som kört in så mycket pengar och vunnit så många lopp med de förutsättningar han haft."
Jag klassades alltså som något värre än en "nolla" men tyckte det var lite roligt att han refererade till sig själv som en "nolla" och vände på steken. Så hur du kan se det jag skrev som oprovocerat är ganska ofattbart? Det verkar som du läser inläggen som faan läser bibeln…du ser det du vill se!
/TT

Jag ansåg diskussionen som du föreslog som ointressant, efter att du en en vecka innan du skriver "Jag har inte kallat någon skribent på detta forum för nolla!" skrivit "Men man måste kanske vara en nolla som du för att förstå detta?"
Att du anser dig av Nicklas ha klassats till "något värre än nolla" tyder på att du måste vara väldigt lättstött, och det är ingen förklaring till att du faktiskt har uttryckt vad du senare förnekat, "No, I did not…" som Clinton sa…
Nej TT, jag ser dig som en ohederlig debattör, och det är därför jag anser det ointressant att föra diskussioner med dig. Fler än jag lär konstatera detta.
Problemet i grund och botten är att det görs prestigesaker av sådant som vilken kusk som kör bäst och att konkurrenten är kass. En debatt som hamnat på sandlådenivå, ungefär som "min pappa är mycket starkare än din".Tänk om den hemska sanningen är att både Björn och Johnny är duktiga kuskar?
Du har tyckts känna dig förolämpad på kuskars och tränares vägnar på flera ställen här, och då är det lite paradoxalt att du själv så ofta uppträder kränkande mot andra.
Slut i tråden från min sida!

"Nej TT, jag ser dig som en ohederlig debattör"…
…bra att du håller en hög och trevlig nivå själv!
/TT…som tycker att du borde lära dig skillnaden på när en mening avslutas med ? eller inte!

Snälla eftersom ni nu bara håller på att klaga på varann så kan ni väl chatta med varandra istället så slipper vi andra läsa. Eller ta tag i fredspipan nu och gå vidare. det börjar nämligen bli lite tjatigt.
Mvh
Niklas